Hyundai IONIQ Forum banner

Geen audio's van Ioniq

74K views 33 replies 21 participants last post by  Willow  
#1 · (Edited)
Hallo mensen,
Ik heb mijn auto net geen week en ben er dol op, behalve één probleem:

Heeft iemand anders het volgende ervaren...
Radio, Bluetooth, Carplay en Car Chimes lijken allemaal te werken, maar helemaal geen geluid?
Ik heb het nu twee keer in twee dagen gehad

Dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd:

• Systeem is niet gedempt,
  • Reset het infosysteem en het maakte geen verschil.
  • De auto van stroom voorzien en weer inschakelen lost het niet op.
  • Auto uitschakelen, uitstappen, deuren op slot doen, even wachten en opnieuw starten - nee.
  • Telefoon niet aansluiten op de Bluetooth van de auto

Het grappige is dat het zich op dit moment vanzelf oplost, vandaag lijkt het op te lossen nadat de auto is aangesloten en is begonnen met opladen, hoewel er niet genoeg voorbeelden zijn om te weten of dat toeval was.:confused:

Het maakt de auto echter "onbruikbaar" voor mij, omdat ik veel telefoontjes pleeg voor mijn werk en de andere persoon niet kunnen horen is niet geweldig.

De auto is de Ioniq EV Premium in het VK met het infinity-geluidssysteem.

#2 ·
Welkom, MDBridges! Het spijt me te horen dat u problemen heeft met uw Ioniq.

Ik had gezworen dat ik dit eerder had gezien, maar ik kan het in godsnaam niet vinden. Ik ben er 99% zeker van dat ik het hier ergens op het forum heb gezien. Ik heb ernaar gegoogeld en kwam alleen uit op deze post over een vergelijkbaar probleem op een Sonata. Helaas zijn er geen reacties: Geen geluid uit de luidsprekers - Hyundai Forums : Hyundai Forum

Er zijn software-updates en een terugroepactie van de media-eenheid. Het is misschien de moeite waard om naar de dealer te gaan om het te laten controleren.

#3 ·
@MDBridges Als je twijfelt, RTFM, wat ik voor de Britse versie heb gedaan. Ik wou dat ik meer bekend was met Hyundai, en dat zal ik ook zijn, maar nog niet, want ik heb mijn Ioniq nog niet. Hoe dan ook, dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij veel Hyundai-modellen.

Er zou een kleine resetknop ter grootte van een gaatje moeten zijn, waarvoor je een balpen of een paperclip kunt gebruiken, rechts van de aan/uit/volumeknop. Druk die in, houd hem een paar seconden vast voor de zekerheid en probeer het opnieuw. Je zult waarschijnlijk je radiozenders en dergelijke verliezen.

Een ander alternatief is om de zekering voor de multimedia-eenheid eruit te trekken en er weer in te stoppen. Zorg er daarbij voor dat de zekering niet is doorgebrand en in goede staat verkeert en vervang deze indien nodig.

Een ander stukje in de handleiding zegt:
Selecteer de [SETUP]-knop op het audiosysteem ➟ Selecteer [Systeem].
• Geheugeninformatie: Bekijk Mijn Muziek-geheugengebruik.
• Taal: Verander de gebruikers taal.
• Standaard: Reset het audiosysteem.

Ik hoop dat dit helpt!

#27 ·
@MDBridges Als je twijfelt, RTFM, wat ik heb gedaan voor de Britse versie. Ik wou dat ik meer bekend was met Hyundai, en dat zal ik ook zijn, maar nog niet, want ik heb mijn Ioniq nog niet. Hoe dan ook, dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn bij veel Hyundai-modellen.

Er zou een kleine resetknop ter grootte van een gaatje moeten zijn waarvoor je een balpen of een paperclip kunt gebruiken, rechts van de aan/uit/volumeknop. Druk die in, houd hem een paar seconden vast voor de zekerheid en probeer het opnieuw. Je zult waarschijnlijk je radiozenders en dergelijke verliezen door dat te doen.

Een ander alternatief is om de zekering voor de multimedia-eenheid eruit te trekken en terug te plaatsen. Zorg er daarbij voor dat de zekering niet is doorgebrand en in goede staat is en vervang deze indien nodig.

Een ander stukje in de handleiding zegt:
Selecteer de [SETUP]-knop op de
audiosysteem ➟ Selecteer [Systeem].
• Geheugeninformatie: Bekijk Mijn
Gebruik van muziekgeheugen.
• Taal: Verander de gebruikers taal.
• Standaard: Reset het audiosysteem.

Ik hoop dat dit helpt!
Bedankt voor je opmerking over het gaatje. Hoewel ik het tegenovergestelde probleem had als de persoon aan het begin van deze thread (mijn radio ging niet uit, zelfs nadat ik de auto had verlaten en op slot had gedaan - het scherm werkte niet en ik kon het volume niet zachter zetten tijdens het rijden), werkte je reset met het gaatje als een charme! Dank je!

#4 ·
Bedankt Dave, ik zal die reset ook proberen en zoeken naar het kleine gaatje, hoewel ik dat volgens mij al in de software heb gedaan, maar er zijn zoveel subsystemen. De reset die ik deed, wist ook favoriete radiostations en eco-trip-informatie, dus ik neem aan dat ik de juiste "reset" heb gevonden.

Ik heb het op 17 maart geboekt, ik vind het fijn om reproductievoorwaarden te kunnen geven en die heb ik momenteel niet, behalve dat het gebeurt bij het starten van de auto, niet in eerste instantie maar nadat ik ben gestopt, maar dat is het voorlopig.

Ik heb een vergelijkbaar rapport gezien over een andere Hyundai en heb defecte head units op de Ioniq zien opduiken. - Als ik mijn geluk ken, is het waarschijnlijk een losse verbinding ergens! Ik zal dit draadje levend houden met de resultaten van de 17e, dus als iemand anders dit probleem heeft, heeft hij een startpunt.

#6 ·
Op het stuurwiel zit aan de linkerkant een volumeschakelaar. Door deze schakelaar in te drukken, dempt u uw volledige audio. Is dit per ongeluk gebeurd? Druk er nogmaals op om de audio te herstellen.

#11 ·
Heb je het probleem opgelost? Ik vraag het omdat... Ik heb vandaag hetzelfde probleem!
Update: toen ik vanmorgen de auto startte, was er weer audio te horen. Ik heb niets gereset of veranderd. Er is een mogelijkheid dat het probleem van gisteren met de hitte te maken had, want toen ik de auto startte, was de temperatuur 37 graden Celsius in de schaduw en de auto had een paar uur in de zon gestaan. Ik reed 5 km zonder audio, stopte toen de auto en het hybridesysteem, startte hem toen opnieuw, maar nog steeds: geen audio voor de rest van de 30 km lange rit. Geen radiogeluid, geen media, ongeacht het volumeniveau. En het stond ook niet in de "mute"-positie. Audio kwam vanmorgen terug, net zo mysterieus als dat het was verdwenen.

#10 ·
Voor zover ik me kan herinneren, is zijn media-eenheid vervangen.

#12 ·
Had net hetzelfde probleem met mijn UK Hybrid Premium SE.

Ik was terughoudend om de pinhole-reset te gebruiken, omdat ik mijn radio-presets niet wilde verliezen of misschien mijn opgeslagen telefoonnummers wilde verwijderen.

Er was geen geluid van de radio, inkomende telefoongesprekken, navigatie of zelfs de muzikale serenade bij het uitschakelen/opstarten van de auto.

Ik heb geprobeerd de auto uit te zetten en weer op te starten, twee keer. Nog steeds geen geluid.

De auto 's nachts laten staan.

De volgende ochtend startte ik de auto opnieuw en de audio was terug en normaal op alle systemen.

Weet iemand wat het probleem veroorzaakt en of er een oplossing voor is?

#14 ·
Zoals ik gisteren al zei, vouwden mijn spiegels niet automatisch uit toen ik in de buurt van de auto kwam. Ze begonnen gisteravond weer te werken. Sindsdien werken ze perfect.

Benieuwd of het een temperatuurprobleem is. Mijn auto stond lange tijd in de zon toen het gebeurde.

#15 ·
Zoals ik gisteren al zei, klapten mijn spiegels niet automatisch uit toen ik in de buurt van de auto kwam. Ze begonnen gisteravond weer te werken. Ze werken sindsdien perfect.

Benieuwd of het een temperatuurprobleem is. Mijn auto stond lange tijd in de zon toen het gebeurde.
Ik merk dat als ik eerst naar de kofferbak ga en deze open om boodschappen etc. in te doen, de spiegels nooit uitklappen als ik naar de deur ga. Ze klappen alleen uit als ik op de knop van de deurgreep druk. Ze zijn altijd uitgeklapt als ik eerst naar de deur ging.

• Like
Reactions: ajiom
#16 ·
Ik heb het 'geen geluid'-probleem gehad, zoals beschreven, met een frequentie van ongeveer eens per maand in de afgelopen 6 maanden. Het is geen hitteprobleem, het kan 's ochtends vroeg gebeuren. Altijd vanaf het opstarten, het is nooit halverwege de rit gestopt met werken. Merk op dat het alle audio is ... indicatoren, rijstrookwaarschuwing, enz. Het een paar uur laten staan lost het op, maar een simpele herstart helpt niet.

PS Ik heb me een tijdje niet met Fuelly beziggehouden - maar nu op 61,4 mpg :)

#34 ·
Ik heb het 'geen geluid'-probleem gehad, zoals beschreven, met een frequentie van ongeveer één keer per maand in de afgelopen 6 maanden. Het is geen hitteprobleem, het kan 's ochtends vroeg gebeuren. Altijd vanaf het opstarten, het is nooit halverwege de rit gestopt met werken. Merk op dat het alle audio is ... indicatoren, rijstrookwaarschuwing, enz. Het een paar uur laten staan lost het op, maar een simpele herstart helpt niet.

PS Ik heb me een tijdje niet meer met Fuelly beziggehouden - maar nu op 61,4 mpg :)
Uw beschrijving komt perfect overeen met mijn ervaring met mijn 2020 Ioniq Hybrid. Ik ben hier gekomen om naar hints te zoeken. Zal er een paar proberen die anderen hebben voorgesteld.

#17 ·
Ik zou de auto laten boeken voor onderzoek, in ieder geval om het te laten registreren zodat ze op de hoogte zijn van de problemen. Het ideale zou zijn om hem mee te kunnen nemen en de fout te demonstreren aan de servicemonteur (of een video op je telefoon te maken), maar normaal gesproken komen dit soort intermitterende fouten altijd voor wanneer de serviceafdeling gesloten is (een beetje zoals kiespijn, het gaat weg als je een afspraak maakt). Hoe lang heb je de auto en welke kilometerstand heb je om 61 mpg te halen?

#18 ·
Net geen 10.000 ... dus ik laat ze ernaar kijken wanneer ze de service uitvoeren. Ik denk dat de media-eenheid teruggeroepen wordt als ik me het goed herinner. Ik hoop echt dat de service 10k is en niet 8k!
Ik rijd vaak in de sportmodus, elke keer als ik wegrij. Dus ik ben erg blij met de mpg.

#19 ·
Na 10.000 km ben ik nog steeds dol op de auto - wou dat mijn tweede ook een Ioniq was! De enige ergernis is dat de recirculatie na een paar minuten (15?) uitgaat, dus als je in de file staat, krijg je uiteindelijk een cabine vol diesel. Geen waarschuwing. Nu ben ik erop ingesteld om hem om de paar minuten uit en aan te zetten, zodat de timer nooit afloopt.

#20 ·
En er is nog steeds dat rare ding met de ontgrendelknop van de achterklep. Misschien ligt het aan mij, maar ik zie het nut er niet van in. Bij VW gaat de achterklep tijdelijk open, maar Ioniq ontgrendelt alleen. Net als wanneer je de hele auto ontgrendelt. Dus ik heb de neiging om gewoon de hele auto te ontgrendelen.

#23 ·
Dit is me vandaag voor het eerst overkomen. Ik heb mijn auto bij een rood stoplicht uitgezet en opnieuw gestart, en het probleem is niet vanzelf opgelost. Ik stap zo weer in mijn auto om te kijken of het probleem is opgelost door de auto een paar uur uit te zetten. Dit is super bizar.

#25 ·
Heb de mijne net gerepareerd door de AMP-zekering eruit te trekken zoals hierboven... bedankt.
Ik kreeg de opstart-bings maar geen radio, media of navigatiegeluiden...

#26 ·
De heer Sasin

11 juni 2019
Ja, had dit probleem de eerste 3 maanden na aankoop van de auto nieuw in de garage voor reparaties oké voor 12 maanden dan begon hetzelfde probleem weer op 10 juni bijvoorbeeld geen geluid van radio of navigatie, opnieuw geboekt in de garage weer, het is de hoogste tijd dat Hyundai dit probleem aanpakt. Immers, deze Ioniq-auto's zijn niet goedkoop.
De heer D Sasin
Wakefield
West Yorkshire

#29 ·
Hallo, ik ben een IONIQ EV (AE.3) eigenaar uit Australië. Het geluid van mijn auto is vanochtend ook gewoon gestopt met werken. Ik heb power cycling geprobeerd, ik heb de pin reset geprobeerd, ik heb alle audio-instellingen (in het menu, op het stuur, op de console) geprobeerd, maar nog steeds geen audio. Laat de auto een paar uur staan en probeer het opnieuw als ik van mijn werk naar huis ga. Weet iemand van een specifieke terugroepactie / terugroepnummer waarnaar ik kan verwijzen wanneer ik de mijne naar de dealer breng?

#30 ·
Hoi, ik ben een IONIQ EV (AE.3) eigenaar uit Australië. Het geluid van mijn auto is vanochtend ook gestopt met werken. Ik heb power cycling geprobeerd, ik heb de pin reset geprobeerd, ik heb alle audio-instellingen geprobeerd (in het menu, op het stuur, op de console), nog steeds geen audio. Laat de auto een paar uur staan en probeer het opnieuw als ik van mijn werk naar huis ga. Weet iemand van een specifieke terugroepactie / terugroepnummer waarnaar ik kan verwijzen wanneer ik de mijne naar de dealer breng?
Er staat niets op de ACCC-site over Hyundai-terugroepacties voor de MY20 Ioniqs. Alleen de wielmoerprobleem van de 2019-versie.

#32 ·
Hallo allemaal, ik heb een AE3 2020 Electric Ioniq Elite en heb dit probleem nu al 8 maanden. Ongeveer eens per maand stoppen de audio en navigatie met werken gedurende ongeveer een halve dag. Dit is soms 's ochtends en soms 's middags gebeurd, dus het is absoluut niet gerelateerd aan hitte, is ook gebeurd, zelfs als de auto niet wordt opgeladen. U kunt het systeem zo vaak als u wilt resetten met de kleine knop links van het scherm en er zal geen verschil zijn, en ook het resetten in het schermmenu maakt geen verschil. Maar laat de auto ongeveer 4 uur staan en dan werkt alles de volgende keer dat u ermee rijdt weer prima voor nog eens 4 tot 6 weken. Ik heb in maart 2020 een software-update van Hyundai gehad, maar dit gebeurt nog steeds. Ik zal een andere software-update van Hyundai krijgen, aangezien ze op de hoogte zijn van het probleem (de lokale vestiging had nog nooit van het probleem gehoord totdat het eindelijk gebeurde na het werk op een dag, dus ik reed ermee naar de dealer om het ze te laten zien), maar ze wisten niet zeker wat er mis was, behalve dat een andere software-update zou kunnen helpen.
Dus ik neem aan dat er hier nog steeds geen antwoorden voor zijn?

#33 ·
laat de auto ongeveer 4 uur staan
Ik ken je auto niet, maar voor mij hoef ik de auto alleen maar te verlaten, op slot te doen, een minuut buiten te wachten en de volgende keer dat ik de deur open en de motor start, werkt het weer. Ik heb de genoemde methode met het uittrekken van de audiozekering niet geprobeerd, maar ik zal het uiteindelijk wel doen.