Hyundai IONIQ Forum banner
21 - 27 of 27 Posts
De dealer heeft alleen het laadslot vervangen. Het zat vast en ging niet dicht tijdens het opladen, maar het had geen invloed op het opladen van niveau 1 of 2, alleen op niveau 3. Sluit uw laadslot wanneer u uw auto begint op te laden?
Het zou fijn zijn om een stroomschema te hebben van de vereisten voor opladen op niveau 3.
Laat me weten wanneer ze uw probleem hebben gerepareerd en wat de reparatie was als u het niet erg vindt. Uiteindelijk zouden eigenaren deze berichten kunnen gebruiken om te helpen met hun problemen! Hopelijk wordt het snel geĂŻdentificeerd en gerepareerd!
Ja, de mijne vergrendelt. Ik krijg een foutmelding "voertuigcommunicatie verloren" (dat is niet precies wat er staat) op het laadstation kort na de start.

Ik ben erg benieuwd of de dealer er succes mee heeft gehad... Ik zag dat de batterij vanavond op 99% stond (hij staat nu bij de dealer), wat me doet denken dat ze hem op L2 hebben aangesloten, aangezien DC maar tot 94% kan gaan. Ik ben meer dan een beetje bezorgd dat de dealer geen idee heeft wat ze aan het doen zijn.

We zullen zien hoe het gaat, ik zal het melden.

Ik bracht mijn Ioniq terug naar de level 3-laders en gebruikte deze keer een andere. Het werkte! De dealer heeft de laadvergrendeling vervangen en het lijkt erop dat de eerste lader die ik gebruikte niet werkte.
Bedankt voor het delen van deze info. Ik heb een 2017 Ioniq EV en onlangs ging de laadvergrendelingsactuator kapot en laadt hij niet meer op een level-3-lader. Ik vermoedde dat er een correlatie zou kunnen zijn tussen de twee problemen, maar was niet zeker. In het begin was ik terughoudend om dit zelf te repareren. Na het bekijken van het toepasselijke Hyundai Service Bulletin (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10151892-9999.pdf), dacht ik echter dat het eenvoudig genoeg was.

Ik bestelde een nieuwe Inlet Locking Actuator p/n#91999G7310 uit Zuid-Korea. De kosten met verzending waren $75 en het duurde een week om hier te komen. De installatie duurde ongeveer 1 uur. Toegegeven, ik heb niet alle protocollen doorlopen om de EV-batterij los te koppelen. Dat was echter een persoonlijke keuze op basis van het feit dat ik te maken had met goed geĂŻsoleerde kabels en geen kale draad. Voor mij was het risico minimaal. De meningen zullen verschillen.

Gisteren heb ik met mijn voertuig een testrit van 250 mijl gemaakt en ben ik gestopt bij 4 verschillende laadstations op de EVGO- en Chargepoint-netwerken. Alle pogingen waren succesvol. Mijn probleem is snel en economisch opgelost.

Dank u voor het delen van deze info. Ik heb een 2017 Ioniq EV en onlangs ging de oplaadvergrendelingsactuator kapot en laadt hij niet meer op een level-3-oplader. Ik vermoedde dat er een correlatie zou kunnen zijn tussen de twee problemen, maar wist het niet zeker. In eerste instantie was ik terughoudend om dit zelf te repareren. Na het bekijken van het toepasselijke Hyundai Service Bulletin (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10151892-9999.pdf), dacht ik echter dat het eenvoudig genoeg was.

Ik bestelde een nieuwe Inlet Locking Actuator p/n#91999G7310 uit Zuid-Korea. De kosten inclusief verzending waren $75 en het duurde een week voordat hij hier was. De installatie duurde ongeveer 1 uur. Toegegeven, ik heb niet alle protocollen doorlopen om de EV-batterij los te koppelen. Dat was echter een persoonlijke keuze op basis van het feit dat ik te maken had met goed geĂŻsoleerde kabels en niet met blote draad. Voor mij was het risico minimaal. De meningen zullen verschillen.

Gisteren heb ik met mijn voertuig een testrit van 250 mijl gemaakt en ben ik gestopt bij 4 verschillende laadstations op de EVGO- en Chargepoint-netwerken. Alle pogingen waren succesvol. Mijn probleem was snel en economisch opgelost.
Proficiat dat het weer werkt! Ik hou van de "250 mijl testrit!"

Hoi allemaal - Ik heb hier een paar threads over gezien, maar geen oplossingen.

Ik heb een 2020 Ioniq, Level 2 opladen werkt prima. Ben naar een half dozijn snellaadstations geweest, heb aan de telefoon gezeten met de EVGO- en Electrify America-operators tijdens het proberen, ze hebben de opladers gereset, enz. tevergeefs. Het initialiseert altijd (& Blue Link toont 'Verbonden met DC Fast Charger'), maar voordat het begint met opladen, staat er 'Communicatie met het voertuig verloren' en verbreekt dan de verbinding.

Kan iemand een foto delen van hun CCS-connectorpoort (de onderste twee pinnen)? De mijne heeft daar twee witte plastic stukjes in die logisch zouden zijn als niet nodig, maar ik kan het niet weten! Mijn dealer is absoluut waardeloos, was zich niet eens bewust van wat DC-snelladen is. (Alexander of Oxnard - vermijd ten koste van alles).

Alle hulp of links naar threads die ik gemist heb, zou worden gewaardeerd!
Ik heb dit probleem nog steeds. Ik heb het naar mijn lokale dealer gebracht en de volgende DTC-codes werden uit de auto gehaald. bms p1bac00, obc p0d27, ccm c182c00. Mijn oplaadslot was niet functioneel, de dealer bestelde, verwijderde en verving het defecte oplaadslot. De dealer heeft echter geen level 3-oplader en het was vandaag dat ik twee level 3-opladers in mijn stad vond. Ik nam het mee om te testen en zie, ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb contact opgenomen met Hyundai Customer Care en het probleem is geëscaleerd. Wachten tot ze bellen, maar in de tussentijd bel ik de dealer om ernaar te kijken en dit keer is het oplaadslot niet het probleem. Het zou fijn zijn als Hyundai een stroomschema had van hoe level 3 opladen op de auto werkt. Ik zal weer updaten wanneer de dealer weer naar mijn Ioniq kijkt.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn 2019 Ioniq ekectric. Ik heb het (weer) vandaag naar de dealer gebracht en ze merken dat een van de plastic doppen op de onderste twee aansluitingen ontbreekt, dus bestellen ze een nieuw onderdeel. Vreemd genoeg kun je niet alleen de kleine plastic dop krijgen, maar moet je het hele ontvanger mechanisme vervangen voor een prijs van $2800. Gelukkig valt het nog onder de garantie en ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat ik het onderdeel krijg. Ik hoop dat dit helpt. Ik hoop dat dit werkt.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn 2019 Ioniq electric. Ik heb hem (weer) vandaag naar de dealer gebracht en ze merkten dat een van de plastic doppen op de onderste twee terminals ontbreekt, dus ze bestellen een nieuw onderdeel. Vreemd genoeg kun je niet alleen de kleine plastic dop krijgen, maar moet je het hele ontvanger mechanisme vervangen, wat $2800 kost. Gelukkig valt het nog onder de garantie en ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat ik het onderdeel krijg. Ik hoop dat dit helpt. Ik hoop dat dit werkt.
Werkt de oplaadvergrendeling nog?

Dit lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn. Mijn Ioniq 5 laadt niet snel op via gelijkstroom en gisteren bevestigde mijn dealer dat hij defect was, met het volgende:
"Onderzoek uitgevoerd naar het DC-laadprobleem. Blijkbaar denkt het voertuig dat het opladen oververhit raakt en schakelt het daarom uit. Vereist diagnose door een hoofdtechnicus gedurende een paar dagen".
Een vriend van een vriend met een Kia EV6 (in feite dezelfde auto met een andere schil) had hetzelfde probleem. Ik ben in het VK, maar elke suggestie dat het voertuig in sommige markten geen snelladen heeft, lijkt onwaarschijnlijk. In feite zou de Ioniq 5 sneller moeten opladen (350 kW, als je een goede oplader kunt vinden!) dan de meeste andere auto's in de buurt. Ik moet hem nu opnieuw boeken en zal een update geven zodra de diagnose is voltooid.

Hoi allemaal - Ik heb hier een paar threads over gezien, maar geen oplossingen.

Ik heb een 2020 Ioniq, Level 2 opladen werkt prima. Ben naar een half dozijn snellaadstations geweest, heb met de EVGO- en Electrify America-operators aan de telefoon gezeten terwijl ik het probeerde, ze hebben de opladers gereset, enzovoort, maar tevergeefs. Het initialiseert altijd (& Blue Link toont 'Verbonden met DC Fast Charger'), maar voordat het begint met opladen, staat er 'Communicatie met het voertuig verloren' en vervolgens wordt de verbinding verbroken.

Kan iemand een foto delen van hun CCS-connectorpoort (de onderste twee pinnen)? De mijne heeft twee witte plastic stukjes daarin die logisch zouden zijn als niet nodig, maar ik kan het niet weten! Mijn dealer is absoluut waardeloos, was zich niet eens bewust van wat DC-snelladen is. (Alexander of Oxnard - vermijd ten koste van alles).

Alle hulp of links naar threads die ik gemist heb, zou worden gewaardeerd!
Ik heb dit probleem ook. Ben naar 2 verschillende dealers geweest en heb Hyundai gebeld. Het is een software-update die de snellaadmogelijkheden heeft verwijderd. Mijn lease eindigt dit jaar en ik zou een ioniq 5 krijgen, maar nu koop ik alles behalve een Hyundai.

21 - 27 of 27 Posts