Hyundai IONIQ Forum banner

Verloren aanhangermodus

6K views 13 replies 5 participants last post by  MyOniq5  
#1 · (Edited)
I5 kan af en toe verwarrend zijn. Een week geleden heb ik voor het eerst een aanhanger achter mijn I5 gebruikt. Trekhaak en bijbehorende elektronica zijn door de dealer geïnstalleerd. Ik heb de aanhangermodusoptie en -instellingen al eerder gezien in het EV-instellingenmenu en herinner me verschillende modi. Ik controleerde dit voordat ik de aanhanger aankoppelde (kleine aanhanger zonder remmen trouwens). Hij stond op automatisch, dus liet ik hem daar staan, koppelde aan, reed en veranderde alleen instellingen die vervelend zijn bij het trekken van een aanhanger en achteruitrijden met de aanhanger achter de auto. Nu gebeurde het mysterieuze, ik dacht dat ik een beetje aan het testen was met de aanhangermodusinstellingen, ging naar het EV-menu en de EV-instellingen (waar je de wintermodus en de kampeermodus vindt) MAAR de aanhangermodus is weg??? Overal gezocht, het systeem gereset, gebruiker gewijzigd enzovoort. Ik heb de laatste SW-update die een week voor het rijden met de aanhanger is geïnstalleerd. Aanhangermodus is weg??? Krijg ik gezelschap, meer I5-bezitters die de aanhangermodus kwijt zijn? Ik heb een EU Ioniq5 72,6 kWh model dat van alles is voorzien en RWD heeft.

#6 ·
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar zorg ervoor dat de optie 'gesplitst scherm' is uitgevinkt. In het EV-menu onthult het uitvinken van 'gesplitst scherm' meer info. Het is een gok, maar ik denk dat het de moeite waard is om te controleren.
Ja, dat is een goede, maar in mijn geval gebruik ik geen gesplitst scherm. Geen nut voor eigenlijk.

#7 ·
Een vraag over dit onderwerp: Is er nog iemand die het menu-item "Sleepmodus" of iets dergelijks kwijt is? Waarschijnlijk heb je een trekhaak nodig die op het voertuig is geïnstalleerd, maar anders zou het ergens moeten staan. Vroeger had ik het in het EV-instellingenmenu, menu met laadlimiet, wintermodus en utility-modus. Ik heb een 2022-model dat in november 2021 in Europa is geleverd.

#8 · (Edited)
Een bump op dit onderwerp: Is er nog iemand die het menu-item Sleepmodus of iets dergelijks kwijt is? Waarschijnlijk heb je een trekhaak op het voertuig nodig, maar anders zou het ergens moeten staan, voordat ik het in het EV-instellingenmenu had, menu met laadlimiet, wintermodus en utility-modus. Met een model uit 2022, geleverd in november 2021, Europa.
De aanhangermodus verschijnt alleen als je de Hyundai-aanhangerkabelboom hebt geïnstalleerd.

#11 ·
I5 kan af en toe verwarrend zijn.
Een week geleden gebruikte ik voor het eerst een aanhanger achter mijn I5. Trekhaak en bijbehorende elektronica zijn door de dealer geïnstalleerd.
Ik heb de aanhangermodusoptie en -instellingen eerder gezien in het EV-instellingenmenu en herinner me verschillende modi. Ik controleerde dit voordat ik de aanhanger aankoppelde (kleine aanhanger zonder remmen trouwens). Hij stond op automatisch, dus liet ik hem daar staan, koppelde aan, reed en veranderde alleen instellingen die irriteren bij het trekken van een aanhanger en achteruitrijden met de aanhanger achter de auto.
Nu gebeurde het mysterieuze, ik dacht dat ik een beetje aan het testen was met de aanhangermodusinstellingen, ging naar het EV-menu en EV-instellingen (waar je de wintermodus en de kampeermodus vindt) MAAR aanhangermodus weg??? Overal gezocht, het systeem gereset, gebruiker gewijzigd enzovoort. Ik heb de nieuwste SW-update die een week voor het rijden met de aanhanger is geïnstalleerd. Aanhangermodus is weg???
Krijg ik gezelschap, meer I5-bezitters die de aanhangermodus kwijt zijn?
Met een EU Ioniq5 72,6 kWh model uitgerust met alles en RWD.
Dezelfde ervaring. Had de aanhangermodus maandenlang, toen verdween hij, maar na een dealerupdate kwam hij terug. Nu, 3 weken na de update, is hij weer weg.

#12 ·
Dezelfde ervaring. Had maandenlang de aanhangermodus, toen verdween deze, maar na een dealerupdate kwam hij terug. Nu, 3 weken na de update, is hij weer verdwenen.
Om het duidelijk te maken: zelfs als ik een aanhanger aansluit, verschijnt deze niet opnieuw in de menu's. Ik heb service vanwege een jaarlijks interval met enkele andere ergernissen zoals: geen koeling in het draadloze telefoonoplaadpad, slecht geluid uit de luidsprekers achterin en een losse stoel, ik zal om een software-update vragen. Waarschijnlijk zelfs een update om de batterij voorverwarming op MY22 te krijgen.