Hyundai IONIQ Forum banner

Heeft de terugroepactie uw voertuig gerepareerd?

15K views 44 replies 28 participants last post by  vincefra  
#1 ·
Geen sarcasme hier; ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12V-accuproblemen, defecte voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft verholpen. Het is de 4e keer dat ik voor deze dingen in de werkplaats ben en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste serviceoproep voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

Wat is uw ervaring?

#3 ·
Geen problemen in meer dan 2 jaar bezit. Ik heb de ICCU-werkzaamheden niet laten uitvoeren. (Ik vertrouw de competentie van de dealer niet.)

Ik heb slechts ongeveer 4 gedeeltelijke ladingen gedaan met behulp van snelladen met gelijkstroom. Alle andere ladingen zijn niveau 2 thuis, op een speciale 20 ampère-circuit, met een maximum van 4,5 kW. Misschien is dat zacht voor de ICCU.

#5 ·
Hoe kan iemand dat in hemelsnaam al weten?

Ik heb niet gelezen dat iemand buiten Hyundai dingen heeft ontdekt die de storing veroorzaken, dus ze zijn op zijn best willekeurig. Niemand heeft de meest recente "fix" lang genoeg gehad om te zien of er willekeurige storingen zijn opgetreden.

Mijn ervaring is dat ik de ICCU-storing nog niet heb gehad, ondanks dat ik al meer dan twee jaar rijd en meer dan 36.000 mijl heb afgelegd. Ik zal de nieuwste reparatie vandaag laten uitvoeren. Ik verwacht niet dat er iets zal aangeven dat mijn ICCU absoluut en positief nooit zal falen. De tijd zal het leren.

#10 ·
Onze auto gaat volgende week dinsdag. Vorige week maandag heb ik echter een Ohmmu geïnstalleerd. Ik heb ook de BM2 geïnstalleerd die al een paar maanden in de auto zit. Het verschil met Ohmmu is verbazingwekkend. Het feit dat de batterijweergave alleen als onregelmatig kan worden omschreven. De Ohmmu is het tegenovergestelde, volledig stabiel. Met de FB zou de ontlading/lading oplopen tot ongeveer 15 V en dalen tot 12 V, misschien 10-15 keer per uur. Dan een stabiele, rechte lijn voor een paar uur, dan weer onregelmatig. Ohmmu is slechts een rechte lijn, en als de auto wordt gereden, ontlaadt hij misschien 0,5 V en laadt dan ongeveer hetzelfde op, maar slechts één keer. Als de auto stilstaat, zijn er slechts een paar zeer kleine pieken, vergeleken met de FB waar er tientallen zijn. Ik denk dat de IC zichzelf vermoordt met al die onregelmatige ontlading/lading. Gewoon voor de lol heb ik vandaag de FB opnieuw geïnstalleerd, en ja. Al het onregelmatige gedrag is weer terug. Ik wed dat degenen die de FB ook hebben vervangen door AGM of iets dergelijks, dezelfde resultaten zouden zien als ze ook BM2 hadden. Zo ja, dan hebben de fabriekstechnici een raam in hun maag nodig om naar buiten te kijken, want ze hebben hun schedel in hun rectum.

#11 ·
Had net mijn afspraak bij de Hyundai-dealer. Dienovereenkomstig hebben ze geen problemen met mijn ICCP gevonden en hebben ze gewoon de software-update uitgevoerd. Er is geen manier om te zeggen of er een probleem was, noch of het probleem is opgelost, behalve hun bewering. (Ik heb het oververhittingsprobleem tijdens het opladen nooit ervaren.) De 12V-batterij-oplaadlamp vooraan brandde echter en brandt nog steeds - mogelijk het meest irritante aan deze auto.

#12 ·
Mijn auto uit 2022 had een storing - kon niet in de versnelling, knipperende waarschuwing voor 12V-batterij leeg. Ik heb hem laten slepen - ze hebben geen probleem gevonden, maar wel de update gedaan. Gisteren, een week nadat ik hem terug had, gebeurde hetzelfde. Ik ben super gefrustreerd. De update heeft duidelijk niet gewerkt.

#41 ·
Mijn auto uit 2022 had de storing - wilde niet in de versnelling, knipperende waarschuwing op 12V-batterij leeg. Ik heb hem laten slepen - ze hebben geen probleem gevonden, maar wel de update gedaan. Toen gebeurde gisteren, een week nadat ik hem terugkreeg, hetzelfde. Ik ben super gefrustreerd. De update heeft duidelijk niet gewerkt.
Hetzelfde verhaal hier. Wacht al sinds juni om het te laten repareren en het is nog steeds niet opgelost.

#13 ·
Geen venijn hier; ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12V-accuproblemen, defecte voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft opgelost. Het is mijn 4e keer in de werkplaats voor deze dingen en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste serviceoproep voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

Wat is uw ervaring geweest?
Simpel antwoord... Ik weet het niet. Ik heb de terugroepupdate eind maart laten uitvoeren, maar ik heb het oorspronkelijke probleem nooit gehad.

David

#14 ·
Na een jaar bezit en 10.000 mijl liet ik mijn zoon mijn auto gebruiken terwijl ik twee weken weg was. Ik had nog nooit oplaadproblemen gehad, hoewel hij maar tot 201-206 mijl oplaadde, terwijl het meer was toen ik de auto voor het eerst kreeg. Omdat hij problemen zou hebben met het vinden van opladers, laadde ik hem op tot 100% in plaats van de gebruikelijke 80%. Een paar dagen later kreeg hij de oplaadmelding en moest de auto naar Hyundai worden gesleept [Zijn vrouw bedankte me niet]. Ze hebben het onderdeel vervangen en het lijkt nu in orde te zijn, en de 80% ladingen zijn hoger en gaan langer mee. Afkloppen. Over twee weken moet ik een reis van vier uur maken naar een klein stadje en ik duim dat ze het hele probleem echt volledig hebben opgelost. Ik vond de auto erg leuk, behalve de afwezigheid van een ruitenwisser achter, totdat dit gebeurde. Nu ben ik bang.

#15 ·
Geen venijn hier; ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12v-accuproblemen, defecte voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft verholpen. Het is mijn 4e keer in de werkplaats voor deze dingen en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste servicebeurt voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

We hebben onze Ionic 2022 in de dealer laten onderhouden voor de terugroepactie - maart '24. De volgende dag stopte de auto zonder waarschuwing, strandde aan de kant van de weg, werd naar de dealer gesleept. Een week later zijn er onderdelen om de 12v-accu te vervangen. Er werd ons verteld dat het $300 zou kosten voor de nieuwe accu, dit valt toch zeker onder de garantie of op kosten van Hyundai???

#17 ·
Kan iemand met de tweede ICCU-update zien of SoH nog zichtbaar is in Car Scanner? Lijkt voor mij verdwenen te zijn, samen met veel andere info
Ik heb de ICCU-updates toegepast en het is nog steeds zichtbaar voor mij in Car Scanner onder Android met een Vgate iCar Pro OBD2.

Het lijkt erop dat de snelle / standaard laadstatistieken echter zijn gereset.

#19 ·
Het aantal laadbeurten is ook nul voor mij. Maar het moet meer zijn dan alleen resetten? Je hebt je auto waarschijnlijk opgeladen na de update?

Kun je me alsjeblieft een screenshot van de instellingenpagina laten zien?
Dit is van de instellingen op het hoofdscherm. Laat me weten als je nog iets anders nodig hebt. Ik ben geen ervaren gebruiker van Car Scanner. Ik gebruik de dongle af en toe op lange reizen.

Wat betreft de laadstatistieken, ik ben het met je eens dat het meer zou kunnen zijn dan een reset. Mijn update is pas een week geleden en ik denk niet dat ik mijn auto sindsdien heb opgeladen. Ik zal de auto vanavond opladen en kijken of het wordt gerapporteerd of niet. Het hebben van de geschiedenis van het opladen zou nog steeds nuttig zijn en het moet nog steeds door de auto worden geregistreerd voor diagnostische doeleinden. Misschien is er een nieuw profiel voor Car Scanner nodig?

#23 ·
De terugroepactie kwam een maand of zo geleden in Australië aan. Ik heb het anderhalve week geleden laten doen, hoewel ik geen problemen had. (Ik gebruik zelden DC-laden en die op ons eiland zijn niet echt supersnel, dus de batterij oververhit nooit.) 12V-batterij viel een week later uit; ontdekt net na een rit van 45 minuten! Het is misschien toeval. Er is geen extra belasting van de batterij, behalve een triviaal beetje van de OBDC-dongle. De auto start prima en de OBDC-spanningsmeting op de batterij laat zien dat hij oplaadt. Dan dood binnen een paar uur. Moet toeval zijn. Onze dealer gaat er binnenkort naar kijken. Gelukkig nog onder garantie.

#24 ·
De terugroepactie is ongeveer een maand geleden in Australië aangekomen. Ik heb het anderhalve week geleden laten doen, hoewel ik geen problemen had. (Ik gebruik zelden DC-laden en degenen op ons eiland zijn niet echt supersnel, dus de batterij oververhit nooit.) 12V-batterij viel een week later uit; ontdekt net na een rit van 45 minuten! Het is misschien maar toeval.
Waarschijnlijk mislukt omdat uw dealer de 12v-batterij niet ondersteunde tijdens het werken aan de auto. Dit betekent dat de 12v overbelast en leeg was. Daarna houdt hij geen volledige lading meer.

#28 ·
Geen venijn hier; ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12V-accuproblemen, dode voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft verholpen. Het is mijn 4e keer in de werkplaats voor deze dingen en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste servicebeurt voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

Wat is uw ervaring?
Lange tijd hebben we geen problemen gehad, maar we hebben wel een handvol incidenten (4 of 5) gehad waarbij de auto dood was voordat we hem naar de dealer brachten voor de terugroepactie. Dat is iets meer dan een maand geleden: we hebben nu 3 gevallen van lege accu gehad SINDS de terugroepactie. Dus...nee: de terugroepactie heeft ons voertuig niet gerepareerd. Vond dit forum op zoek naar antwoorden..

#29 ·
Lange tijd hadden we geen problemen, maar we hebben wel een handvol incidenten gehad (4 of 5) waarbij de auto dood was voordat we hem naar de dealer brachten voor de terugroepactie. Dat is iets meer dan een maand geleden: we hebben NU 3 keer een lege batterij gehad SINDS de terugroepactie. Dus...nee: de terugroepactie heeft ons voertuig niet gerepareerd. Ik vond dit forum om naar antwoorden te zoeken..
Is de 12v-batterij vervangen?

Als loodzuurbatterijen eenmaal defect zijn, blijven ze vrijwel defect. Dus zelfs als de 12v-batterij beschadigd is door een ICCU-probleem, zal het repareren van de ICCU de 12v-batterij niet op magische wijze onbeschadigd maken.

#30 ·
NEE - DE TERUGROEPUPDATE WERKTE NIET. Heb mijn 2023 I5 13 maanden geleden gekocht. 8.000 mijl. Ik heb de terugroepactie/updates in de herfst van 2023 en vervolgens opnieuw in april 2024 laten uitvoeren. Gisteren kreeg ik het gevreesde alarm en de waarschuwing om te STOPPEN en de voeding te controleren. De auto strompelde nog een stukje verder tot ik op een veilige plek kon komen. Gesleept naar de dealer en kreeg te horen dat het de ICCU en de zekering is.

#34 ·
Geen venijn hier; ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12v-accuproblemen, defecte voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft verholpen. Het is mijn 4e keer in de werkplaats voor deze dingen en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste servicebeurt voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

Wat is uw ervaring?
Hield (van) mijn ioniq5. Maar vandaag, na ongeveer 2,5 jaar zonder smet, verscheen de 12v-waarschuwing op het dashboard en daarna vertraagde de auto tot 35 km/u op een belangrijke snelweg in de spits! De waarschuwing zei dat ik veilig aan de kant moest gaan staan, wat ik uiteindelijk deed. De auto startte weer, maar daalde al snel tot 35 km/u, waarna ik naar een plek strompelde om hem te parkeren. Tegen de tijd dat de sleepwagen arriveerde, had hij helemaal geen stroom meer. Onze laatste servicebeurt (een paar maanden geleden) omvatte zogenaamd de terugroepupdate voor dit probleem.

#36 ·
Geen gemene opmerkingen hier; Ik ben oprecht geïnteresseerd in de vraag of de terugroepactie van maart '24 de laadproblemen van uw voertuig, 12V-accuproblemen, defecte voertuigen, plotselinge stroomuitval, enz. heeft verholpen. Het is mijn 4e keer in de werkplaats voor deze dingen en - hoe optimistisch ik ook wil zijn - het is letterlijk de laatste serviceoproep voordat ik verder ga met mijn terugkoopverzoek.

Net mijn ICCU-terugroepactie voltooid en een uur later kreeg ik weer de 12V-accu-waarschuwing. 😑

Verlies hier het vertrouwen in een oplossing.

#38 ·
Net mijn ICCU-terugroepactie voltooid en een uur later kreeg ik weer de 12V-batterijwaarschuwing. 😑

Verlies hier het vertrouwen in een oplossing.
Ze hebben de 12V-batterij waarschijnlijk niet ondersteund tijdens het uitvoeren van de ICCU-werkzaamheden, dus deze is leeggelopen. Hij zal nu waarschijnlijk vervangen moeten worden…...

#37 ·
Onze inmiddels twee jaar oude Ioniq5 Ltd heeft terugroepacties voor de oplaadpoort en ICCU. We hebben geen problemen gehad met de 12v, en onze thuis-EVSE levert maximaal 32 ampère, dus geen oververhitting van de oplaadpoort. Ik aarzel erg om de terugroepacties daadwerkelijk uit te laten voeren gezien (1) ons complete gebrek aan problemen, en (2) berichten in dit en andere forums over problemen NA de terugroepactie.

Zijn er redenen om deze terugroepacties daadwerkelijk uit te laten voeren?