Hyundai IONIQ Forum banner

Navigatie en kaarten zijn verdwenen na de laatste update

1 reading
17K views 18 replies 12 participants last post by  SalisburySam  
#1 ·
Vorige week heb ik mijn gloednieuwe Ioniq 5 geüpdatet met de meest recente software-update. Ik heb de Navigation Updater-software gebruikt. Alles leek correct te werken en ik kreeg een melding op het display die een succesvolle update aangaf.

Helaas werkt alles wat met kaarten te maken heeft niet meer. Kaarten worden nergens in het systeem weergegeven en de navigatie-app start niet. Als ik naar het SW Info/Update-scherm kijk, staat er een blanco plek waar de velden Navigatie App Versie en Kaartversie zouden moeten staan.

Ik heb geprobeerd de update opnieuw te installeren met een nieuwe download. De auto doorloopt het updateproces, maar kaarten en navigatie ontbreken nog steeds wanneer alles weer online is. Ik heb geprobeerd een soft reset van de head unit te doen met de verzonken knop.

Heeft iemand anders dit meegemaakt? Ideeën? Ik ben in de VS, als dat er toe doet.

Bedankt!

#2 ·
Heb je een USB-stick gebruikt, welke grootte en formattering heb je toegepast?

Gebruik je bij het gebruik van de Navigation Updater de pc- of Mac-versie?

Heb je, wanneer je wordt gevraagd naar de locatie om de update op te slaan, op de lokale harde schijf of op de USB-stick opgeslagen?

Er zijn een aantal berichten in dit forum over vergelijkbare ervaringen als die van jou. Sommigen hebben gemeld dat er enkele belangrijke bestanden ontbraken op de USB-stick. Sommigen schreven dit toe aan een USB-stick die niet groot genoeg was en/of het gebruik van een microSD-kaart in een USB-adapter.

Je zou de Navigation Updater opnieuw moeten proberen met een andere stick. Vergelijk na voltooiing de inhoud van de nieuwe met de oude. Eerdere berichten toonden vergelijkingen waarbij ontbrekende bestanden werden ontdekt.

#3 ·
Heb je een USB-stick gebruikt, welke grootte en formattering heb je toegepast?

Gebruik je de pc- of Mac-versie van de Navigation Updater?

Heb je, wanneer je werd gevraagd om de locatie om de update op te slaan, op de lokale harde schijf of op de USB-stick opgeslagen?

Er zijn een aantal berichten in dit forum over vergelijkbare ervaringen als die van jou. Sommigen hebben gemeld dat er een aantal belangrijke bestanden ontbraken op de USB-stick. Sommigen schreven dit toe aan een niet voldoende grote USB-stick en/of het gebruik van een microSD-kaart in een USB-adapter.

Je zou de Navigation Updater opnieuw moeten proberen met een andere stick. Vergelijk na voltooiing de inhoud van de nieuwe met de oude. Eerdere berichten toonden vergelijkingen waarbij ontbrekende bestanden werden ontdekt.
Ik heb met succes een MicroSD-kaart
Image

in een USB-adapter gebruikt tijdens 3 software-updates.

#4 ·
Vorige week heb ik mijn gloednieuwe Ioniq 5 geüpdatet met de meest recente software-update. Ik heb de Navigation Updater-software gebruikt. Alles leek correct te werken en ik kreeg een melding op het display die een succesvolle update aangaf.

Helaas werkt alles wat met kaarten te maken heeft niet meer. Kaarten worden nergens in het systeem weergegeven en de navigatie-app start niet. Als ik naar het scherm SW Info/Update kijk, staat er een blanco waar de velden Navigatie App Versie en Kaartversie zouden moeten staan.

Ik heb geprobeerd de update opnieuw te installeren met een nieuwe download. De auto doorloopt het updateproces, maar kaarten en navigatie ontbreken nog steeds als alles weer online is. Ik heb geprobeerd een soft reset van de head unit te doen met de verzonken knop.

Heeft iemand anders dit meegemaakt? Ideeën? Ik ben in de VS, als dat er toe doet.

Bedankt!

View attachment 43147 View attachment 43148
Probeer het infotainmentsysteem te resetten door een punt in de uitsparing van het dashboard te steken.

#5 ·
Bedankt voor de suggesties. Ik heb het geprobeerd met een nieuwe 64GB USB-stick en het werkte. Had eerst een 128GB gebruikt. Al het andere was hetzelfde.

Ik gebruikte een Mac en heb eerst op de lokale harde schijf opgeslagen. De bestandsinhoud van de twee USB-sticks was exact hetzelfde, maar de tweede werkte wel en de eerste niet. Ik ben begonnen met elke USB-stick geformatteerd als FAT32, maar de Navigatie Update heeft ze opnieuw geformatteerd als ExFAT. In het geval het iemand helpt, de stick die werkte was een Memorex 64GB USB 3.1 stick die ik bij Target heb gekocht.

#18 ·
Bedankt voor de suggesties. Ik heb het geprobeerd met een nieuwe 64GB USB-stick en het werkte. Had eerder een 128GB gebruikt. Al het andere was hetzelfde.

Ik gebruikte een Mac en heb eerst op de lokale harde schijf opgeslagen. De bestandsinhoud van de twee USB-sticks was exact hetzelfde, maar de tweede werkte wel en de eerste niet. Ik begon met elke USB-stick geformatteerd als FAT32, maar de Navigatie Update heeft ze opnieuw geformatteerd als ExFAT. Voor het geval het iemand helpt, degene die werkte was een Memorex 64GB USB 3.1-stick die ik bij Target heb gekocht.
Probleem dat ik tegenkwam - GEEN Navigatieversie en Kaart en Navigatie weg, het systeem werd voor altijd bijgewerkt... De update is bezig en de voortgangsbalk bleef steken op 1/3 en bleef daar elke keer.

Ik gebruikte een 64 GB SD-kaart en adapter, . drie keer geprobeerd maar geen succes en zelfs een keer werd er getoond dat het audiosysteem beschadigd is, ga naar de lokale dealer.
Motor afgezet, de auto opnieuw gestart en het laadde tenminste, maar NAV en Kaart ontbraken nog steeds.

Image

bedankt voor de suggestie - je hebt me van een grote puinhoop gered -

Ik heb het geprobeerd met een nieuwe 64GB USB-stick en het werkte.
Ik gebruikte een Windows en heb eerst op de lokale harde schijf opgeslagen. Ik ben begonnen met de Navigation downloader, deze heeft de navigatie opnieuw geformatteerd als ExFAT. Zodra de USB-stick klaar is met het pakket, heb ik hem in de auto gestoken en in 45-50 minuten was alles klaar.
Ik gebruikte een Memorex 64GB USB 3.1-stick die ik bij Target heb gekocht.

Image

Image

Image

#7 ·
Ik heb hetzelfde probleem: al mijn opgeslagen adressen zijn verdwenen. Ik gebruik een USB2.0 128 GB met een pc. Ik neem aan dat de info reset niet werkte. Ik heb er een hekel aan om het allemaal opnieuw te doen, aangezien ik net een herbestelling van alle XM-zenders heb gedaan. Weet je of dat verandert bij de update?

#8 ·
Ik heb hetzelfde probleem: al mijn opgeslagen adressen zijn verdwenen. Ik gebruik een USB2.0 128 gb met een pc. Ik neem aan dat de info reset niet werkte. Ik heb er een hekel aan om het allemaal opnieuw te doen, aangezien ik net een herbestelling van alle XM-zenders heb gedaan. Weet je of dat verandert bij de update?
Ik herinner me niet dat ik na de update voorkeuzes moest selecteren en bestellen.

#9 ·
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ideeën? Ik ben in de VS, als dat er toe doet.
Ja - gisteren de mijne geüpdatet voor een auto die op de 18e is geleverd en met de februari-versie is verzonden. Update ging prima, systeem opnieuw opgestart, instellingen hersteld en opnieuw opgestart... alles werkte. Eerste rit met Nav gebeurde ongeveer 2 uur later, 45 minuten rijden. Nav werkte tot de laatste 5 minuten, toen crashte, voor zover ik kan zien, het kaart-/navigatiesysteem. Ik kon muziek afspelen, carplay, alles behalve kaart/nav. Omdat ik in principe op mijn bestemming was, heb ik het gewoon genegeerd. Na ongeveer 3 uur weer ingestapt, auto gestart en Nav/Kaart werkte weer - gebruikt voor de rit naar huis, geen problemen. Zal het zeker in de gaten houden.

#10 ·
Voor iedereen die deze post vindt. Precies hetzelfde is mij overkomen. Software-updates, maar de navigatie niet. Kon de kaart niet openen. Opnieuw gedownload en het werkte niet. Een andere SD-kaart geprobeerd en toen werkte het wel.

#11 ·
Ik heb gereproduceerd dat navigeren naar een plek die niet daadwerkelijk op de kaart staat, ervoor zorgt dat het navigatiesysteem crasht. In mijn geval heb ik een bestemming die iets verderop in een straat ligt dan hun kaart laat zien (maar Google Maps heeft dit adres al > 4 jaar) - ik ga die bestemming verplaatsen om te zien of dat de crash voorkomt :D

#14 ·
Ik heb gereproduceerd dat navigeren naar een plek die niet daadwerkelijk op de kaart staat, ervoor zorgt dat het navigatiesysteem crasht. In mijn geval heb ik een bestemming die iets verderop in een straat ligt dan hun kaart laat zien (maar Google Maps heeft dit adres al > 4 jaar) - ik ga die bestemming verplaatsen om te zien of dat de crash voorkomt :D
Onze auto's gebruiken Here Maps, het is waardeloos. Ga hierheen en update dat gebied en het zal op een dag worden bijgewerkt voor onze kaart: HERE Map Creator - 2020

#12 ·
Bekijk deze link van Hyundai. Het is van toepassing op de USB-voorwaarden, aanbevelingen en vereisten van ons infotainmentsysteem. Het bevat specificaties en een lijst met USB-mediatypes van merken en apparaten.

Vorige week heb ik mijn gloednieuwe Ioniq 5 bijgewerkt met de meest recente software-update. Ik heb de Navigation Updater-software gebruikt. Alles leek correct te werken en ik kreeg een melding op het display die een succesvolle update aangaf.

Helaas werkt alles met kaarten niet meer. Kaarten worden nergens in het systeem weergegeven en de navigatie-app start niet. Wanneer ik naar het scherm SW Info/Update kijk, staat er een leeg vak waar de velden Navigatie App Versie en Kaart Versie zouden moeten staan.

Ik heb geprobeerd de update opnieuw te installeren met een nieuwe download. De auto doorloopt het updateproces, maar kaarten en navigatie ontbreken nog steeds wanneer alles weer online is. Ik heb geprobeerd een soft reset van de head unit uit te voeren met de verzonken knop.

Bedankt!

View attachment 43147 View attachment 43148

#13 ·
USB-opslagapparaten
Item

Specificaties

Byte/Sector

64 KB of minder

Formatsysteem

FAT16/32 (aanbevolen), exFAT, NTFS

-Met de USB-opslagapparaten die niet zijn uitgerust met een connector van het plug-type (metalen afdekking), is een goede werking niet gegarandeerd.

-USB-opslagapparaten met een plastic plug worden mogelijk niet herkend.

-USB-geheugenkaarten (bijv. CF-kaarten, SD-kaarten) worden mogelijk niet herkend.

-Problemen die worden veroorzaakt door het gebruik van USB-opslagapparaten (niet gespecificeerd in de volgende lijst), vallen niet onder de garantie.

Productnaam
Fabrikant

XTICK
LG
BMK
BMK Technology
SKY-DRV
Sky Digital
TRANSCEND
JetFlash TranScend
Sandisk Cruzer
SanDisk
Micro ZyRUS
ZyRUS
NEXTIK
DIGI Works

USB-harde schijven worden mogelijk niet herkend.

Bij gebruik van een USB-massaopslagapparaat dat is verdeeld in logische schijven, kunnen alleen de bestanden die op de eerste schijf zijn opgeslagen, worden afgespeeld.

Als een USB-opslagapparaat enkele apps heeft, worden mediabestanden mogelijk niet afgespeeld.

This post has been deleted
#19 ·
De USB-vereisten voor succesvolle updates zijn om welke reden dan ook verbazingwekkend kieskeurig. Ik heb sinds de aankoop vorig oktober drie updates uitgevoerd op onze 2023 Ioniq5. Verrassend genoeg werkte de USB-stick die ik voor de eerste twee gebruikte, helemaal niet voor de derde. Ik kocht een andere USB-stick en de update werkte de eerste keer feilloos, zucht.

Dus ik heb nieuwe USB-sticks toegevoegd aan het onderhoudsbudget van de auto. Ik heb nog nooit een systeem gezien dat zo kieskeurig is over een fysiek mediaformaat.