Ik denk dat dit ook in andere modi gebeurt, inclusief de automatische regeneratiemodus - maar eerlijk gezegd, zijn deze mensen die puur vertrouwen op remlichten om te weten dat ze moeten vertragen, naar mijn mening een aansprakelijkheid. Persoonlijk heb ik achter Tesla's en andere EV's gezeten die duidelijk vertraagden en geen remlichten hadden en het heeft me nooit een probleem of ergernis bezorgd. Ik vraag me af of deze ongelukken ook deels te wijten zijn aan mensen die te dicht achter een andere auto rijden die toevallig vertraagt.Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.
EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto volledig tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.
De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen, als je het rempedaal niet gebruikt.
2022 US Limited RWD-eigenaar hier.Ik denk dat dit ook in andere modi gebeurt, inclusief de auto-regen-modus - maar eerlijk gezegd, zijn deze mensen die puur vertrouwen op remlichten om te weten dat ze moeten vertragen, een aansprakelijkheid imo, persoonlijk heb ik achter Tesla's en andere EV's gezeten die duidelijk aan het vertragen waren en geen remlichten hadden en het heeft me nooit een probleem of ergernis bezorgd. Ik vraag me af of deze ongelukken ook deels te wijten zijn aan mensen die te dicht achter een andere auto rijden die toevallig aan het vertragen is.
Ja, misschien moet het algoritme worden aangepast (ik geloof dat de vertraging als deze een bepaalde g-kracht bereikt de lichten activeert), maar mensen moeten ook opletten op auto's voor hen en niet zo veel vertrouwen op remlichten.
Met mijn vorige ICE-auto's gebruikte ik vaak de motorrem om te vertragen en zouden de remlichten niet zijn aangegaan (soms met aanzienlijke vertraging) en ik heb nooit problemen gehad.
Dit is niet het probleem....voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak doen hetzelfde..... als iemand te dicht op je rijdt, is het zijn verantwoordelijkheid om te reageren, niet alleen door op de remlichten te letten, maar ook door te observeren hoeveel afstand er tussen zit.Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.
EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto volledig stilstaat. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.
De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen als je het rempedaal niet gebruikt.
Ja, maar alleen als je het regeneratieniveau instelt om een handgeschakelde versnellingsbak te simuleren (dwz niveau 1). Regeneratieniveaus hoger dan niveau 1 doen dat niet. Tenzij je simuleert dat je terugschakelt van de 4e naar de tweede versnelling terwijl je naar de derde versnelling had moeten schakelen.Dit is niet het probleem....voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak doen hetzelfde..... als iemand te dicht op je rijdt, is het zijn verantwoordelijkheid om te reageren, niet alleen door op de remlichten te letten, maar ook door te observeren hoeveel afstand er tussen zit.
Remlicht is actief wanneer de vertragingsdrempel is bereikt... los van het regeneratienummer.Terwijl ik 's nachts reed met auto-regen, merkte ik dat de remlichten oplichten bij wat overeenkomt met regen 2.
Ik denk dat dit prima is.
Ik heb ICE-auto's gezien en bestuurd die sterker op de motor kunnen afremmen dan dit.
PRECIES! Dit is een hoop gedoe om niets.…sorry het remt niet harder dan wanneer ik terugschakel in een handgeschakelde versnellingsbak op mijn Mustang v8 om mijn snelheid te verminderen.
Eerlijk gezegd, op het punt net voordat de remlichten aangaan in de i-pedal modus, remt mijn Mustang harder bij het terugschakelen. Zodra het pedaal ver genoeg uit is om de remlichten te activeren, of je bent weer helemaal van het pedaal af, dan is het nog steeds niet zo agressief als wanneer ik daadwerkelijk rem en op dit punt zijn mijn remlichten aan, geweldig.
Over het algemeen een goede theorie, maar testen in de echte wereld voor mij ontkrachten dit als een gevaar voor de Ioniq 5. Ik weet niet hoe het met andere auto's zit, maar op deze auto ben ik het er sterk mee oneens. Ik denk dat de fabrikant hier prima werk heeft geleverd.
Dit is onjuist, mijn lichten gaan aan voordat ik loslaat. Ik heb de nieuwste update en heb net mijn auto "2022 Ioniq 5 SE" gekregen. Misschien hebben ze het gerepareerd, ik weet het niet. Maar dit is niet waar met mijn auto. Die van mij gaan aan als ik het pedaal loslaat tot ongeveer 80% "of 20% gas", en als je het op 79% "of 21% gas" houdt, als er helemaal geen lichten branden, remt het voertuig niet zo hard. Zoals gezegd, terugschakelen in een benzineauto trekt net zo hard of harder zonder dat de remlichten aangaan.Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.
EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto staat volledig stil. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.
De auto's achter je zullen je meestal niet zien remmen als je het rempedaal niet gebruikt.
Bedankt voor het melden hiervan, je hebt me op een idee gebracht:Dit is onjuist, mijn lichten gaan aan voordat ik loslaat. Ik heb de laatste update en heb net mijn auto "2022 Ioniq 5 SE" gekregen. Misschien hebben ze het gerepareerd, ik weet het niet. Maar dit is niet waar met mijn auto. De mijne gaan aan als ik het pedaal loslaat tot ongeveer 80% "of 20% gas", en als je het op 79% "of 21% gas" houdt, als er helemaal geen lichten aan zijn, remt het voertuig niet zo hard. Zoals gezegd, terugschakelen in een benzineauto trekt net zo hard of harder zonder dat de remlichten aangaan.
Weet je wat de vertragingsdrempel zou kunnen zijn?Remlicht is actief wanneer de vertragingsdrempel is bereikt...ongeacht het regeneratienummer.
Ik vermoed dat paard-en-wagen over het algemeen met een veel lagere snelheid reed, en er waren twee tot vier extra hersenen die hielpen om geen ongeluk te veroorzaken. Paarden, zo blijkt, hebben echt een hekel aan pijn en zullen er alles aan doen om het toebrengen ervan te voorkomen, inclusief het vermijden van het botsen op een andere buggy of koets.In de dagen van de paardenwagen vroeg ik me af hoe er in godsnaam niet meer wagens opstapelden, omdat ze geen remlichten hadden.
Vanwege deze video en gerelateerde berichten hebben mijn man en ik net een experiment gedaan: Hij volgde me in een auto terwijl ik met onze 2023 Ioniq 5 RWD reed. Ik liet het in Regeneratieniveau 3, wat de standaard is voor dit model. We reden ongeveer 20 mijl in verschillende terreinen. We spraken de hele tijd met elkaar via onze mobiele telefoons.Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.
EDIT: Voor degenen die het niet willen zien, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat je het gaspedaal volledig loslaat, of de auto tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.
Het is niet nodig om de remlichten te zien om de vertraging van het voorste voertuig op te merken, maar het helpt wel bij de reactietijd voordat je reageert en zelf remt. Sommige studies suggereren tot 500 ms langzamere reactiesnelheid zonder brandende remlichten, wat bij 60 mph ongeveer 3 autolengtes (47 voet) is. Klinkt niet als veel, totdat je ook de remafstand van de voertuigen meerekent. Voorbeeld: de Ioniq 5 uit 2022 is beoordeeld op een remafstand van 123 voet of ongeveer 8 autolengtes. Zonder reactietijd op de remlichten kan dit oplopen tot 170 voet, wat ongeveer 12,5 autolengtes is. Die extra autolengtes kunnen het verschil betekenen tussen op tijd stoppen of op een obstakel botsen.Niemand zegt dat remlichten niet nodig zijn. We zeggen alleen dat je geen remlichten hoeft te zien om te weten dat je moet vertragen of stoppen.
Grappig, ik zat net hetzelfde te denken toen ik naar huis reed en voldoende afstand tussen de auto's hield. Sommige mensen spelen graag het schuldspel en kijken nooit in de spiegel, een klein dingetje genaamd persoonlijke verantwoordelijkheid. Technologieën helpen je veiliger te rijden, maar uiteindelijk bestuur je nog steeds de auto. Je kunt niet helpen hoe anderen rijden, maar je hebt volledige controle over hoe je rijdt.Het is grappig dat iemand paard en wagen noemde en vervolgens werd neergeschoten omdat het oud en langzaam is. Laten we het dan over F1 of Nascar hebben. 200 mph met 0 remlichten lol. Grappige quote die ik net zag
Formule 1 heeft geen remlichten zoals de meeste andere race-organisaties, wat de coureurs op hun beurt uit hun concentratie zou halen. Maar tijdens natte weersomstandigheden tijdens een race zijn alle auto's uitgerust met een knipperend rood licht om andere coureurs te waarschuwen en hen te laten weten waar ze zich bevinden als het zicht slecht is.
Het punt is dat lichten slechts een richtlijn zijn en op geen enkele manier ernstige auto-ongelukken veroorzaken of voorkomen. Als een auto in een pannenkoek verandert, heeft dat niets met remlichten te maken en 100% met gebruikersfouten.
Ook weer lol... i-pedal inschakelen en je pedaal 20% ingedrukt houden... Als je dat hard remmen vindt, ben je gek... Minder dan 20% en je kunt net zo goed loslaten en je meisjesachtige remlichten aanzetten 🤣
Ja, dan zou je gelijk hebben. Het missen van spellingswoorden heeft nog geen auto-ongelukken veroorzaakt. Als dat het ergste is wat ik kan doen, kan ik daarmee leven.Als ik de vele berichten in dit draadje goed begrijp, zeg je dat het NIET het toetsenbord is dat ervoor zorgt dat ik woorden verkeerd spel? Heb ik dat goed?
Nogmaals, in de i-pedal-modus blijven en het gaspedaal constant 20% ingedrukt houden en het niet bewegen, het remt niet zo hard, de enige keer dat het hard remt, is wanneer je op ongeveer 5% zit of helemaal van het pedaal af bent. Vandaar dat je het licht pas dan ziet.Sommigen van jullie voeren belachelijke argumenten aan om te verdedigen hoe de remlichten momenteel werken.
Remlichten gaan AAN in i-pedal, maar alleen als je voet volledig van het gaspedaal is. Als ik het gaspedaal nauwelijks indruk, gaan de rempedalen niet aan, zelfs niet als ik heel snel tot stilstand kom.
Dit is een behoorlijk agressieve vertraging, veel meer dan een auto met een handgeschakelde versnellingsbak.
Moet ik de remlichten van de persoon voor me zien om te vertragen? Nee. Maar het helpt zeker in sommige scenario's.
Hebben de mensen achter me remlichten nodig om te weten dat ik vertraag? In een perfecte wereld niet, maar deze mensen zijn gek. Te veel afleidingen voor mensen die ofwel op hun telefoon zitten of aan het dagdromen zijn.
De discussie gaat niet over wat WIJ nodig hebben om te vertragen, we hebben het over de afgeleide bestuurder achter ons die geen verzekering heeft en het niet kan schelen.
Het probleem met de remlichten is belangrijk. Hier in de omgeving van Atlanta is bumperkleven een sport, net als door rood rijden en rechtsaf bij rood. Remlichten zijn een belangrijke verdediging, en het ontbreken ervan is een excuus voor domheid. Mijn ervaring met iPedal en regeneratie van niveau 3 is dat er geen remlichten aangaan totdat het gaspedaal volledig wordt losgelaten. Het lijkt er echter op dat de cruise control remlichten vertoont bij de vertraging die het veroorzaakt.Dit kan zowel gevaarlijk zijn als, zoals hij in de video vermeldt, een reden voor fouten bij ongevallen en boetes van de politie.
EDIT: Voor degenen die niet willen kijken, de snelle samenvatting. In i-Pedal gaan de remlichten niet aan voordat het gaspedaal volledig wordt losgelaten, of de auto volledig tot stilstand komt. Met de verschillende regeneratiemodi moet je ook het gaspedaal volledig loslaten.
Ze moesten dit zo ongeveer doen, ter bescherming tegen aansprakelijkheidskwesties.Ik denk dat Hyundai het er ook mee eens was dat het een probleem is.