Hyundai IONIQ Forum banner

Passagiersvouwspiegel werkt slechts gedeeltelijk

6.8K views 4 replies 3 participants last post by  kajac  
#1 ·
En ik heb natuurlijk gecontroleerd of alle schakelaars in de juiste positie staan. De spiegels waren nog nooit helemaal synchroon, maar ze klapten tenminste wel volledig in/uit.

#3 ·
Ik ben erin geslaagd de mijne een tik te geven door hem tegen een smalle garagepijler te zetten, hem te belasten en de carrosserie een beetje te krassen. Daarna deed hij het zoals je zegt, slechts ongeveer 3/4 openen/sluiten. Dus ik ben erin geslaagd de hoes eraf te wippen, weet niet zeker wat ik erin heb gedaan, maar misschien met siliconenvet of iets dergelijks ingespoten, weer vastgeklikt en het is sindsdien in orde! Ergens hier, misschien in de carrosseriesectie, heb ik foto's gepost van hoe je hem demonteert, heeft veel dunne plastic creditcards/vergelijkbare gereedschappen nodig om hem uit elkaar te wippen! Maar het kan!

edit: link gevonden! Zijspiegelkap (afdekking) verwijderen

• Like
Reactions: KevinT
#4 ·
Ik ben erin geslaagd de mijne te proberen door hem achteruit te zetten tegen een smalle garagepijler, hem te belasten en de schaal een beetje te krassen. Daarna deed hij het zoals je zegt, slechts 3/4 openen/sluiten. Dus ik slaagde erin de afdekking eraf te wippen, weet niet zeker wat ik binnenin deed, maar misschien bespoten met siliconenvet of iets dergelijks, teruggeklikt en het is sindsdien prima! Ergens hier, misschien in de carrosserie sectie, heb ik foto's geplaatst van hoe je hem moet demonteren, heeft veel dunne plastic creditcards/vergelijkbare gereedschappen nodig om hem uit elkaar te wippen! Maar het kan!

edit: link gevonden! Zijspiegelkap (afdekking) verwijderen
Interessant. Ik zal eens kijken. Ik wil de auto niet naar de dealer brengen en er zonder zitten als het niet nodig is, maar ik heb ze een e-mail gestuurd voor het geval dat :) Ik kan geen schade aan de spiegel zien, maar ik parkeer in een openbare parkeergarage op het werk, dus er zou zeker iets mee gebeurd kunnen zijn zonder dat ik het merkte. Of misschien heeft het gewoon wat smering nodig. Zoals ik al zei, het werkt als ik het help.