Hyundai IONIQ Forum banner

Aanbevelingen voor starthulp

2.9K views 12 replies 10 participants last post by  jac.goudsmit  
#1 ·
Ik wil graag uw advies over een kleine 12V starthulp die ik in de frunk kan bewaren. Of is er al een draad die over dit onderwerp gaat?

Ik heb geen problemen, maar wil gewoon voorbereid zijn.

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Ik heb de mijne van GOOLOO (maar van de Canadese site). Ik heb hem een paar keer gebruikt voor de voertuigen van vrienden en 3 keer op mijn ICE op één dag voordat ik mijn I6 kreeg. Ik kan me niet herinneren welk model ik in mijn auto heb, maar ik denk dat elk model wel zou werken. Ze raden aan om de oplader om de paar maanden op te laden, maar de mijne heeft tot 5 maanden stilgelegen zonder dat ik hem oplaadde, en toen ik hem wel oplaadde, gaf hij nog steeds 3/4 streepjes lading aan.

Costco verkoopt ook een versie als je de "retourmogelijkheid" wilt.

#3 ·
Ik heb er drie verschillende (waarvan één een Gooloo is) en ze functioneren allemaal erg vergelijkbaar. Ze zijn allemaal gekocht via Amazon (goede prijzen en vaak in de aanbieding). Bekijk de extra functies die u denkt te kunnen gebruiken (zaklamp, digitale display, USB-aansluitingen, andere) en de gewenste fysieke grootte.

#4 ·
Voor een EV heb je niet veel ampère nodig. Je hoeft alleen de systemen aan te zetten, maar je kunt net zo goed een goede hebben en een die een ICE kan helpen.

Ik raad aan om de onderstaande video's te bekijken. Project Farm is geweldig. Hij is 100% eerlijk (snel en to the point) en heeft ingenieuze testmethoden. Bekijk ook zijn andere tests.

(Let op op Amazon. Er zijn veel look-alike startkabels, de meeste zijn Chinese merken.)

Beste startbooster die ik ooit heb getest!

Beste auto startbooster 2022? Start een 5.9L Diesel & 7.4L Big Block? NOCO, Autogen, Yesper, Gooloo

Beste startbooster 2023? Zijn startkabels beter? Laten we het uitzoeken!

#5 ·
#7 ·
U moet kijken naar het grootste Ah-batterijpakket en minimaal 60 ampère om een elektrisch voertuig te starten; 180 ampère zou meer dan genoeg zijn. Het moet zelfs werken met een volledig lege batterij en een 12V-batterij kunnen opladen.
2000+ startampère zijn niet nodig voor elektrische voertuigen.

#11 ·
Deze vraag werd gesteld met betrekking tot de Ioniq 6, dus houd er rekening mee dat de middenconsole veel ruimte heeft, sommige verborgen, sommige niet zozeer. Maar ik bewaar mijn Noco-jumper in het onderste gedeelte van de console.
Image

Ik heb een BestEVMod-lade in het onderste gedeelte geplaatst en er zijn verschillende secties om spullen een beetje georganiseerd te houden. Ik gebruik dat onderste opbergvak niet echt voor veel, behalve de Noco-jumper, Kleenex, Lectron Vortex NACS naar CCS-adapter en om tijdelijk spullen daar te dumpen om ze uit de weg te ruimen (wat er meestal op neerkomt dat ze er maanden liggen totdat ik me herinner ze schoon te maken).

Op reis gaan mijn Tesla Mobile Cord + Tesla naar J1772 adapter in de frunk. Niet veel ruimte voor iets anders daar.

#13 ·
Ik wil graag uw advies over een kleine 12V starthulp die ik in de frunk kan bewaren. Of is er al een draad die over dit onderwerp gaat?

Ik heb geen problemen, maar wil gewoon voorbereid zijn.

Alvast bedankt!
Een tijdje geleden had ik een probleem waarbij mijn 12V-accu geen lading meer vasthield omdat ik hem te veel had leeggetrokken met de luchtcompressor om een band met een langzaam lek op te pompen (de accu is uiteindelijk onder garantie vervangen). Ik heb een Noco GB20 booster via Amazon gekocht omdat de lokale auto-onderdelenwinkel alleen een booster had die veel duurder was.

De bouwkwaliteit is zeer goed, hij wordt geleverd met een opbergtas (hoewel ik hem graag in de doos bewaar waarin hij is geleverd) en de prijs was zeer redelijk (ik denk dat ik ongeveer $80 heb betaald). Hoewel dit degene is met de laagste capaciteit die ik kon vinden, kon ik mijn 2023 Ioniq5 vele malen starten zonder de booster op te laden (zolang ik natuurlijk maar genoeg lading in mijn tractiebatterij had).

De 12V-accu hoeft alleen de laagspanningssystemen van stroom te voorzien, die slechts een paar ampère nodig hebben, dus je hebt geen dure booster met een hoge maximale stroom nodig.

===Jac