Hyundai IONIQ Forum banner

Puddle Lights gaan niet uit

17K views 11 replies 6 participants last post by  jameslight610  
#1 ·
Ik heb hier nog niet eerder een vergelijkbaar probleem gezien. De plasverlichting onder de buitenspiegels van mijn auto gaat niet uit als ik de motor uitzet en de auto op slot doe. De spiegels klappen wel normaal in als ik de auto op slot doe. Deze lampen branden nu al 2 weken. Donderdag vorige week naar de dealer geweest, maar ze konden het probleem niet vinden.

De lampen onder beide spiegels lijken na een minuut of zo te dimmen als ik de auto op slot doe en wegloop. Toen het probleem voor het eerst begon, werkte ook de keyless entry aan de bestuurderskant niet meer.... de zwarte knop op de deurgreep vergrendelde/ontgrendelde de auto niet. Dat probleem lijkt na een paar dagen vanzelf te zijn verdwenen. Ik weet dus niet of er een verband is tussen de twee problemen.

#2 · (Edited)
Blijven ze de hele dag aan? Heeft u geprobeerd de welkomstlichtfunctie uit te schakelen? Gebeurt dit alleen in het donker?

Als ze 24 uur aan blijven;
Klinkt bijna alsof een stuk software zichzelf heeft vastgelopen, of dat er hardware is uitgevallen die betrokken is bij de interne communicatie of i/o.

Als de dealer u niet kan helpen, probeer dan eerst de 12V-accu in de kofferbak 10 minuten los te koppelen en zo een koude reset van het systeem te doen. Kijk wat er gebeurt. Anders blijft het probleem bij de dealer om de oorzaak in defecte hardware te vinden. (Bedrading, connectoren, modules)

#3 ·
Bedankt Patrick. Ze zijn de hele dag en de hele nacht aan! Ik ben wel in het menu geweest en heb de welkomstverlichting een paar keer aan/uit gezet, maar zonder effect.

Ik breng de auto weer terug naar de dealer... ze gaan de deurgreep vervangen vanwege de defecte keyless entry knop... en het lijkt erop dat de auto ook ander werk nodig heeft waarvoor de dealer spullen moet bestellen.

Ondanks dat ik redelijk technisch ben, wilde ik het systeem niet resetten omdat ik niet zeker ben van de bijwerkingen. We zullen zien wat de dealer de volgende keer zegt. Ik zal je op de hoogte houden.

#5 ·
Bijwerkingen van een reset zijn alleen het verliezen van sommige instellingen die terugvallen op de standaardinstellingen. Hetzelfde als wanneer de dealer aan de auto werkt en de batterij loskoppelt voor elektrisch werk.

Interessant om het eindresultaat te horen, wat dit veroorzaakt heeft. Vraag: zal het gebruik van de transportschakelaar in het zekeringpaneel hetzelfde effect hebben als het loskoppelen van de 12V-accu?

#9 · (Edited)
Kan iemand raden hoe lang deze twee LED's erover zullen doen om mijn 12V-batterij leeg te trekken tot een punt waarop ik de wegenwacht moet bellen?

Op dit moment gebruik ik mijn auto niet als zodanig, dus ik laat de motor elke avond maximaal 10 minuten draaien om deze leegloop te compenseren.
Ik zou de schakelaar proberen die @BDG noemde. Als dit de lichten uitschakelt, kunt u de auto misschien vergrendelen met de mechanische sleutel.

Omdat het led-verlichting is, denk ik dat 24-48 uur op een volle batterij geen probleem zou moeten zijn. Anders sluit u een batterijlader aan.

Maar Kerstmis is al voorbij...

#10 ·
Vanmorgen naar buiten gelopen, kan niet geloven wat ik zag... nee, geen 100 miljard flessen.....

Maar de plasverlichting was vanzelf uitgegaan. Keyless openen/sluiten gedrag is weer normaal. Weet niet zeker of dit helemaal goed of slecht is. Hoop dat het geen weer(temperatuur) gerelateerd probleem is dat me voor altijd zal irriteren.