Hyundai IONIQ Forum banner

Nieuw verborgen menu in het Infotainmentsysteem

109K views 125 replies 37 participants last post by  tkalfaoglu  
#1 ·
Afgezien van de engineering-modus is er vandaag een nieuw verborgen menu in het Infotainment-systeem verschenen. Je kunt in deze video zien hoe het werkt:

Als je de video niet kunt zien, ga dan naar instellingen, screensaver, onder de drie opties (Digitaal, analoog, niemand) raak je elk één keer aan totdat er een pincode verschijnt, voer de pincode in die overeenkomt met de ACTUELE tijd toen je het deed en voilà! Je kunt toegang krijgen tot het complete Android-systeem om versies te controleren, ADB te verbinden, alle apps enzovoort!!!

Het lijkt erop dat de Android-versie 4.3 is en er 1,38 GB vrije ruimte in het systeem is om nieuwe apps en een paar andere dingen te installeren >:)

Laten we gaan!!!

#4 ·
De vraag is, wanneer je een kaartupdate bij de dealer hebt, verlies je dan apps?
De nieuwe kaart wordt geleverd op de SD, dus ze raken het radiosysteem niet aan, behalve als ze een fabrieksreset uitvoeren, alleen het updaten van de firmware zou dat naar mijn mening kunnen veroorzaken

#9 ·
Hallo. Heb je alle bestanden gedownload van de link in de beschrijving van de tweede video? Zet die bestanden in de root directory van een USB en dat is het? Bedankt..
Je kunt ze allemaal in de root directory zetten, maar ik heb de file.apk in de root gezet, de andere in een map, maar het werkt hetzelfde ;)Ik wil graag een paar andere YouTube-apps proberen, zoals NewPipe (maar ik denk dat het Android 4.4+ nodig heeft)

#12 ·
Bevestiging dat alles prima werkt op EV, firmwareversie EU 170920. Soms duurt het even om in het verborgen menu te komen, blijf het gewoon proberen door naar het screensaver-menu te gaan en terug. Volg dan gewoon de tweede video van Pavel (Russische man uit Moskou), want alles verloopt vlekkeloos. Je krijgt zo ongeveer een Android-tablet waarop je alles kunt installeren. Bereid je nu voor degenen die gewend zijn aan iOS-producten zoals ik, voor dat de tabletsnelheid traaaaaag is ?

#14 ·
Hallo Alex
Ik geloof dat Waze of een andere app (native voor Android met de extensie .apk) soepel zal installeren en draaien, net als degene die ik vandaag heb geïnstalleerd. Volg gewoon de instructies uit Pavel's video en het duurt minder dan 30 minuten om het allemaal aan de praat te krijgen. Bovenop die bestanden die hij in zijn cloud heeft - alle installatiebestanden plus een paar apps (link naar zijn cloud staat in de beschrijving van zijn video) - ben ik erin geslaagd om er nog een paar te installeren. Gewoon als proef heb ik een schaakspel en een app van mijn satelliettelevisieprovider geïnstalleerd, zodat ik nu live tv-kanalen kan bekijken die ik thuis op mijn tv heb.

#15 ·
Hallo Alex
Ik geloof dat Waze of een andere app (native voor Android met de extensie .apk) soepel zal installeren en draaien, net als degenen die ik vandaag heb geïnstalleerd. Volg gewoon de instructies uit Pavel's video en het duurt minder dan 30 minuten om het allemaal aan de praat te krijgen. Bovenop die bestanden die hij in zijn cloud heeft - alle installatiebestanden plus een paar apps (link naar zijn cloud staat in de beschrijving van zijn video), heb ik er nog een paar kunnen installeren. Gewoon als proef heb ik een schaakspel en een app van mijn satelliettelevisieprovider geïnstalleerd, zodat ik nu live tv-kanalen kan bekijken die ik thuis op mijn tv heb..
Ik kon het niet laten om een mentale connectie te trekken tussen Pavel's obsessie met het kijken van video's op zijn satnav en de overvloed aan gruwelijke Russische dashcam-clips die je op YouTube kunt vinden. Misschien als ze meer naar de weg zouden kijken dan naar hun schermen...

#18 ·
Een leuke manier om je systeem open te stellen voor hackers. Goed gedaan! Kan iemand instaan voor deze “Pavel uit Moskou” en zijn cloud content? Broncode beschikbaar?
biedt pavel de broncode aan voor de apps die je vanuit zijn "cloud" moet installeren?

biedt hij een uitleg van waar ze voor nodig zijn (opmerking: ik heb de video niet bekeken)

hoe weten we dat ze veilig zijn en geen verborgen trojans of achterdeuren bevatten?

denkt eraan dat de media-eenheid gekoppeld is aan de CANBUS van de auto en zeker leestoegang heeft,

#31 ·
Ja, Pavel zou best een goede kerel kunnen zijn, maar we weten weinig over hem, dus doe wat onderzoek, want onthoud dat als je je navigatiesysteem aan je telefoon koppelt, het internettoegang heeft. Onthoud ook dat veel apps worden gefinancierd door advertenties, dus het kan zijn dat er meer data op je telefoon wordt gebruikt om deze advertenties te downloaden. Evenzo zou het beter zijn als je de benodigde bestanden van een vertrouwde bron kunt halen totdat iemand de hash kan controleren om te bevestigen dat de bestanden op zijn cloud hetzelfde zijn als andere bronnen. Eén ding dat me tot op zekere hoogte wel zorgen baart, is het feit dat het Android OS slechts 4.3 / 4.4 is, dat is zo oud (ongeveer 5-6 jaar oud als je kijkt op https://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history).

#35 ·
Dingen die ik heb geprobeerd:

- Spotify (werkt prima, maar geen smartphone met BT omdat geluiden gemengd werden, beter te gebruiken met een usb-stick met wat FLAC-muziek)
- Waze (werkt verbazingwekkend goed met wifi van de telefoon)
- Youtube aangepast (dus geen Google-apps nodig, werkt echt prima)
- Amazon Prime Video (een beetje traag vanwege de wifi-verbinding, maar werkt)
- Wiseplay (zodat je live tv kunt bekijken op de Ioniq)

Ik heb een fabrieksreset gedaan om het systeem en de kaarten bij te werken, alles wat ik op mijn USB-stick heb opnieuw geïnstalleerd, helemaal geen problemen!

#72 ·
Heeft iemand in Noord-Amerika het voor elkaar gekregen om in de Engineering mode te komen via de MAP dubbelklik methode of de screen saver 7 klik methode (beschreven in deze thread)? Ik zie alleen Europeanen die dit voor elkaar krijgen. Ik denk niet dat het werkt in Canada en de VS.
Ze waren waarschijnlijk wat strenger met het vergrendelen ervan, aangezien er een ingebouwde dataverbinding is waar Hyundai voor betaalt. Ik weet zeker dat ze niet willen dat we YouTube-video's bekijken op de ingebouwde 4G.