Hyundai IONIQ Forum banner
41 - 60 of 134 Posts
Dus ik had vandaag de gevreesde lege 12V-batterij. Ik ging vandaag halverwege de dag langs mijn Ioniq om via de garage de post te halen en wist dat er iets aan de hand was, want de enkele rode lichtstrip onder de remlichten/Ioniq 5-letters brandde. Ik dacht: hmm, dat lijkt raar en ongebruikelijk. Probeerde de autodeur te openen en geen reactie, dus zoals ik vermoedde, lege 12V. Moest de mechanische sleutel gebruiken om de deur te openen, de motorkap openen en de 12V-startaccu uit het dashboardkastje halen. De 12V-startbooster aangesloten op de accu en wat klikgeluiden gehoord, ik vermoed dat ik de startbooster toen had kunnen loskoppelen, maar ik heb eerst de auto aangezet. Oh, en het alarm begon te toeteren zodra de 12V actief was, ik weet niet zeker of het sluiten van de bestuurdersdeur het had voorkomen, maar wees je ervan bewust zodat je niet schrikt.

Ik weet niet helemaal zeker waardoor deze leeg is geraakt. Ik realiseerde me dat ik de lichten had laten branden (niet in de automatische stand zoals normaal) omdat het regende maar helder genoeg was voor automatische lichten om gisteren niet aan te staan ​​toen ik ermee reed. Ik neem aan dat die zichzelf uitschakelen, zoals bij de meeste moderne auto's. Verder heb ik een vast bedrade dashcam, maar die heeft een onderspanningsschakelaar en een OBD-dongle die aan blijft staan, zelfs als de auto uit staat. Ik zou graag willen weten waarom de 12V leeg was, maar ik weet niet zeker of ik het ooit zal weten.

Nog een ding, ik kreeg vanavond geen reactie van de vergrendel/ontgrendelknop op de portiergreep aan de passagierskant, maar de bestuurderskant was prima. Ik vermoedde dat het misschien gereset moest worden, dus ik heb de negatieve pool van de 12V-accu losgekoppeld toen ik thuiskwam, hem weer aangesloten en het werkte daarna perfect.

Iemand ideeën wat mijn 12V-accu heeft leeggetrokken? Heeft iemand anders soortgelijke problemen gehad met de vergrendel/ontgrendelknop na een lege 12V?
Uw probleem is voor 99% zeker het reeds bekende probleem met de oplaadklep. De oplaadklep raakte net uw schakelaar aan de binnenkant aan, wat een openings-/sluitsequentie met hoge frequentie veroorzaakt, wat resulteert in een lege 12V-batterij. De oplossing, totdat Hyundai dit probleem oplost, is om wat viltpads aan de binnenkant te plakken zodat de oplaadklep de schakelaar niet meer aanraakt, zie video (in het Duits), maar u zult het begrijpen.
 
Ik wil de BM2 graag aanpassen en een 12V-stekker aansluiten en deze in de auto insteken. Zou dat mij dezelfde resultaten opleveren?

Waarschijnlijk niet, maar waarom zou je dat willen doen? Het wordt gemakkelijk op de accupool aangesloten en dan hoef je het niet meer aan te raken.
 
Waar is de beste plek om een starthulp met LiPo-batterijchemie op te slaan? Zou het opslaan in de auto geen brandgevaar opleveren, aangezien de opslagtemperaturen hiervoor doorgaans minder dan 40 graden Celsius zijn? Wordt de frunk zo heet op een hete zomerdag? Het dashboardkastje kan behoorlijk heet worden. Het niet opslaan in de auto doet echter de bedoeling teniet.
Ik heb de Shell SH916WC van Costco gekocht

Batterijtype: Lithium-Polymeer
Batterijcapaciteit: 16000mAh, 59,2Wh
Bedrijfstemperatuur: - 20ÂşC ~ 60ÂşC
Opslagtemperatuur: - 20ÂşC ~ 40ÂşC
Oplaadtemperatuur: 0ÂşC ~ 45ÂşC
 
Hallo
Ik had een week geleden een storing van de 12V en na het opnieuw opstarten heb ik de auto ter onderzoek naar de dealer gebracht.
Ze adviseerden me dat er een software-update is gepubliceerd door Hundai voor auto's in een specifiek VIN-bereik. Helaas kon ik geen kopie van het service-updatedocument krijgen.
Op geen enkel moment ben ik door Hyundai gecontacteerd om me te informeren dat de update beschikbaar was, wat volgens mij een slechte klantenservice is, aangezien ze mijn VIN en contactgegevens hebben.
 
Ik zou de BM2 willen aanpassen en een 12V-stekker willen aansluiten en deze in de auto willen steken. Zou dat mij dezelfde resultaten opleveren?
Het hele punt van een BM2 is dat hij 24/7 elke 2 seconden de spanning registreert zonder het 12V-systeem te verstoren door een deur te openen, enz., en slechts 1,5 mA stroom verbruikt.
Iedereen die er een installeert en het om de paar dagen controleert (duurt ongeveer 30 seconden per keer) zal veel leren over hoe de auto de 12V-accu verzorgt. Het bespaart veel speculatie.
 
Dus ik had vandaag de gevreesde dode 12V-batterij. Ik ging vandaag halverwege de dag langs mijn Ioniq om via de garage de post te halen en wist dat er iets aan de hand was omdat de enkele rode lichtstrip onder de remlichten/Ioniq 5-letters brandde. Ik dacht: hmm, dat lijkt raar en ongebruikelijk. Probeerde de autodeur te openen en geen reactie, dus zoals ik vermoedde, dode 12V. Moest de mechanische sleutel gebruiken om de deur te openen, de motorkap openen en de 12V-startaccu uit het dashboardkastje halen. De 12V-startbooster aangesloten op de accu en wat klikgeluiden gehoord, ik vermoed dat ik de startbooster toen had kunnen loskoppelen, maar ik heb eerst de auto aangezet. Oh, en het alarm begon te toeteren zodra de 12V actief was, ik weet niet zeker of het sluiten van de bestuurdersdeur het had voorkomen, maar wees je ervan bewust zodat je niet schrikt.

Ik weet niet helemaal zeker waardoor hij leeg is gegaan. Ik realiseerde me dat ik de lichten had laten branden (niet in de automatische stand zoals normaal) omdat het regende maar helder genoeg was voor automatische lichten om gisteren niet aan te staan toen ik ermee reed. Ik neem aan dat die zichzelf echter uitschakelen, zoals bij de meeste moderne auto's. Verder heb ik een vast aangesloten dashcam, maar die heeft een onderspanningsschakelaar en een OBD-dongle die aan blijft staan, zelfs als de auto uit staat. Ik zou graag willen weten waarom de 12V leeg was, maar ik weet niet zeker of ik het ooit zal weten.

Nog één ding, ik kreeg vanavond geen reactie van de vergrendel/ontgrendelknop op de portiergreep aan de passagierskant, maar de bestuurderskant was in orde. Ik vermoedde dat hij misschien gereset moest worden, dus ik heb de negatieve pool van de 12V-accu losgekoppeld toen ik thuiskwam, hem weer aangesloten en het werkte daarna perfect.

Iemand ideeën wat mijn 12V-accu heeft leeggetrokken? Heeft iemand anders vergelijkbare problemen gehad met de vergrendel/ontgrendelknop na een lege 12V?
Ik heb dit probleem ook gehad op mijn 2020 Ioniq Electric. Beide keren dat de 12V-accu leeg was, was direct nadat de auto was opgeladen tot ongeveer 95% op mijn 110V-stekker in mijn garage. Ik denk dat er een softwarefout kan zijn die de 12V leegtrekt tijdens het opladen van de hoofdaccu als de cyclus niet is voltooid, of de 12V laadt alleen op tijdens de allerlaatste fase van de oplaadcyclus van de hoofdaccu, of om de een of andere reden wordt er een commando gegeven dat voorkomt dat de 12V oplaadt tijdens het rijden. Tot mijn verbazing heeft Hyundai de accu onder garantie vervangen, wat suggereert dat het een aanzienlijk probleem is.
 
Verdomme, ik dacht erover om een stuk vilt OP de knop van de deursluiting te leggen, omdat ik het moeilijk vind om op die vierkante puntjes te drukken om de deur te openen. Ik denk dat dat een slecht idee is, omdat het de batterij zou kunnen leegmaken? (Ik denk niet dat het zo is, maar meer een softwarefout)
 
De 12V-batterij van mijn Ionic 5 SE AWD (US) blijft leeglopen door een sterke "vampier"-stroom, totdat hij leeg is. Ik heb de auto in maart 2022 gekocht en had tot juli geen problemen met de hulpaccu.

Een paar keer per week zag ik het gele lampje op het dashboard aangaan, wat een bijvullen van de 12V-batterij signaleerde. Ik las over het probleem met de lege batterij dat door een aantal gebruikers werd gemeld, dus kocht ik een batterijlader om de batterij te overbruggen voor het geval ik het nodig had.

Gelukkig deed ik dat, want in juli was de batterij leeg. Zo ongeveer elke dag, tenzij ik langer dan 30 minuten reed, moest ik de bestuurdersdeur met de mechanische sleutel openen, de frunk openen, de batterij overbruggen, in de bestuurdersstoel gaan zitten om de hoofdaccu aan te zetten, de overbruggingsbatterij loskoppelen, de frunk sluiten en me klaarmaken om te rijden.

Na een week van marteling lukte het me om een service te boeken om het probleem te onderzoeken. Ik moest de auto 3 dagen laten staan, omdat de diagnose, het opladen en ontladen van de batterij wat tijd kostte.

Aan het einde kon de dealer het probleem niet identificeren, maar ze installeerden een SW-update (Control Shifter) en waarschijnlijk ook de BMS-update, die beide alleen door de dealer kunnen worden gedaan.

Ik heb mijn auto up-to-date gehouden aan de infotainmentkant (mei 2022 was de laatste update), maar ik betwijfel of dit iets met mijn huidige probleem te maken heeft.

Nadat ik de auto had opgehaald, merkte ik dat het gele lampje veel vaker aanging dan voorheen, waarschijnlijk 10 keer per dag, en bijna elke keer dat ik de auto instapte. In het begin dacht ik dat dit een goede zaak was, omdat de grote batterij zorgde voor het bijvullen van de kleine, om te voorkomen dat ik strandde. Snel vooruit 3 maanden, merkte ik dat het gele lampje niet meer verscheen.

Een week later kreeg ik een bericht van de Bluelink-app dat mijn batterij leeg was. 58%. Ja, de hoofdaccu stond op 58% (ik ga nooit onder de 30%), wat ik niet beschouwde als een "lage" batterijlading.

Maar de volgende ochtend was mijn 12V-batterij leeg. Ik overbrugde de batterij, de hoofdaccu stond nog steeds op 58%, dus het bericht over de lege batterij werd duidelijk veroorzaakt door de stervende 12V-batterij. Maar Bluelink lijkt de twee te verwarren.

Deze keer was de situatie nog extremer dan in juli. Zelfs een volledig opgeladen 12 V-batterij (4 uur met een goede lader) zou binnen een dag leeg zijn, waarbij de auto op slot stond, uitgeschakeld was, zonder gebruik van Bluelink om de status te controleren, enz.

Ik heb wel de BM2-spanningsmonitor geĂŻnstalleerd, die veel gebruikers hebben voorgesteld, maar het helpt me niet omdat alle gelogde gegevens verdwijnen als de batterij leeg is, dus ik heb geen informatie over wanneer de batterij leeg is gegaan.

Ik heb een stroommeter gekocht en ontdekte dat de vampierstroom van de 12V-batterij naar de auto tussen de 3 en 8 Ampère ligt, veel meer dan de 50 mA die de auto-elektronica verbruikt als er niets aan staat. Vreemd genoeg verandert het stroomniveau naar 4 ampère, 6 ampère, 5 ampère, 7 ampère nadat ik de "-"-kabel van de auto heb losgekoppeld en weer heb aangesloten, na het horen van verschillende klikjes van relais in de zekeringkast.

Nadat ik had gelezen over de verkeerd uitgelijnde oplaadpoortklep die een hoge stroom kan veroorzaken wanneer de klep de aan/uit-knop aanraakt, vermoedde ik dat dat het probleem zou kunnen zijn. Maar nee, ongeacht of de klep open of gesloten is of iets open wordt gehouden om te voorkomen dat de knop wordt aangeraakt, blijft de lekkage aanzienlijk.

Ik heb alle andere trucs geprobeerd die in dit forum worden uitgelegd, de status in de Bluelink-app vernieuwd, de airconditioning aangezet om iets in het batterijbeheersysteem te "ontgrendelen", en weggebleven van het openen van de laadklep via de BlueLink-app of spraakopdracht, die in sommige gevallen iets veel stroom lijkt te laten verbruiken als de auto stationair draait. Maar niets werkt.

Ik bracht de auto naar een andere dealer, dichter bij mijn huis. Ze voerden de autodiagnose uit, waaruit bleek dat alles werkte en dat de 12V-batterij nog in redelijke staat verkeerde, ondanks de vele volledige ontlaadcycli. Omdat het probleem zich elke dag bleef voordoen, bracht ik de auto een tweede keer voor een inspectie van een hele dag. Deze keer bevestigden ze dat er een probleem was, maar ze konden het niet identificeren.

Nu ben ik ingepland voor een andere service, die waarschijnlijk 2-3 dagen zal duren, om erachter te komen wat het probleem veroorzaakt door alle zekeringen één voor één te verwijderen. Terwijl ik wacht op de servicedatum, heb ik zelf geprobeerd alle zekeringen in de hoofdzekeringkast, dicht bij de batterij waar de stroommeter is aangesloten, te verwijderen en opnieuw te plaatsen, zodat ik veranderingen in de stroomlekkage kan detecteren. De enige zekering (40A) die de stroom laat dalen tot 1-2A, is gemarkeerd met B+ (ik weet niet zeker waarvoor het is).

De volgende stap zou zijn om hetzelfde te doen met de zekeringen naast de stuurkolom, maar dan kan ik het display van de stroommeter die in de kofferbak is bevestigd, niet gemakkelijk zien.

Ik raak de geduld en ideeën kwijt over hoe ik het probleem kan identificeren. Maar het is waarschijnlijk geen eenvoudig probleem, zoals een lampje dat aanstaat, of een ventilator die zonder reden draait, want elke keer dat ik de 12 V-batterij loskoppel en weer aansluit, verandert de stroom in een ander stabiel niveau, vergezeld van het klikken van relais die aangeven dat verschillende eenheden aan of uit worden gezet. Waarschijnlijker is een softwareprobleem voor energiebeheer.

Het feit dat het gele lampje van het hoofdaccumanagementsysteem nooit meer verschijnt, ongeacht de spanning van de 12 V-batterij (13 V, 12,5 V, 12 V, 11 V, 4 V...), doet me vermoeden dat het accumanagementsysteem zelf defect kan zijn.

Ik meld dit voor het geval anderen hetzelfde probleem zijn tegengekomen en het probleem niet konden oplossen met behulp van oplossingen die in het verleden op dit forum zijn gepresenteerd.

Als de volgende service de oorzaak weet te vinden, zal ik graag verslag uitbrengen, voor het geval het anderen kan helpen.

Ik ben dol op bijna alles in mijn Iniq 5, maar dit batterijprobleem maakt me gek...
 
De 12V-batterij van mijn Ionic 5 SE AWD (US) blijft leeglopen door een sterke "vampier"-stroom, totdat hij leeg is. Ik heb de auto in maart 2022 gekocht en had tot juli geen problemen met de hulpaccu.
Je had wel problemen, maar een nieuwe batterij kan een paar maanden tegen misbruik voordat hij begint te falen.
 
>De enige zekering (40A) die de stroom laat dalen tot 1-2A is gemarkeerd met B+ (niet zeker waarvoor het is).
@sicconi Met mijn I5 eindelijk in aantocht, mogelijk in december, heb ik me weer aangemeld voor onderhoud, service-informatie. (Trouwens, meld je aan als publiek, niet als onafhankelijk reparatiebedrijf als je een doe-het-zelf EVGearhead-eigenaar bent zoals ik, het is goedkoper.)

Als je wat meer rond wilt kijken, geen idee of ik je kan helpen de belasting te vinden, stuur me dan je VIN in de conversatie. Kun je meer vertellen over de 40A-zekering, welke zekeringkast, misschien een foto ervan maken. "B+" verwijst over het algemeen naar een bus, waarschijnlijk de dikke zwarte lijn bovenaan deze schema's. Er zijn verschillende 40A-zekeringen, hier zijn een paar voorbeelden (pag. 1, 3):
Image
Image
 
De 12V-batterij van mijn Ionic 5 SE AWD (US) blijft leeglopen door een sterke "vampier"-stroom, totdat hij leeg is. Ik heb de auto in maart 2022 gekocht en had tot juli geen problemen met de hulpaccu.
Een paar keer per week zag ik het gele lampje op het dashboard aangaan, wat een signaal was om de 12V-batterij bij te laden. Ik las over het probleem met de lege batterij dat door een aantal gebruikers werd gemeld, dus kocht ik een batterijlader om de batterij te starten voor het geval ik het nodig had.
Gelukkig deed ik dat, want in juli was de batterij leeg. Vrijwel elke dag, tenzij ik langer dan 30 minuten reed, moest ik de bestuurdersdeur met de mechanische sleutel openen, de frunk openen, de batterij starten, in de bestuurdersstoel gaan zitten om de hoofdaccu aan te zetten, de startbatterij loskoppelen, de frunk sluiten en me klaarmaken om te rijden.

Na een week van marteling lukte het me om een service te boeken om het probleem te onderzoeken. Ik moest de auto 3 dagen laten staan, omdat het doorlopen van de diagnose, het opladen en ontladen van de batterij wat tijd kostte.
Uiteindelijk kon de dealer het probleem niet identificeren, maar ze installeerden een SW-update (Control Shifter) en waarschijnlijk ook de BMS-update, die beide alleen door de dealer kunnen worden gedaan.

Ik heb mijn auto up-to-date gehouden aan de infotainmentkant (mei 2022 was de laatste update), maar ik betwijfel of dit iets met mijn huidige probleem te maken heeft.
Nadat ik de auto had opgehaald, merkte ik dat het gele lampje veel vaker aanging dan voorheen, waarschijnlijk 10 keer per dag, en bijna elke keer dat ik in de auto stapte. In eerste instantie dacht ik dat dit een goede zaak was, omdat de grote batterij de kleine batterij aan het opladen was om te voorkomen dat ik strandde. Drie maanden later merkte ik dat het gele lampje niet meer verscheen.
Een week later kreeg ik een bericht van de Bluelink-app dat mijn batterij leeg was. 58%. Ja, de hoofdaccu stond op 58% (ik ga nooit onder de 30%), wat ik niet als een "lege" batterij beschouwde.
Maar de volgende ochtend was mijn 12V-batterij leeg. Ik startte de batterij, de hoofdaccu stond nog steeds op 58%, dus het bericht over de lege batterij werd duidelijk veroorzaakt door de stervende 12V-batterij. Maar Bluelink lijkt de twee te verwarren.

Deze keer was de situatie nog extremer dan in juli. Zelfs een volledig opgeladen 12 V-batterij (4 uur met een goede lader) zou binnen een dag leeg zijn, waarbij de auto op slot stond, uitgeschakeld was, zonder gebruik van Bluelink om de status te controleren, enz.
Ik heb wel de BM2-spanningsmonitor geĂŻnstalleerd, die veel gebruikers hebben voorgesteld, maar die helpt me niet omdat alle geregistreerde gegevens verdwijnen als de batterij leeg is, dus ik heb geen informatie over wanneer de batterij leeg is gegaan.
Ik heb een stroommeter gekocht en ontdekt dat de vampierstroom van de 12V-batterij naar de auto tussen 3 en 8 ampère ligt, veel meer dan de 50 mA die de auto-elektronica verbruikt als er niets aan staat. Vreemd genoeg verandert het stroomniveau naar 4 ampère, 6 ampère, 5 ampère, 7 ampère nadat ik de "-"-kabel van de auto loskoppel en weer aansluit, nadat ik verschillende relais in de zekeringkast heb horen klikken.
Nadat ik had gelezen over de verkeerd uitgelijnde oplaadpoortklep die een hoge stroom kan veroorzaken wanneer de klep de aan/uit-knop aanraakt, vermoedde ik dat dat het probleem zou kunnen zijn. Maar nee, ongeacht of de klep open of gesloten is of iets open wordt gehouden om te voorkomen dat de knop wordt aangeraakt, blijft de lekkage aanzienlijk.

Ik heb alle andere trucs geprobeerd die in dit forum worden uitgelegd, de status in de Bluelink-app vernieuwd, de airconditioning aangezet om iets in het batterijbeheersysteem te "ontgrendelen", en het vermeden om de oplaadklep te openen via de BlueLink-app of spraakopdracht, wat in sommige gevallen lijkt te veroorzaken dat iets veel stroom verbruikt als de auto stationair draait. Maar niets werkt.
Ik bracht de auto naar een andere dealer, dichter bij mijn huis. Ze voerden de autodiagnose uit, waaruit bleek dat alles werkte en dat de 12V-batterij nog in redelijke staat verkeerde, ondanks de vele volledige ontlaadcycli. Omdat het probleem elke dag bleef optreden, bracht ik de auto een tweede keer voor een inspectie van een hele dag. Deze keer bevestigden ze dat er een probleem was, maar ze konden het niet identificeren.

Nu ben ik ingepland voor een andere service, die waarschijnlijk 2-3 dagen zal duren, om uit te zoeken wat het probleem veroorzaakt door alle zekeringen één voor één te verwijderen. Terwijl ik wacht op de servicedatum, heb ik zelf geprobeerd alle zekeringen in de hoofdzekeringkast, dicht bij de batterij waar de stroommeter is aangesloten, te verwijderen en opnieuw te plaatsen, zodat ik veranderingen in de stroomlekkage kan detecteren. De enige zekering (40A) die de stroom laat dalen tot 1-2A, is gemarkeerd met B+ (ik weet niet zeker waarvoor die is).
De volgende stap zou zijn om hetzelfde te doen met de zekeringen naast de stuurkolom, maar dan kan ik het display van de stroommeter die in de kofferbak is bevestigd, niet gemakkelijk zien.
Ik raak de geduld en de ideeën kwijt over hoe ik het probleem kan identificeren. Maar het is waarschijnlijk geen eenvoudig probleem, zoals een lamp die aan staat, of een ventilator die zonder reden draait, aangezien de stroom elke keer dat ik de 12 V-batterij loskoppel en weer aansluit, verandert in een ander stabiel niveau, vergezeld van het klikken van relais die aangeven dat verschillende eenheden worden in- of uitgeschakeld. Waarschijnlijker is een softwareprobleem voor energiebeheer.
Het feit dat het gele lampje van het hoofdaccumanagementsysteem nooit meer verschijnt, ongeacht de spanning van de 12 V-batterij (13 V, 12,5 V, 12 V, 11 V, 4 V...), doet me denken dat het accumanagementsysteem zelf defect kan zijn.

Ik meld dit voor het geval anderen hetzelfde probleem hebben ondervonden en het probleem niet konden oplossen met behulp van oplossingen die in het verleden op dit forum werden gepresenteerd.
Als de volgende service de oorzaak weet te vinden, zal ik graag rapporteren, voor het geval het anderen kan helpen.

Ik ben dol op bijna alles in mijn Iniq 5. Maar dit batterijprobleem maakt me gek...
Het feit dat je het oranje lampje niet meer ziet, geeft aan dat de BMS de batterij heeft opgegeven. Het geeft het op na 10 opeenvolgende pogingen van ~ 20 minuten om de batterij boven een bepaald niveau op te laden. Koppel de negatieve kabel van de batterijpool los. Ik zou dan een desulfaterende lader op de batterij aansluiten en deze een paar dagen laten draaien. Het zou je ook de gezondheid van de batterij moeten geven. Als de batterij nog gezond is, sluit dan de negatieve kabel weer aan en je BMS wordt gereset, zodat deze de batterij indien nodig moet opladen. Een Ctek MXS 5.0 of Optimate 6 (ik heb deze) zijn fatsoenlijke desulfaterende laders. Het is goed om er een te hebben, zelfs als je batterij goed is. Ik laad mijn batterij ongeveer elke maand op, omdat EV's hun 12v-batterijen meer lijken te misbruiken dan ICE-auto's.
 
Ook het uitvoeren van huidige metingen met de motorkap open en de sleutelhanger naast de auto zal de resultaten vertekenen. Een forumlid Ixlr8 heeft betrouwbare metingen verricht van een goed werkende Ioniq 5. Ook op basis van zijn metingen is het belangrijk om de SOC boven de 15% te houden.


"Voorlopige waarnemingen:
Voertuig uitgeschakeld, niets aangesloten op obd2 of usb.
Soc 60%
Direct na het vergrendelen van de deuren was de stroomafname 5,7A
Na 2 minuten 3,2A
Na 8 minuten 0,035A
Na 1,08 uur 0,009 ampère of 9mA.
12v batterij bij 1,08 uur meting was 12,67v
12,67v x 0,009 mA = 0,114 W of 114 mW.

Ik heb gegevenslogboeken van stroomsterktemetingen gedurende meer dan 12 uur om te leren hoe het voertuig de 12v leegtrekt.

Na 14 uur voegt het aanraken van de stip op de deurgreep 110mA toe aan de afvoer gedurende 2-3 seconden en dan terug naar 9mA.

Toegang tot de Bluelink-app vanaf een Android-telefoon zorgt ervoor dat de stroomsterkte piekt tot 7,2A. Dan duurt het dezelfde periode om weer naar 9mA slaap te gaan, 1,08 uur."

"Opmerking: Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat de HV-batterij de 12v niet oplaadt als de soc lager is dan 15%. Daarom, als de 12v-batterij leeg is geraakt door zwaar gebruik van accessoires en je zit op < 15% soc, dan raakt je 12v-batterij leeg, tenzij je je auto aanzet en in de Ready-modus zet. Nogmaals, ik heb dit bevestigd door mijn eigen monitoring van de 12v-batterij en de stroomafname in dit scenario"
 
@sicconi Met mijn I5 eindelijk in aantocht, mogelijk in december, heb ik me weer aangemeld voor onderhoud, service-informatie. (Trouwens, meld je aan als publiek, niet als onafhankelijk reparatiebedrijf als je een doe-het-zelf EVGearhead-eigenaar bent zoals ik, het is goedkoper.)

Als je wat meer rond wilt kijken, geen idee of ik je kan helpen de lading te vinden, stuur me dan je VIN in een gesprek. Kun je meer vertellen over de 40A-zekering, welke zekeringkast, misschien een foto ervan maken. "B+" verwijst over het algemeen naar een bus, waarschijnlijk de dikke zwarte lijn bovenaan deze schema's. Er zijn verschillende 40A-zekeringen, hier zijn een paar voorbeelden (pag. 1, 3):
View attachment 46621 View attachment 46622
Ik zie deze 40A in de handleiding
Image


Image
 
Misschien moet al deze technische dingen naar een eigen draad verplaatst worden.
Mike, wat is de beste manier om dit soort informatie te plaatsen? Moet het in IONIQ 5 Powertrain en Technische Discussie of IONIQ 5 Opladen en Batterijen? Ik denk niet dat ik kan verwijderen en opnieuw plaatsen. Als dat het geval is, Moderator, voel je vrij om mijn berichten te verplaatsen of te verwijderen. Oké, ik kon alle inhoud van de recente berichten verwijderen, Moderator, verwijder de lege berichten indien mogelijk, bedankt!

@MIkeS bedankt dat je me uit de problemen houdt. Moderator, bedankt voor het verwijderen van mijn lege berichten. Ik heb opnieuw geplaatst, met een betere beschrijving in de technische discussie:

12V B+ Distributie

Zekeringen in het laadpoortdeurpad
 
Mijn Ioniq 5 staat bij de dealer met een lege 12 volt. Het is het derde bezoek voor mijn auto met 2400 mijl op de teller. Ze hebben geen idee wat de batterij doet leeglopen.
 
41 - 60 of 134 Posts