Hyundai IONIQ Forum banner

MOET ZIEN video, vooral voor i-Pedal-gebruikers

13K views 55 replies 24 participants last post by  Skyhawk828  
#1 ·
#2 ·
Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.

EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto volledig tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.

De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen, als je het rempedaal niet gebruikt.

Ik denk dat dit ook in andere modi gebeurt, inclusief de automatische regeneratiemodus - maar eerlijk gezegd, zijn deze mensen die puur vertrouwen op remlichten om te weten dat ze moeten vertragen, naar mijn mening een aansprakelijkheid. Persoonlijk heb ik achter Tesla's en andere EV's gezeten die duidelijk vertraagden en geen remlichten hadden en het heeft me nooit een probleem of ergernis bezorgd. Ik vraag me af of deze ongelukken ook deels te wijten zijn aan mensen die te dicht achter een andere auto rijden die toevallig vertraagt.

Ja, misschien moet het algoritme worden aangepast (ik geloof dat de vertraging als deze een bepaalde g-kracht bereikt, de lichten activeert), maar mensen moeten ook opletten op auto's voor hen en niet zo veel vertrouwen op remlichten.
Met mijn vorige ICE-auto's gebruikte ik vaak de motorrem om te vertragen en zouden de remlichten niet zijn aangegaan (soms met aanzienlijke vertraging) en ik heb nooit problemen gehad.

#3 ·
Ik denk dat dit ook in andere modi gebeurt, inclusief de auto-regen-modus - maar eerlijk gezegd, zijn deze mensen die puur vertrouwen op remlichten om te weten dat ze moeten vertragen, een aansprakelijkheid imo, persoonlijk heb ik achter Tesla's en andere EV's gezeten die duidelijk aan het vertragen waren en geen remlichten hadden en het heeft me nooit een probleem of ergernis bezorgd. Ik vraag me af of deze ongelukken ook deels te wijten zijn aan mensen die te dicht achter een andere auto rijden die toevallig aan het vertragen is.

Ja, misschien moet het algoritme worden aangepast (ik geloof dat de vertraging als deze een bepaalde g-kracht bereikt de lichten activeert), maar mensen moeten ook opletten op auto's voor hen en niet zo veel vertrouwen op remlichten.
Met mijn vorige ICE-auto's gebruikte ik vaak de motorrem om te vertragen en zouden de remlichten niet zijn aangegaan (soms met aanzienlijke vertraging) en ik heb nooit problemen gehad.
2022 US Limited RWD-eigenaar hier.

Dit is een van de belangrijkste redenen waarom ik mijn regeneratie meestal op niveau 1 houd en het rempedaal gebruik om te vertragen, waardoor altijd de remlichten aangaan. Ik herinner me dat het rempedaal regeneratie zal gebruiken om te vertragen als de regeneratie niet op niveau 0 staat. Natuurlijk, als je het rempedaal hard genoeg indrukt (om sneller te willen vertragen dan de regeneratie kan), zullen de remblokken worden gebruikt. Dus het instellen van regeneratie op niveau 1 en het gebruik van het rempedaal geeft je het beste van beide werelden: remlichten om de mensen achter je te waarschuwen en regeneratief remmen om de batterij op te laden en remblokken te besparen.

#4 ·
Hier gebruik ik al ongeveer een jaar automatisch regeneratieniveau 3. Het enige wat ik echter doe en wat misschien een verschil maakt, is dat als ik aanzienlijk moet vertragen, ik de linker paddle gebruik voor korte maximale regeneratie en van wat ik heb gezien, lijken de remlichten hierdoor altijd te worden geactiveerd.
Ik gebruikte vroeger i-pedal, maar ben daar mee gestopt omdat het eigenlijk minder efficiënt leek te zijn dan automatische regeneratie.

Hoe dan ook, ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad van een bestuurder achter mij bij het vertragen in deze modus met mijn voet tenminste gedeeltelijk op het gaspedaal - of misschien heb ik het gewoon nog niet gemerkt 😆

Tegelijkertijd ben ik het er wel mee eens dat Hyundai's configuratie voor wanneer de remlichten aangaan niet erg goed lijkt en wel wat aanpassing kan gebruiken. Dat gezegd hebbende, heb ik het gevoel dat dit waarschijnlijk ook vergelijkbaar is met andere fabrikanten.

#5 ·
Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.

EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto volledig stilstaat. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.

De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen als je het rempedaal niet gebruikt.

Dit is niet het probleem....voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak doen hetzelfde..... als iemand te dicht op je rijdt, is het zijn verantwoordelijkheid om te reageren, niet alleen door op de remlichten te letten, maar ook door te observeren hoeveel afstand er tussen zit.

#6 ·
Dit is niet het probleem....voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak doen hetzelfde..... als iemand te dicht op je rijdt, is het zijn verantwoordelijkheid om te reageren, niet alleen door op de remlichten te letten, maar ook door te observeren hoeveel afstand er tussen zit.
Ja, maar alleen als je het regeneratieniveau instelt om een handgeschakelde versnellingsbak te simuleren (dwz niveau 1). Regeneratieniveaus hoger dan niveau 1 doen dat niet. Tenzij je simuleert dat je terugschakelt van de 4e naar de tweede versnelling terwijl je naar de derde versnelling had moeten schakelen.

En ik bewonder het vertrouwen dat je stelt in andere bestuurders om te stoppen als ze geen remlichten kunnen zien. Bestuurders in jouw land zijn duidelijk veel beter dan in dat van mij.

#10 ·
Terwijl ik 's nachts reed met auto-regen, merkte ik dat de remlichten oplichten bij wat overeenkomt met regen 2.

Ik denk dat dit prima is.

Ik heb ICE-auto's gezien en bestuurd die sterker op de motor kunnen afremmen dan dit.
Remlicht is actief wanneer de vertragingsdrempel is bereikt... los van het regeneratienummer.

#12 · (Edited)
De theorie hier is goed, maar daar houdt het op.

Ik kwam vanmorgen naar mijn werk en het was pikkedonker buiten, dus ik kon mijn achterlicht zien. Als ik het pedaal helemaal loslaat in de i-pedal-modus, gaan mijn remlichten aan en remt het voertuig licht agressief, maar nog steeds niet zo agressief als wanneer ik daadwerkelijk rem. En dit waren zijn bevindingen in de video.

Waar ik het niet mee eens ben, is op welk punt het licht aangaat als je het pedaal loslaat - en hoeveel remkracht er wordt uitgeoefend voordat het remlicht aangaat.

Mijn voet was waarschijnlijk voor 80% van het pedaal af toen de remlichten aangingen. Als ik het pedaal nog een klein beetje verder indruk, zodat het remlicht net niet aangaat, en het daar vasthoud, d.w.z. "maximaal remmen zonder remlichten", sorry, het remt niet harder dan wanneer ik terugschakel in een handgeschakelde versnellingsbak op mijn oude Mustang v8 om mijn snelheid te verminderen.

Eerlijk gezegd, op het punt vlak voordat de remlichten aangaan in de i-pedal-modus, remt mijn oude Mustang harder bij het terugschakelen. Zodra het pedaal ver genoeg uit is om de remlichten te activeren, of je helemaal van het pedaal af bent, is het nog steeds niet zo agressief als wanneer ik daadwerkelijk rem en op dit punt zijn mijn remlichten aan, geweldig.

Over het algemeen een goede theorie, maar testen in de echte wereld weerleggen voor mij dat dit een gevaar is voor de Ioniq 5. Ik weet niet hoe het met andere auto's zit, maar bij deze auto ben ik het er sterk mee oneens. Ik denk dat de fabrikant hier prima werk heeft geleverd.

De enige manier waarop ik voorwerpen in de cabine kan laten bewegen door i-pedal is als ik diep in het gaspedaal zit en het gaspedaal in één keer helemaal loslaat, maar dan gaan mijn lichten weer aan.

Ik dring er bij iedereen op aan om 's nachts te rijden en naar je achterlicht te kijken. Laat je pedaal los tot het maximum, net voordat de lichten aangaan, en houd het daar CONSTANT. Voel het remmen, het is niet veel!!!

ZE WERKEN WEL GOED, LOL!!

#14 ·
…sorry het remt niet harder dan wanneer ik terugschakel in een handgeschakelde versnellingsbak op mijn Mustang v8 om mijn snelheid te verminderen.

Eerlijk gezegd, op het punt net voordat de remlichten aangaan in de i-pedal modus, remt mijn Mustang harder bij het terugschakelen. Zodra het pedaal ver genoeg uit is om de remlichten te activeren, of je bent weer helemaal van het pedaal af, dan is het nog steeds niet zo agressief als wanneer ik daadwerkelijk rem en op dit punt zijn mijn remlichten aan, geweldig.

Over het algemeen een goede theorie, maar testen in de echte wereld voor mij ontkrachten dit als een gevaar voor de Ioniq 5. Ik weet niet hoe het met andere auto's zit, maar op deze auto ben ik het er sterk mee oneens. Ik denk dat de fabrikant hier prima werk heeft geleverd.
PRECIES! Dit is een hoop gedoe om niets.

#13 ·

EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto staat volledig stil. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.

De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen als je het rempedaal niet gebruikt.
Dit is onjuist, mijn lichten gaan aan voordat ik loslaat. Ik heb de nieuwste update en heb net mijn auto "2022 Ioniq 5 SE" gekregen. Misschien hebben ze het gerepareerd, ik weet het niet. Maar dit is niet waar met mijn auto. Die van mij gaan aan als ik het pedaal loslaat tot ongeveer 80% "of 20% gas", en als je het op 79% "of 21% gas" houdt, als er helemaal geen lichten branden, remt het voertuig niet zo hard. Zoals gezegd, terugschakelen in een benzineauto trekt net zo hard of harder zonder dat de remlichten aangaan.

#15 ·
Dit is een interessant onderwerp dat in de video aan de orde komt, vooral omdat er hier al 3 berichten over zijn :) (Ik reageer in deze, omdat deze de meeste 'data' lijkt te hebben).
Het zou fijn zijn om wat echte/officiële info te hebben over het beoogde gedrag van de remlichten bij het gebruik van regeneratie om de auto te vertragen ... misschien is het gedrag anders afhankelijk van de regio of lokale regelgeving?
Dit is onjuist, mijn lichten gaan aan voordat ik loslaat. Ik heb de laatste update en heb net mijn auto "2022 Ioniq 5 SE" gekregen. Misschien hebben ze het gerepareerd, ik weet het niet. Maar dit is niet waar met mijn auto. De mijne gaan aan als ik het pedaal loslaat tot ongeveer 80% "of 20% gas", en als je het op 79% "of 21% gas" houdt, als er helemaal geen lichten aan zijn, remt het voertuig niet zo hard. Zoals gezegd, terugschakelen in een benzineauto trekt net zo hard of harder zonder dat de remlichten aangaan.
Bedankt voor het melden hiervan, je hebt me op een idee gebracht:
Het zou geweldig zijn om wat testgegevens van gebruikers te hebben ... een eenvoudige test om te controleren wanneer de remlichten aangaan (ik kan het zelf nog niet testen, nog maar 2 maanden, laten we hopen):
  • Als je 's nachts rijdt, moeten de remlichten zichtbaar zijn op het hoofdscherm als dit is ingesteld op achteruitrijcamera
  • Kies een stuk weg en je voorkeurssnelheid en kies een specifiek punt om de test te starten (zoals een lantaarnpaal of zoiets)
  • Rijd in i-pedal > laat op het startpunt van de test het pedaal volledig los > controleer of de remlichten actief zijn (dat zouden ze moeten zijn) > onthoud hoe ver je kwam toen de auto tot stilstand kwam, dit is je referentieafstand
  • Rijd hetzelfde stuk opnieuw in i-pedal > laat op het startpunt van de test je voet niet van het pedaal, maar houd hem op bijvoorbeeld 95% > controleer of de remlichten actief zijn (als ze helemaal niet actief waren, dan kun je de test stoppen) > nu zou je iets verder dan je referentiepunt tot stilstand moeten komen, maar niet veel (in het geval dat je veel verder bent, kun je proberen nog minder op het pedaal te drukken)
  • Zolang de remlichten actief werden, zou je een andere test kunnen doen met meer druk op het pedaal (95-90-85-80-...)
  • Als je verder in detail wilt treden, kun je de maximale afstand of tijd (vanaf het startpunt tot stilstand) controleren die je hebt kunnen afleggen terwijl de remlichten aan stonden ... door de startsnelheid en de afstand/tijd tot stilstand te kennen, kan de vertragingswaarde worden berekend.
Laten we het voorbeeld van de maker van de video nemen:
  • Imperiaal:
    Hij reed 60 mijl/u en het duurde 13 seconden om tot stilstand te komen, dit betekent ongeveer 0,2 g en een vertraging van 7 voet/s², wat resulteert in een totale afstand van ongeveer 600-640 voet.
  • Metrisch:
    Hij reed 95 km/u en het duurde 13 seconden om tot stilstand te komen, dit betekent ongeveer 0,2 g en een vertraging van 2 m/s², wat resulteert in een totale afstand van ongeveer 180-190 m.
Remlicht is actief wanneer de vertragingsdrempel is bereikt...ongeacht het regeneratienummer.
Weet je wat de vertragingsdrempel zou kunnen zijn?

#22 ·
In de tijd van de paardenwagens vroeg ik me af hoe het in godsnaam kon dat er niet meer wagens op elkaar stapelden, omdat ze geen remlichten hadden.

I-padel of niet en remlichten of niet, ik houd voldoende afstand tussen mij en de auto voor me, en ik vertraag als de auto voor me vertraagt. Je kunt een miljoen voertuigvoorschriften/voertuigcodes hebben, maar uiteindelijk is het nog steeds de persoon achter het stuur.

Auto's drinken zich niet dronken, sms'en niet tijdens het rijden, volgen niet te dicht of wisselen niet van rijstrook zonder te kijken, het is de mens achter het stuur die dat allemaal doet.

#29 ·
In de dagen van de paardenwagen vroeg ik me af hoe er in godsnaam niet meer wagens opstapelden, omdat ze geen remlichten hadden.
Ik vermoed dat paard-en-wagen over het algemeen met een veel lagere snelheid reed, en er waren twee tot vier extra hersenen die hielpen om geen ongeluk te veroorzaken. Paarden, zo blijkt, hebben echt een hekel aan pijn en zullen er alles aan doen om het toebrengen ervan te voorkomen, inclusief het vermijden van het botsen op een andere buggy of koets.

Oh, leuk weetje, de eerste ICE-auto werd in 1808 in Zwitserland uitgevonden en remlichten werden pas in 1915 geïntroduceerd. Maar ja, het argument "Nou, we hadden het toen niet nodig, waarom hebben we het nu nodig?" zal de discussie zeker winnen. Goed gespeeld o7

• Like
Reactions: Fan of EV
#27 ·

EDIT: Voor degenen die het niet willen zien, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.

Vanwege deze video en gerelateerde berichten hebben mijn man en ik net een experiment gedaan: Hij volgde me in een auto terwijl ik met onze 2023 Ioniq 5 RWD reed. Ik liet het in Regeneratieniveau 3, wat de standaard is voor dit model. We reden ongeveer 20 mijl in verschillende terreinen. We spraken de hele tijd met elkaar via onze mobiele telefoons.

Ik heb geleerd dat wanneer ik mijn voet van het gaspedaal haal, alle remlichten aangaan. Als ik langzamer vertraag, gaan de remlichten niet aan. Ik heb veel geëxperimenteerd, meestal zonder de rem aan te raken. Het patroon bleef hetzelfde.

Dit is logisch voor mij - de remlichten gaan aan wanneer je de auto snel vertraagt, om de bestuurder achter je te waarschuwen. Als je langzaam vertraagt, wordt de bestuurder achter je niet gewaarschuwd - vergelijkbaar met wat er kan gebeuren als je je voet van het gaspedaal haalt in een ICE of terugschakelt in een auto met handgeschakelde versnellingsbak.

Ik gebruik geen one-pedal driving, dus ik heb niet met die modus geëxperimenteerd. Ik vind Regeneratieniveau 3 erg prettig, omdat je daarmee de snelheid van de auto soepel kunt regelen. Op basis van dit experiment ben ik ervan overtuigd dat bestuurders achter mij mijn remlichten zullen zien wanneer ik mijn voet van het gaspedaal haal. Dat is wanneer het het belangrijkst is.

Ik hoop dat dit anderen helpt die zich zorgen maakten op basis van deze video.

#32 ·
Niemand zegt dat remlichten niet nodig zijn. We zeggen alleen dat je geen remlichten hoeft te zien om te weten dat je moet vertragen of stoppen.
Het is niet nodig om de remlichten te zien om de vertraging van het voorste voertuig op te merken, maar het helpt wel bij de reactietijd voordat je reageert en zelf remt. Sommige studies suggereren tot 500 ms langzamere reactiesnelheid zonder brandende remlichten, wat bij 60 mph ongeveer 3 autolengtes (47 voet) is. Klinkt niet als veel, totdat je ook de remafstand van de voertuigen meerekent. Voorbeeld: de Ioniq 5 uit 2022 is beoordeeld op een remafstand van 123 voet of ongeveer 8 autolengtes. Zonder reactietijd op de remlichten kan dit oplopen tot 170 voet, wat ongeveer 12,5 autolengtes is. Die extra autolengtes kunnen het verschil betekenen tussen op tijd stoppen of op een obstakel botsen.

Ik heb het gevoel dat het Dunning-Kruger-protocol hier van kracht is, dus ik laat het daarbij.

#34 ·
Het is grappig dat iemand paard en wagen noemde en vervolgens werd afgeschoten als oud en traag.. Laten we het dan over F1 of Nascar hebben. 200 mph met 0 remlichten lol. Grappige quote die ik net zag :)

Formule 1 heeft geen remlichten zoals de meeste andere race-organisaties, wat de coureurs hun focus zou doen verliezen. Maar tijdens natte weersomstandigheden tijdens een race zijn alle auto's uitgerust met een knipperend rood licht om andere coureurs te waarschuwen en te laten weten waar ze zich bevinden als het zicht slecht is.

Punt is dat lichten slechts een richtlijn zijn en op geen enkele manier ernstige auto-ongelukken veroorzaken of voorkomen. Als een auto in een pannenkoek verandert, heeft dat 0% te maken met remlichten en 100% met gebruikersfouten.

Ook weer lol... i-pedal inschakelen en je pedaal op 20% ingedrukt houden... Als je dat hard remmen vindt, ben je gek... Minder dan 20% en je kunt net zo goed loslaten en je meisjesachtige remlichten aanzetten 🤣

#35 ·
Het is grappig dat iemand paard en wagen noemde en vervolgens werd neergeschoten omdat het oud en langzaam is. Laten we het dan over F1 of Nascar hebben. 200 mph met 0 remlichten lol. Grappige quote die ik net zag :)

Formule 1 heeft geen remlichten zoals de meeste andere race-organisaties, wat de coureurs op hun beurt uit hun concentratie zou halen. Maar tijdens natte weersomstandigheden tijdens een race zijn alle auto's uitgerust met een knipperend rood licht om andere coureurs te waarschuwen en hen te laten weten waar ze zich bevinden als het zicht slecht is.

Het punt is dat lichten slechts een richtlijn zijn en op geen enkele manier ernstige auto-ongelukken veroorzaken of voorkomen. Als een auto in een pannenkoek verandert, heeft dat niets met remlichten te maken en 100% met gebruikersfouten.

Ook weer lol... i-pedal inschakelen en je pedaal 20% ingedrukt houden... Als je dat hard remmen vindt, ben je gek... Minder dan 20% en je kunt net zo goed loslaten en je meisjesachtige remlichten aanzetten 🤣
Grappig, ik zat net hetzelfde te denken toen ik naar huis reed en voldoende afstand tussen de auto's hield. Sommige mensen spelen graag het schuldspel en kijken nooit in de spiegel, een klein dingetje genaamd persoonlijke verantwoordelijkheid. Technologieën helpen je veiliger te rijden, maar uiteindelijk bestuur je nog steeds de auto. Je kunt niet helpen hoe anderen rijden, maar je hebt volledige controle over hoe je rijdt.

#39 ·
Sommigen van jullie voeren belachelijke argumenten aan om te verdedigen hoe de remlichten momenteel werken.

Remlichten gaan AAN in i-pedal, maar alleen als je je voet volledig van het gaspedaal haalt. Als ik het gaspedaal nauwelijks indruk, gaan de rempedalen niet aan, zelfs niet als ik heel snel tot stilstand kom.
Dit is een behoorlijk agressieve vertraging, veel meer dan bij een auto met een handgeschakelde versnellingsbak.

Moet ik de remlichten zien van de persoon voor me om te vertragen? Nee. Maar het helpt zeker in sommige scenario's.

Hebben de mensen achter me remlichten nodig om te weten dat ik vertraag? In een perfecte wereld niet, maar deze mensen zijn gek. Te veel afleidingen voor mensen die ofwel op hun telefoon zitten of aan het dagdromen zijn.

De discussie gaat niet over wat WIJ nodig hebben om te vertragen, we hebben het over de afgeleide bestuurder achter ons die geen verzekering heeft en het niet kan schelen.

#40 ·
Sommigen van jullie voeren belachelijke argumenten aan om te verdedigen hoe de remlichten momenteel werken.

Remlichten gaan AAN in i-pedal, maar alleen als je voet volledig van het gaspedaal is. Als ik het gaspedaal nauwelijks indruk, gaan de rempedalen niet aan, zelfs niet als ik heel snel tot stilstand kom.
Dit is een behoorlijk agressieve vertraging, veel meer dan een auto met een handgeschakelde versnellingsbak.

Moet ik de remlichten van de persoon voor me zien om te vertragen? Nee. Maar het helpt zeker in sommige scenario's.

Hebben de mensen achter me remlichten nodig om te weten dat ik vertraag? In een perfecte wereld niet, maar deze mensen zijn gek. Te veel afleidingen voor mensen die ofwel op hun telefoon zitten of aan het dagdromen zijn.

De discussie gaat niet over wat WIJ nodig hebben om te vertragen, we hebben het over de afgeleide bestuurder achter ons die geen verzekering heeft en het niet kan schelen.
Nogmaals, in de i-pedal-modus blijven en het gaspedaal constant 20% ingedrukt houden en het niet bewegen, het remt niet zo hard, de enige keer dat het hard remt, is wanneer je op ongeveer 5% zit of helemaal van het pedaal af bent. Vandaar dat je het licht pas dan ziet.

En ja, mijn oude v8 mustang vertraagde net zoveel bij het terugschakelen als mijn auto's i-pedal doet als ik nog een beetje gas geef, het voelde alsof je mild agressief remde.

#49 ·
Regen 3 werkt prima. Mijn vrouw is een gaspedaal-steek. Binnenin is het erg schokkerig en ik vreesde hoe de remlichten werkten toen we de I5 kregen, totdat ik achter haar reed. Er was geen merkbare vertraging en geen remlichten die knipperden toen ze losliet. Alleen toen ze er helemaal af was en het voertuig vertraagde. Ik rijd in Gen 3 en matig het gaspedaal enorm als ik tot stilstand kom en slechts een korte tik op de rem. In 9 maanden nog nooit een melding van andere bestuurders gehad.

#53 ·
Heer, ontferm u lolol, Nogmaals, zoals ik al heb gezegd, houd het pedaal op 20% in de i-pedal-modus, niet veel trekkracht, als je verder gaat dan 20% kun je het net zo goed helemaal loslaten. Nogmaals, het is geen probleem in de praktijk. Eerlijk gezegd, zelfs als je het pedaal op 10% in i-pedal houdt, is het nog steeds geen gekke trekkracht, en waarom zou je niet gewoon het pedaal helemaal loslaten, het voelt natuurlijk aan om het pedaal volledig los te laten bij alles onder de 20%.

Ik denk dat het hele punt van de video van deze man is dat de I-pedal-modus en de remlichten een gevaar zijn in de echte wereld. En daar ben ik het van harte mee oneens!!

#54 ·

EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat het gaspedaal volledig wordt losgelaten, of de auto volledig tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.

Het probleem met de remlichten is belangrijk. Hier in de omgeving van Atlanta is bumperkleven een sport, net als door rood rijden en rechtsaf bij rood. Remlichten zijn een belangrijke verdediging, en het ontbreken ervan is een excuus voor domheid. Mijn ervaring met iPedal en regeneratie van niveau 3 is dat er geen remlichten aangaan totdat het gaspedaal volledig wordt losgelaten. Het lijkt er echter op dat de cruise control remlichten vertoont bij de vertraging die het veroorzaakt.