Hyundai IONIQ Forum banner

Ioniq 5 engineering modus

84K views 136 replies 44 participants last post by  lowrad  
#1 ·
Is het iemand gelukt om de engineering-modus op de Ioniq 5 te betreden? De gebruikelijke trucs om erin te komen, lijken niet te werken op dit model.

#2 ·
Is het iemand gelukt om de engineering mode op de Ioniq 5 te betreden? De gebruikelijke trucs om het te betreden lijken niet te werken op dit model.
nee. we hebben het ook geprobeerd. het probleem zit hem in het doen van de dealer mode / engineering mode, met de volume lvl truc 7-3-1, is dat we moeten bevestigen met de juiste knop. en ioniq 5 heeft geen juiste knop.
dus het is waarschijnlijk een aanraking op het scherm ergens.

#4 ·
nee. we hebben het ook geprobeerd. het probleem is met het doen van de dealer mdoe / engineering mode, met de volume lvl truc 7-3-1, is dat we moeten bevestigen met de juiste knop. en ioniq 5 heeft geen juiste knop.
dus het is waarschijnlijk een aanraking op het scherm ergens
Werkt de 7-3-1 niet als je het scherm rechts van de "update" knop in de instellingen aanraakt, zoals in de 2020 Ioniq die niet de juiste knop heeft?

#7 ·
wat is de volledige volgorde om te proberen?
Ga naar instellingen naar het scherm dat systeeminformatie en de updateknop onderaan toont en zet het volume dan op 7, druk op het scherm op de hieronder aangegeven positie. Zet dan het volume op 3, druk opnieuw en zet dan het volume op 1 en druk opnieuw. Moet een scherm oproepen dat om een code vraagt.

Attachments

#21 ·
View attachment 36210

Misschien doe ik het verkeerd... Ik probeerde de tekst 'Algemene instellingen' tussen de toetsaanslagen in te drukken, zonder succes.
Ah, nu zie ik wat er mis is. Uw head unit is Linux (te oordelen naar die S5W_L), de mijne is Android (er staat "Android 4.4.2" in de Engineering Mode).
Heb je deze methode geprobeerd in de foto hieronder? (Dit is niet mijn auto, de foto is van XDA-Developers en toont een Linux head unit net als die van jou):

Image

#26 ·
Ok...maar ik krijg de melding 'schermopname inschakelen' niet te zien als ik op de 5x/7x (of 17x) druk zoals hierboven, dus ik vraag me af of er iets anders is om op te drukken.
Het autoscherm toont 'Schermopname uitgeschakeld'. De ondertitel is verkeerd.
Zie je de uitgeschakelde melding niet?
Maar zie je de Koreaanse berichten wel nadat je media hebt vastgehouden?

#35 ·
@SonicSpinner Ik krijg een wachtwoordpopup met dit recept:

Dealermodus (Diagnostiek, Locatie, Media, Radio, Smart Pure Air Versie Info/Update)
  1. Druk op de Setup-knop of kies Alle menu's -> Instellingen
  2. Kies Systeeminfo
  3. In een snelle volgorde het volume instellen met de linkerknop op niveau 0, dan op niveau 7 en op de rechterknop drukken, dan het volume instellen op niveau 3 en op de rechterknop drukken, dan het volume instellen op niveau 1 en op de rechterknop drukken
  4. Wachtwoord is 2400
  5. Kies Verzenden
In de IONIQ 5 is de "rechterknop" de omhoog/omlaag hendel, die ook ingedrukt kan worden (naast de tune tekst). Wachtwoord 2400 wordt echter niet herkend, ook niet 2900.

#36 ·
@SonicSpinner Ik krijg een wachtwoordpopup, met behulp van dit recept:

Dealermodus (Diagnostiek, Locatie, Media, Radio, Smart Pure Air Versie Info/Update)
  1. Druk op de Setup-knop of kies Alle menu's -> Instellingen
  2. Kies Systeeminfo
  3. In een snelle volgorde stel je het volume in met de linkerknop naar niveau 0, dan naar niveau 7 en druk op de rechterknop, stel dan het volume in op niveau 3 en druk op de rechterknop, stel dan het volume in op niveau 1 en druk op de rechterknop
  4. Wachtwoord is 2400
  5. Kies Verzenden
In de IONIQ 5 is de "rechterknop" de omhoog/omlaag hendel, die ook ingedrukt kan worden (naast de tune tekst). Echter wachtwoord 2400 wordt niet herkend, ook niet 2900.

View attachment 36246
Goed gedaan!

Probeer de pas 0625 of 0428