Hyundai IONIQ Forum banner

Vervanging van de achterste omvormer (AWD)

4.5K views 7 replies 6 participants last post by  CyrusX  
#1 ·
Ik bracht mijn Ioniq 5 naar de dealer omdat ik een waarschuwingslampje "EV-systeem controleren" kreeg, samen met de AWD-waarschuwing.

Het vermogen werd verminderd tot minder dan de helft, met een lagere topsnelheid. De DTC vermeldde iets als "Aandrijfmotor A" overstroom/storing. Na meer dan 30 mijl te hebben gereden en de auto opnieuw te hebben gestart, verdwenen de fouten en reed de auto normaal. Dit gebeurde twee keer in ongeveer 2 weken.

De dealer voerde een eerste inspectie uit en kon geen probleem vinden. De technische lijn van Hyundai zei dat ze dieper moesten graven, het subframe moesten verwijderen en de omvormer moesten inspecteren op losse verbindingen, en als er niets werd gevonden, de omvormer moesten vervangen.

Is er hier al iemand geweest die een omvormer heeft moeten vervangen? Het klinkt voor mij alsof je in feite de achtermotor vervangt. Wordt verwacht dat vervangen omvormers net zo lang en betrouwbaar meegaan als de originelen? Ik ben gewoon bang dat als het niet goed was vanaf de fabriek, het achteraf in een garage nog moeilijker zal zijn om het goed te krijgen.

#2 ·
Ik heb geen ervaring met dit specifieke probleem, maar ik zou ze vragen of het onderdeel een geĂĽpdatet onderdeel is en of het een bekend probleem is? Ze pakken iets aan dat niet klopt, dus als ze het goed aanpakken, moet het goed komen. Hoe lang heb je het en hoeveel mijlen staan erop?

#3 ·
Ik heb geen ervaring met dit specifieke probleem, maar ik zou ze vragen of het onderdeel een geĂĽpdatet onderdeel is en of het een bekend probleem is? Ze pakken iets aan dat niet klopt, dus zolang ze het goed aanpakken, moet het goed komen. Hoe lang heb je het en hoeveel mijlen staan er op?
Ik heb het in juni van dit jaar gekocht, het heeft nu ongeveer 8000 mijl gelopen.

#5 ·
Ik ben er zeker van dat een nieuwe net zo goed is als het origineel. Omvormers zijn doorgaans betrouwbaar, maar niets is 100%. Hij zit op de motor en is in feite uw "carburateur"-equivalent van een benzinemotor. Het zorgt ervoor dat elektriciteit in variabele niveaus van de batterij naar de motor gaat wanneer u het gaspedaal indrukt. Het leidt ook stroom van de motor terug naar de batterij bij regeneratie. Houd ons op de hoogte van de voortgang van de nieuwe. Hopelijk is het onderdeel beschikbaar en bent u snel weer onderweg.

#8 ·
Kan een probleem met de omvormer zijn, evenals een probleem met een voertuig- of motorsensor. Hebben ze de omvormer vervangen en heeft u sindsdien problemen gezien? Heeft u ook het onderdeelnummer van de omvormer?
Ze vertelden me dat ze de aandrijfmotor hebben vervangen. De bon die ze me gaven bevatte geen details en helaas geen onderdeelnummer.

Het is 6 maanden geleden vervangen, het is nu ongeveer 10.000 mijl en 7 maanden geleden sinds ik het probleem voor het eerst had en het is sindsdien niet meer voorgekomen.

#7 ·
De omvormer is in feite op de bovenkant van de motor vastgeschroefd. Ik kon redenen bedenken waarom Hyundai alleen de omvormer zou vervangen of een gecombineerde omvormer- en motorwissel zou uitvoeren. Zoals gezegd is de omvormer de voeding en controller voor de motor en verwerkt hij veel stroom, daarom bevindt hij zich op een van de koelcircuits.