Hyundai IONIQ Forum banner
21 - 40 of 126 Posts
took me about 75 taps.
changed a setting within the sat nav
that gives you two route options automatically after entering an address.
always wondered why it wouldn't do that before.
Pas op, die 2e route is de kortste, dus kan je over een paar "ZEER INTERESSANTE" en smalle wegen leiden.

Het lijkt erop dat Moscow Pav versie 4.5 gebruikt.
Ik heb snel versie 4.63 gevonden.
Iets waar ik meer onderzoek naar zal moeten doen.
Het zou fijn zijn om Torque erop te hebben.
Een leuke manier om je systeem open te stellen voor hackers. Goed gedaan! Kan iemand instaan voor deze "Pavel uit Moskou" en zijn cloud content? Broncode beschikbaar?
Je kunt de apk-bestanden van andere plaatsen halen, je hoeft niet naar zijn cloud te gaan, er zijn honderden plaatsen om rond te kijken, je kunt de apk-bestanden zelfs van je eigen telefoon halen

Ik raad aan om ergens anders te kijken, want de geleverde apk's zijn verouderd, de nieuwe versie van Easy Touch is veel beter en intuïtiever in de auto te gebruiken

Ik weet van een andere gebruiker dat Waze goed werkt

Je kunt de apk-bestanden van andere plaatsen halen, je hoeft geen toegang te hebben tot zijn cloud, er zijn honderden plaatsen om rond te kijken, je kunt de apk-bestanden zelfs van je eigen telefoon verkrijgen.

Ik raad aan om ergens anders te kijken, omdat de verstrekte apk's verouderd zijn, de nieuwe versie van Easy Touch is veel beter en intuïtiever om in de auto te gebruiken.

Ik weet van een andere gebruiker dat Waze goed werkt
OK. Laten we aannemen dat Pavel een goede kerel is en deze video maakt en toegang geeft tot zijn cloud omdat hij een groot hart heeft en mensen wil helpen of gewoon hits op YT wil krijgen. Waarom instrueert Pavel om "YouTube mod" te installeren? Werkt de reguliere YouTube apk niet in deze setting? Zijn uitleg dat de reguliere er niet goed is omdat deze met Google Maps komt, lijkt raar.

Ik heb gezien dat hij nu op xda forums zit. Veel codeerders daar, dus als hij zich misdraagt, zal hij ontdekt worden.
Je kunt de apk-bestanden van andere plaatsen halen, je hoeft geen toegang te hebben tot zijn cloud, er zijn honderden plaatsen om rond te kijken, je kunt de apk-bestanden zelfs van je eigen telefoon verkrijgen. Ik raad aan om ergens anders te kijken, want de geleverde apk's zijn verouderd, de nieuwe versie van Easy Touch is veel beter en intuïtiever in de auto te gebruiken. Ik weet van een andere gebruiker dat Waze goed werkt
OK. Laten we aannemen dat Pavel een goede kerel is en deze video maakt en toegang geeft tot zijn cloud omdat hij een groot hart heeft en mensen wil helpen of gewoon hits op YT wil krijgen. Waarom instrueert Pavel om "YouTube mod" te installeren? Werkt de reguliere YouTube apk niet in deze setting? Zijn uitleg dat de reguliere niet goed is omdat hij met Google Maps komt, lijkt raar.

OK. Laten we aannemen dat Pavel een goede kerel is en deze video maakt en toegang geeft tot zijn cloud omdat hij een groot hart heeft en mensen wil helpen of gewoon hits op YT wil krijgen. Waarom instrueert Pavel om "YouTube mod" te installeren? Werkt de reguliere YouTube apk niet in deze setting? Zijn uitleg dat de reguliere niet goed is omdat deze met Google Maps komt, lijkt vreemd.
Zijn uitleg is dat het niet met Google Apps komt, maar met Maps. En het is heel logisch... als je ooit tijd hebt besteed aan het rommelen met gerootde Android-telefoons en aangepaste ROM's (bijvoorbeeld op het XDA Developers-forum en vergelijkbare plaatsen). Als je zoiets nog nooit hebt gedaan, kan Pavel's aanbeveling gemakkelijk vreemd lijken.

Ik heb al jaren gerootde Android-telefoons, dus ik keek niet op van de redenatie die Pavel aanbood. Het toevoegen van Google-apps aan je telefoon (of tablet, of auto) betekent meestal het toevoegen van een volledig framework voor Google-diensten. En dat is misschien niet nodig. Of het apparaat heeft misschien niet voldoende opslagruimte voor alles. Android is niet Google, en Google is niet Android. Je kunt Android gebruiken zonder ooit in de buurt van Google te komen voor je app-gewoonte, als je daarvoor kiest.

Echter...

Mensen hebben gelijk om voorzichtig te zijn. Pavel is maar een willekeurige kerel op internet (net als ik). Dus due diligence is verstandig, vooral als je overweegt wijzigingen aan te brengen aan iets dat potentieel dodelijk is, zoals een auto. Automatisch vertrouwen dat de apk's onschadelijk zijn, is niet erg verstandig. Maar evenmin is het verstandig om onmiddellijk te concluderen dat Pavel kwaadwillend is.

Voor mij ga ik ervan uit dat Pavel waarschijnlijk een eerlijke kerel is, een enthousiaste nerd zoals velen van ons, die gewoon probeert mensen te helpen. Maar ik ga de tools nog steeds niet van zijn website downloaden. In plaats daarvan, als (of wanneer) ik het eindelijk zelf doe, zal ik de .apks die ik wil rechtstreeks van de relevante ontwikkelaars of zelfs van de Google Play Store op mijn computer halen, met behulp van de apk-download-extensie voor Chrome.

Ja, Pavel zou best een goede kerel kunnen zijn, maar we weten weinig over hem, dus doe wat onderzoek, want onthoud dat als je je navigatiesysteem aan je telefoon koppelt, het internettoegang heeft. Onthoud ook dat veel apps worden gefinancierd door advertenties, dus het kan zijn dat er meer data op je telefoon wordt gebruikt om deze advertenties te downloaden. Evenzo zou het beter zijn als je de benodigde bestanden van een vertrouwde bron kunt halen totdat iemand de hash kan controleren om te bevestigen dat de bestanden op zijn cloud hetzelfde zijn als andere bronnen. Eén ding dat me tot op zekere hoogte wel zorgen baart, is het feit dat het Android OS slechts 4.3 / 4.4 is, dat is zo oud (ongeveer 5-6 jaar oud als je kijkt op https://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history).

Zijn uitleg is dat het niet met Google Apps komt, maar niet Maps. En het is heel logisch... als je ooit tijd hebt besteed aan het knoeien met gerootde Android-telefoons en aangepaste ROM's (bijvoorbeeld op het XDA Developers-forum en vergelijkbare plaatsen). Als je zoiets nog nooit hebt gedaan, kan Pavels aanbeveling vreemd lijken.
Dit is logisch. Maar zoals je zei, zou ik het nooit riskeren om willekeurige apps van internet op het systeem van de auto te installeren. En YouTube is het laatste wat je daar nodig hebt.

Kon de Engineering-modus niet betreden op mijn 2019 Ionic EV Limited. Noch de kaart- noch de screensaver-methoden werken. :{
Hier hetzelfde voor de Canadese markt 2017 Ioniq EV.

Ik denk dat veel van deze "hacks" alleen werken op Europese modellen. Noord-Amerika moet andere manieren hebben om in deze geheime menu's te komen.

Discussion starter · #35 ·
Dingen die ik heb geprobeerd:

- Spotify (werkt prima, maar geen smartphone met BT omdat geluiden gemengd werden, beter te gebruiken met een usb-stick met wat FLAC-muziek)
- Waze (werkt verbazingwekkend goed met wifi van de telefoon)
- Youtube aangepast (dus geen Google-apps nodig, werkt echt prima)
- Amazon Prime Video (een beetje traag vanwege de wifi-verbinding, maar werkt)
- Wiseplay (zodat je live tv kunt bekijken op de Ioniq)

Ik heb een fabrieksreset gedaan om het systeem en de kaarten bij te werken, alles wat ik op mijn USB-stick heb opnieuw geïnstalleerd, helemaal geen problemen!

Gebruikt iemand CarPlay voor Waze in combinatie met Soundabout op de headunit? Het lijkt erop dat ik mijn geluid van Waze ben kwijtgeraakt ...

21 - 40 of 126 Posts