Hyundai IONIQ Forum banner
21 - 31 of 31 Posts
Ik heb ook Ceramic Pro professioneel op mijn laatste auto's laten aanbrengen en het is echt fantastisch, nog beter als de lak nooit (zelden) door iets wordt aangeraakt. Zeker geen automatische wasstraten en het is echt het beste als er geen handdoeken of iets dergelijks worden gebruikt. Het vuil glijdt er gewoon af als bij een van die superteflon pannen in een infomercial.

Ik heb ook Ceramic Pro professioneel laten aanbrengen op mijn laatste auto's en het is echt fantastisch, nog beter als de lak nooit (zelden) door iets wordt aangeraakt. Zeker geen automatische wasstraten en echt het beste als er geen handdoeken of iets dergelijks worden gebruikt. Het vuil glijdt er gewoon af als bij een van die superteflon pannen in een infomercial.
Ik wilde een update geven na 18 maanden, 18.000 mijl over het leven met SSG Ultimate AWD - SSG is absoluut een makkie om te verzorgen - gebruik geen wasstraatmachine - alleen Autoglym snow wash, gevolgd door Autoglym polar wash, afspoelen met een slang en microvezel handdoeken om te drogen. Ziet eruit als de dag dat ik hem kreeg

Wilde een update geven na 18 maanden, 18.000 mijl over het leven met SSG Ultimate AWD - SSG is absoluut een fluitje van een cent om te onderhouden - gebruik geen wasstraat - alleen Autoglym snow wash, gevolgd door Autoglym polar wash, afspoelen met een slang en drogen met microvezel handdoeken. Ziet eruit als de dag dat ik hem kreeg
Bedankt. Heb deze auto net in deze kleur gekregen en zal die producten proberen.

Verzonden vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk

Dank u. Heb net deze auto in deze kleur gekregen en zal die producten proberen.

Verzonden vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk
Ook nog een laatste product vergeten dat een levensredder is en briljant is in het verwijderen van vogelpoep (ik woon aan de kust en lijk onder de vliegroute te zitten van nogal grote vogels die poepen) geeft ook een geweldige finish is Dr Beasleys Matte Final Finish - altijd wat in het dashboardkastje hebben.

Ook een laatste product vergeten dat een levensredder is en briljant is in het verwijderen van vogelpoep (ik woon aan de kust en lijk onder de vliegroute te zitten van een paar nogal grote vogels die poepen) geeft ook een geweldige afwerking is Dr Beasleys Matte Final Finish - altijd wat in het dashboardkastje hebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid - wat is het probleem met de matte lak?

Wat is het probleem met het gebruik van een automatische wasmachine?

Hier in Centraal-TX krijgen we geen sneeuw, maar we krijgen wel veel stof/vuil/hagel.

De verkoopster vertelde me dat het gemakkelijk kan krassen als we niet voorzichtig zijn. Iets te maken met een gebrek aan "blanke lak". We moeten ook speciale autowasshampoo gebruiken... en zeker uit de buurt blijven van automatische wasstraten die die borstels/hangende dingen gebruiken. Contactloze wasstraten zijn misschien wel oké...

Even uit nieuwsgierigheid: wat is het probleem met de matte lak?

Wat is het probleem met het gebruik van een automatische wasmachine?

Hier in Centraal-TX krijgen we geen sneeuw, maar wel veel stof/vuil/hagel.
Het grootste probleem met automatische autowasstraten is dat de meeste wasstraten producten op basis van wax gebruiken die ideaal zijn als je een mooie glanzende afwerking wilt - niet ideaal voor matte lak

De verkoopster vertelde me dat het gemakkelijk bekrast kan raken als we niet voorzichtig zijn. Iets met een gebrek aan "blanke lak". Ook moet je speciale autowaszeep gebruiken... en zeker uit de buurt blijven van automatische wasstraten die die borstels/hangende dingen gebruiken. Contactloze wasstraten zijn misschien oké...
Er zit absoluut een blanke lak op de auto. Sterker nog, het is de blanke lak die het de matte afwerking geeft - in tegenstelling tot een standaard glanzende blanke lak is het echter een speciale mix die ervoor zorgt dat het gedroogde blanke lakoppervlak een microscopische ruwheid heeft die licht verstrooit in plaats van een gepolijst oppervlak dat een hoogglansreflectie oplevert. Daarom mag je absoluut niet waxen of een wasstraat gebruiken waarvan de zeep wax bevat, want dat maakt die ruwheid glad.

Ik heb een 22-er plaat in Shooting Star Grey Matt en ik vind het een nachtmerrie. Ik heb een keramische coating laten aanbrengen, maar die voorkomt de krassen op de onderste zilveren sierlijsten niet. Ik heb een aanrijding gehad en ik krijg belachelijk dure offertes voor de reparatie. Zou je geloven dat het vervangen van de sierlijsten bij de dealer ongeveer £1000 zou kosten? Ik heb een paar offertes van een paar mensen gekregen en om de deuk te laten repareren en de sierlijst te repareren en te spuiten, willen ze bijna £600 vanwege de matte lak. Ik zou graag proberen de onderste bumper zelf te repareren.

Attachments

De schade die uw foto's laten zien, heeft niets te maken met het feit dat uw auto een matte afwerking heeft.

Keramische coating voorkomt geen krassen - het maakt de auto gemakkelijker schoon te maken en helpt te voorkomen dat dingen zoals vogelpoep in de lak vreten. Als u krasbestendigheid wilt, neem dan PPF.

Ik heb een paar offertes van een paar mensen gekregen en om de deuk te laten repareren en de lijst te laten repareren en te laten spuiten vanwege de matte lak willen ze bijna £ 600.
Gegeven de hoeveelheid schade op uw foto's, lijkt dat niet onredelijk.

Als u alleen de geschraapte verf wilt bijwerken en u zich geen zorgen wilt maken over het mengen ervan in de bestaande afwerking, koop dan gewoon wat bijwerklak en doe het zelf.

21 - 31 of 31 Posts