I5 kan af en toe verwarrend zijn. Een week geleden heb ik voor het eerst een aanhanger achter mijn I5 gebruikt. Trekhaak en bijbehorende elektronica zijn door de dealer geïnstalleerd. Ik heb de aanhangermodusoptie en -instellingen al eerder gezien in het EV-instellingenmenu en herinner me verschillende modi. Ik controleerde dit voordat ik de aanhanger aankoppelde (kleine aanhanger zonder remmen trouwens). Hij stond op automatisch, dus liet ik hem daar staan, koppelde aan, reed en veranderde alleen instellingen die vervelend zijn bij het trekken van een aanhanger en achteruitrijden met de aanhanger achter de auto. Nu gebeurde het mysterieuze, ik dacht dat ik een beetje aan het testen was met de aanhangermodusinstellingen, ging naar het EV-menu en de EV-instellingen (waar je de wintermodus en de kampeermodus vindt) MAAR de aanhangermodus is weg??? Overal gezocht, het systeem gereset, gebruiker gewijzigd enzovoort. Ik heb de laatste SW-update die een week voor het rijden met de aanhanger is geïnstalleerd. Aanhangermodus is weg??? Krijg ik gezelschap, meer I5-bezitters die de aanhangermodus kwijt zijn? Ik heb een EU Ioniq5 72,6 kWh model dat van alles is voorzien en RWD heeft.