Hyundai IONIQ Forum banner

Base Stereo Upgrade - Veel beter!!

1 reading
4.2K views 16 replies 6 participants last post by  Theblackstig  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb geëxperimenteerd met luidsprekerupgrades en -verbeteringen voor de basisstereo van de Ioniq 6. Ik heb meerdere merken geprobeerd, van Pioneer tot Focal. Ik heb aftermarket gecombineerd met fabriek. Uiteindelijk kwam ik met een geweldige mix. Ik heb de Recoil REM65 Echo Series geïnstalleerd, ter vervanging van de voorste deurluidsprekers en tweeters. Ik heb de crossovers NIET gebruikt, maar ik heb Recoil BB-T basblokkers in de tweeterlijn gesplitst. Ik heb ook een dun vel wol-katoen over de tweeters geplaatst voordat ik ze weer sloot, wat helpt om de helderheid te verzachten. De achterste luidsprekers klinken na veel proberen het beste met deze opstelling, dus ik heb ze laten zitten. Ik heb alle vier de deurpanelen verwijderd en zelfklevende luidsprekerdempingscirkels op het deurpaneel erachter geïnstalleerd. Dit helpt de bas strak te laten klinken. Om je geluid echt geweldig te maken, download je Wavelet (als je een Android-gebruiker bent) en als je geïnteresseerd bent, neem dan contact op en ik kan mijn instellingen sturen. Dit alles maakte een aanzienlijk verschil in het geluid en ik zou zeggen bijna op het niveau van de Bose, maar je moet het volume ongeveer 10% meer opdraaien. Laat het me weten als je vragen hebt!

Attachments

#3 ·
Geweldig werk, ik ben geïnteresseerd in je wavelet-instellingen, ik gebruik het ook, maar wil graag je instellingen zien. Bedankt
Natuurlijk! Hier heb je het. Ik heb de Wavelet-instellingen die ik gebruik opgenomen, evenals de auto-instellingen. Houd er rekening mee dat ik dit heb afgestemd op mijn luidsprekeropstelling, maar probeer het eens en laat het me weten!

Attachments

#5 ·
Dank u, laat me deze proberen, heeft u de pro-versie? Ik heb de pro geprobeerd en kon geen instellingen opslaan, kon u dat wel?
Ja, de pro-versie. Ik kan ze opslaan, maar ze worden pas geactiveerd als ik in de auto zit, anders toont de app ze als niet opgeslagen/actief. Voordat ik de speakerklus deed, heb ik wat meer met de pro-instellingen gespeeld, maar momenteel gebruik ik alleen de post-gain-functie samen met de equalizer. De instellingen reageerden goed op een breed scala aan muziek, wat ik wilde.

#6 ·
Ik heb al 20 jaar geen autospeaker meer vervangen. Hoe gemakkelijk is het om deurpanelen voor de ioniq te verwijderen? Die tweeter ziet eruit alsof hij moeilijk te bereiken is. Ik ben teleurgesteld over de standaard luidsprekers en zou ze graag willen upgraden. Ik wil het niet zelf riskeren en ik ben bang dat er schade kan ontstaan als ik naar mijn lokale car audio zaak ga, aangezien het een auto is die ze waarschijnlijk nog niet eerder zijn tegengekomen.

#7 ·
Ik heb al 20 jaar geen autospeaker meer vervangen. Hoe gemakkelijk is het om deurpanelen voor de ioniq te verwijderen? Die tweeter ziet eruit alsof hij moeilijk te bereiken is. Ik ben teleurgesteld over de standaard luidsprekers en zou ze graag willen upgraden. Ik wil het niet zelf riskeren en ik ben bang dat als ik naar mijn lokale car audio-zaak ga, er een kans is dat er schade ontstaat, aangezien het een auto is die ze waarschijnlijk nog niet eerder zijn tegengekomen.
Bekijk deze thread. Deuren zijn één schroef en plastic clips. Tweeters in de pilaren zijn iets ingewikkelder, maar niet onmogelijk.

Non-Bose Stereo Install - Videos, Parts, & how to's | Hyundai IONIQ Forum

#8 ·
Ja, correct, bedankt voor de toevoeging. De deuren zijn clips (clip tool van Amazon voor een paar dollar). De pilaren om de tweeters te verwijderen is gewoon de weerstrip naar beneden trekken (deze is niet vastgelijmd) en voorzichtig losklikken (ook clips). De tweeter mounts schroeven los en kunnen de oude tweeter eruit knippen en de nieuwe erin zetten. Om de nieuwe tweeter te installeren heb ik de bass blockers gesplitst en draadkappen gebruikt. Als je een Best Buy in de buurt hebt, rekenen ze maar $130 via Geek Squad om componenten speakers voorin te installeren.

#9 ·
Laat ze dan de schuimringen achter de luidsprekers installeren (ze plakken op de achterkant van het deurpaneel). Het schuim voor de achterkant kun je ze vragen om te doen of gewoon de deurpanelen verwijderen (weer een gemakkelijke schroef en wat deurclips) en dan de luidspreker losschroeven, de schuimcirkels op de achterkant van de deur achter de luidspreker plakken en klaar!

#11 · (Edited)
Ja, ik heb daadwerkelijk een mobiele car audio man mijn set Focals laten installeren, zodat ik kon zien wat hij deed. Bekijk je lokale Facebook marketplace. Toen ik eenmaal zag dat het vrij eenvoudig was, probeerde ik een heleboel opties en merken. Deze combinatie klonk absoluut het beste. Car audio zaken verkopen vaak high-end (zoals focal, hertz moral), maar het probleem is dat als je geen versterker toevoegt, die speakers niet goed samengaan met de fabrieksversterker. Daarom zien fabriekspeakers er in vergelijking slap uit, omdat ze gemaakt zijn om het gebruik van de fabrieksversterkers te maximaliseren. Ik denk dat de speakers die ik kreeg werkten omdat ze op een hoge DB (92) werken, wat effectiever geluid geeft. Speakers die een hoog wattage kunnen leveren, hebben geen hoge DB nodig omdat de versterker er zoveel vermogen naartoe stuurt. Je wilt eigenlijk een speaker met een hoge DB-waarde in combinatie met een laag maximaal wattage. Deze set is een zeer goed gemaakte versie daarvan, andere bedrijven in dezelfde prijsklasse zoals Alpine bieden vergelijkbare aanbiedingen, maar ik heb het gevoel dat ze niet zo goed ontworpen zijn voor dit gebruik, omdat duurdere bedrijven die modellen als een cash grab uitbrengen. Ik heb eerlijk gezegd met deze setup geen behoefte om de fabrieksversterker te omzeilen en al die kosten en hoge kosten te maken. Dat gezegd hebbende, het gaat de deuren er niet afblazen, maar wat het wel doet, is een hoge kwaliteit geluid leveren met een duidelijk onderscheid tussen de hoge, lage en midden tonen. Een telefoon equalizer brengt het geluid nog een niveau hoger.

#12 ·
Ja, ik heb eigenlijk een mobiele car audio man mijn set Focals laten installeren, dus ik kon zien wat hij deed. Kijk op je lokale Facebook marketplace. Toen ik eenmaal zag dat het vrij eenvoudig was, heb ik een heleboel opties en merken geprobeerd. Deze combinatie klonk zeker het beste. Car audio zaken verkopen vaak high end (zoals focal, hertz moral) maar het probleem is dat als je geen versterker toevoegt, die speakers niet goed samengaan met de fabrieksversterker. Daarom zien fabriekspeakers er vergeleken daarmee slap uit, omdat ze gemaakt zijn om het gebruik van de versterkers te maximaliseren. Ik denk dat de speakers die ik heb gekregen werkten omdat ze werken met een hoge DB (92) wat meer effectief geluid geeft. Speakers die een hoog wattage kunnen leveren, hebben geen hoge DB nodig omdat de versterker er zoveel vermogen naartoe stuurt. Eerlijk gezegd heb ik met deze opstelling geen behoefte om de fabrieksversterker te omzeilen en al die kosten en hoge kosten te maken. Dat gezegd hebbende, het gaat de deuren er niet afblazen, maar wat het wel doet is een hoge kwaliteit geluid leveren met een duidelijk onderscheid tussen de hoge, lage en midden tonen. Een telefoon equalizer brengt het geluid nog een niveau hoger.
En nogmaals, ik heb de speakers in de achterdeur op hun plaats gehouden, ze drijven de lage tonen aan en doen dat heel goed in combinatie met deze speakers, vooral met het schuim erachter. Ik heb een aantal mid-bass opties voor de achterdeur geprobeerd, maar geen enkele was zo efficiënt of klonk zo goed als de fabriekspeakers op hun plaats te laten.

#16 ·
Ik ben het ermee eens dat een versterker geweldig zou zijn, maar ik wil persoonlijk niet in al die kosten duiken. Zoals het nu is ingesteld, tussen de luidsprekerupgrades en andere verbeteringen en de equalizer-app van de telefoon, zal ik het volume meestal nooit boven de 45 zetten, nooit het maximale volume bereiken en dat is luid genoeg voor mij zonder hoger te hoeven gaan, maar als ik hoger ga, is er geen vervorming. Een versterker zou zeker helpen om de geluidsnuances bij lagere volumes verder naar voren te brengen, dus ja, als het binnen je budget past, is er zeker een voordeel :)

#17 ·
Eens, een versterker zou geweldig zijn, ik wil persoonlijk gewoon niet in al die kosten duiken. Zoals het nu is ingesteld, tussen de speaker upgrades en andere verbeteringen en de telefoon equalizer app, zal ik het volume meestal nooit boven de 45 laten draaien, nooit het maximale volume bereiken en dat is luid genoeg voor mij zonder hoger te hoeven gaan, maar als ik hoger ga, is er geen vervorming. En een versterker zou zeker helpen om de geluidsnuances bij lagere volumes verder naar voren te brengen, dus ja, als het binnen je budget past, is er zeker een voordeel :)
ik begrijp het, maar doe het gewoon stukje bij beetje, bekijk mijn video's als je hulp nodig hebt.