Hyundai IONIQ Forum banner

iPedal vs. Regen-efficiëntie

26K views 40 replies 23 participants last post by  Tell It Right  
#1 ·
Ik heb AWD SE en heb voornamelijk in de stad gereden in de sportmodus met iPedal. Ik haalde 3,6 mi/kWh. Ik vroeg me af of het beter zou zijn met L1 en kreeg verrassend genoeg 4,6 mi/kWh op dezelfde route. Ik besefte niet dat het rempedaal ook regeneratie activeert en dat je meer kunt uitrollen zonder iPedal en regeneratie tot stilstand kunt komen als je zachtjes op de rem trapt. Probeer het eens en kijk of je een betere efficiëntie krijgt met L1 of L2.
 
#3 ·
Ik heb AWD SE en ik heb voornamelijk in de stad gereden in de sportmodus met iPedal. Ik haalde 3,6 mi/kWh. Ik vroeg me af of het beter zou zijn met L1 en kreeg verrassend genoeg 4,6 mi/kWh op dezelfde route. Ik realiseerde me niet dat het rempedaal ook regeneratie activeert en dat je meer kunt uitrollen zonder iPedal en regeneratie tot stilstand kunt komen als je zachtjes op de rem trapt. Probeer het eens en kijk of je een betere efficiëntie haalt met L1 of L2.
Het is de manier waarop je rijdt (als je het effect van temperatuur en weer negeert) die een veel groter effect heeft op de efficiëntie dan de instellingen van de auto.
 
#4 ·
Het is de manier waarop je rijdt (als je het effect van temperatuur en weer negeert) die veel meer effect heeft op de efficiëntie dan de instellingen van de auto.
Ik ben het er helemaal mee eens. Vorige week reed ik 20 mijl (snelle stadsroute met 8 lichten en lekker warm weer) en ik haalde 4,2 mijl. Een paar dagen later reed ik dezelfde route in kouder weer en natte wegen. De efficiëntie daalde tot 3,7. Beide keren gebruikte ik I-Pedal.

Ook wind kan een grote factor zijn (betere/slechtere kilometerstand).
 
#7 ·
Ik gebruik meestal Auto regen, tenzij ik bewust wil uitrollen, dan gebruik ik Niveau O (niet Auto). Ik heb mijn auto op de medium stand staan. Auto laat je veel meer uitrollen dan L1 - L3, maar ik denk dat er wel wat lichte regeneratie is. Auto gebruikt de camera aan de voorkant en de radar om te zien of je moet remmen, en als je niet hoeft te remmen, laat het je als het ware uitrollen. Het remt ook harder voor je als de auto voor je vertraagt.

Ik denk niet dat een van de Auto niveaus gelijk staat aan de handmatige L1-L3, omdat het alleen harder remt als dat nodig is.

Toen ik de auto voor het eerst kreeg, gebruikte ik Niveau 1 of 3 en alleen op dit forum zag ik mensen zeggen dat ze Auto gebruikten, wat ik nu altijd gebruik nadat ik het heb geprobeerd. Probeer Auto eens als je dat nog niet gedaan hebt.
 
#8 ·
Ik zal proberen Auto meer te gebruiken dan niveaus.. Ook staat i5 niet standaard op de laatste instelling... aangezien ik nog erg nieuw ben in de hele EV zelf, ben ik nog steeds aan het leren.. Over het remmen, dacht ik hetzelfde.. Auto detecteert als het ware de voorkant van de auto (ik wist niet meer details hierover voor uw e-mail), maar het stopt niet automatisch.. dus ik was een beetje in de war tussen Auto en Level.

Ik gebruik meestal Auto regen, tenzij ik opzettelijk wil uitrollen, dan gebruik ik Level O (niet Auto). Ik heb mijn auto op de medium stand staan. Auto laat je veel meer uitrollen dan L1 - L3, maar ik denk dat er een lichte regeneratie is. Auto gebruikt de camera en radar aan de voorkant om te zien of je moet remmen, en als je niet hoeft te remmen, laat het je als het ware uitrollen. Het remt ook harder voor je als de auto voor je vertraagt.

Ik denk niet dat de Auto niveaus gelijk zijn aan de handmatige L1-L3 omdat het alleen harder remt als dat nodig is.

Toen ik de auto voor het eerst kreeg, gebruikte ik Level 1 of 3 en alleen op dit forum zag ik mensen zeggen dat ze Auto gebruikten, wat ik nu altijd gebruik nadat ik het heb geprobeerd. Probeer Auto eens als je het nog niet hebt gedaan.
 
#9 ·
Ik denk niet dat de vraag is of L1 beter is dan L3 etc.

De reden dat het regeneratieniveau kan worden gewijzigd via de flippers (in tegenstelling tot de optie die begraven zit in een van de menu's van het infotainmentsysteem) is dat het de bedoeling is dat je het regeneratieniveau tijdens het rijden wijzigt, afhankelijk van de omstandigheden. Auto daarentegen schakelt tussen verschillende regeneratieniveaus als dat nodig is, rekening houdend met de eerdere rijstijl van de bestuurder.

In zekere zin is het als een automatische transmissie met flippers, d.w.z. in die zin dat je de optie hebt om constant handmatig van versnelling te wisselen, of het gewoon in D te laten staan.

Dus vanuit dit perspectief denk ik niet dat je er baat bij hebt om altijd in 0 of L1 of L2 etc. te rijden. In plaats daarvan verander je de instellingen naar behoefte tijdens het rijden, of laat je het gewoon op Auto staan.
 
#15 ·
Ik haalde 4,1 mi/kWh op mijn eerste rit naar huis in i-pedal. Ik hou van de volledige regeneratie en ben dol op het rijden met 1 pedaal.

Het hangt allemaal af van je rijvaardigheid... die zal verbeteren naarmate je meer in een EV rijdt (niet over hypermiling)
Ik heb vandaag ongeveer 80 mijl gereden, voornamelijk in iPedal maar CC actief het meest (2/3) van de tijd. 4,1 mi/kWh behaald.
 
#16 ·
Ik heb i-Pedal rijden geprobeerd en het is prima, maar ik snap het nog steeds niet... waarom zou je willen dat de auto altijd stopt als je je voet van het gaspedaal haalt? Hoe kun je uitrollen? Als je toch al heel rustig rijdt, dan zou je i-Pedal niet willen, het is veel te agressief. Ideeën?
Ik vind IPedal goed in files en ander stop-and-go verkeer. In andere situaties vind ik de regeneratie vaak te gevoelig voor de positie van het gaspedaal, dus gebruik ik in plaats daarvan auto regen.
 
#14 ·
Gevonden: Voordelen van One-Pedal Driving One-pedal rijden biedt verschillende voordelen. Het meest voor de hand liggende is het verlengen van de maximale actieradius van een EV met enkele kilometers bij consistent gebruik.

Daarnaast verlengt one-pedal rijden de levensduur van de remmen van een voertuig. Omdat de bestuurder de standaard hydraulische remmen minder vaak gebruikt, is er minder slijtage, wat resulteert in aanzienlijk grotere intervallen tussen onderhoud en vervanging van het remsysteem. Minder gebruik van de standaardremmen betekent ook minder remstof in de lucht, wat een milieuvoordeel oplevert.

One-pedal rijden is ook handig. Je voet verplaatsen tussen twee pedalen is minder werk dan hem op één plek te houden. Als je eenmaal vertrouwd bent met one-pedal rijden, is het gewoon een meer ontspannen manier van reizen.

Ten slotte voelt de stopfase van one-pedal rijden over het algemeen soepeler aan dan het gebruik van hydraulische remmen. Dit komt omdat een computer - in tegenstelling tot een mens - het werk verricht om het voertuig te vertragen. Stops vertonen waarschijnlijk een schokkerig of schokkerig gevoel.

Dus het belangrijkste voordeel is dat het de actieradius verlengt? Biedt i-Pedal meer actieradius dan rijden met regeneratie ingesteld op Auto?
 
#21 ·
Found this: "Voordelen van One-Pedal Driving One-pedal rijden biedt verschillende voordelen. Het meest voor de hand liggende is het verlengen van de maximale actieradius van een EV met enkele kilometers bij consequent gebruik. Bovendien verlengt het gebruik van one-pedal rijden de levensduur van de remmen van een voertuig. Omdat de bestuurder de standaard hydraulische remmen minder vaak gebruikt, is er minder slijtage, wat resulteert in aanzienlijk grotere intervallen tussen onderhoud en vervanging van het remsysteem. Minder gebruik van de standaardremmen betekent ook minder remstof in de lucht, wat een milieuvoordeel oplevert. One-pedal rijden is ook handig. Je voet tussen twee pedalen bewegen is minder werk dan hem op één plek houden. Als je eenmaal vertrouwd bent met one-pedal rijden, is het gewoon een meer ontspannen manier van reizen. Ten slotte voelt de stopphase van one-pedal rijden over het algemeen soepeler aan dan het gebruik van hydraulische remmen. Dit komt omdat een computer - in tegenstelling tot een mens - het werk verricht om het voertuig te vertragen. Stops vertonen waarschijnlijk een schokkerig of schokkend gevoel." Dus het belangrijkste voordeel is dat het de actieradius verlengt? Biedt i-Pedal meer bereik dan rijden met regeneratie ingesteld op Auto?
this seems to imply that using the brake pedal only engages the physical friction brake pads, and never the regen. I don't think that's the case- unless you hit the brake pedal hard, it just engages regen, unless I am completely misunderstanding the instrument panel. I honestly don't see why using hand paddle vs brake pedal would be any different at all.
 
#20 ·
Dit is een ouder draadje, maar ik zal een verschil met i-pedal plaatsen dat nog niemand heeft genoemd. Ik heb geconstateerd dat in de one-pedal-modus het voertuig de voorste motor nooit loskoppelt. Ik denk dat dit een fout is die uw economie schaadt.

Zet uw instrumentenpaneel in de modus die uw stroomverdeling weergeeft en kijk wat er gebeurt. In i-pedal reed ik in verschillende omstandigheden, van de stad tot de snelweg, en het stuurde altijd stroom naar beide motoren. Zodra u een paddle tikt om naar niveau 3 te gaan, schakelt de voorste motor onmiddellijk uit. Tik nogmaals op de linker paddle en de motor schakelt onmiddellijk weer in. Ik weet niet waarom Hyundai ervoor heeft gekozen om dat te doen, maar het lijkt erop dat i-pedal om deze simpele reden niet zo efficiënt kan zijn als andere modi.

Mensen denken vaak dat meer regeneratie = efficiënter. Dit is niet waar. U herstelt nooit zoveel als wat u nodig had om op snelheid te komen, er zijn efficiëntieverliezen. Uitrollen helpt ook de levensduur van uw banden. Voor $350 per band zal ik doen wat ik kan om die jongens wat langer mee te laten gaan.
 
#23 ·
Misschien klikt het allemaal als de mijne arriveert (ik heb begrepen dat dat binnen de komende 2 weken is), maar ik moet zeggen... zelfs als voormalig EV-eigenaar (2 Tesla's) met 1-pedaal regeneratief remmen, doet het lezen over het systeem van de Ioniq 5 mijn hersenen pijn.

Ik heb een algemeen begrip opgebouwd, maar weet niet zeker of het klopt:

0-3 "Normale" regeneratieniveaus
  • Deze variëren van ICE-achtig uitrollen tot de "hoogste" regeneratie die mogelijk is. Nou ja, misschien niet de hoogste regeneratie die mogelijk is, want 3 wordt onderscheiden van i-Pedal, dus het mag het voertuig niet tot stilstand brengen (waardoor het rempedaal moet worden gebruikt)?

i-Pedal
  • In principe hetzelfde als 3 alleen... nog sterker? Moet dit gewoon worden beschouwd als regeneratieniveau 4? Of combineert i-Pedal regeneratie 3 met de wrijvingsremmen om het voertuig tot stilstand te brengen (wat zou impliceren dat geen enkele regeneratie sterk genoeg is om het voertuig tot stilstand te brengen, in tegenstelling tot Tesla's)?

Auto regeneratieniveaus
  • Voertuig regelt automatisch de regeneratiekracht afhankelijk van de weg en voertuigen voor je; werkt alleen boven 6 mph, dus geen volledige stop
  • Er zijn veel "basis"-niveaus van auto, sommige worden weergegeven in de instellingen, maar er zijn zelfs "verborgen" basislijnen door in te stellen via de paddle eenmaal in auto

Ongeacht de regeneratie-instelling (0-3, i-Pedal, Auto)
  • Remmen met het rempedaal past regeneratie of regeneratie + wrijving toe, afhankelijk van de gevraagde remkracht
  • Het vasthouden van de linker paddle doet precies hetzelfde als remmen met het rempedaal (??? of worden er nooit wrijvingsremmen toegepast)

Ja, ik heb geprobeerd de handleiding te lezen en YouTube-video's te bekijken... en forums te lezen. Kan geen beknopte samenvatting vinden zoals hierboven. Zou graag willen weten of ik op de goede weg zit...
 
#24 ·
Misschien klikt het allemaal als de mijne arriveert (ik heb begrepen binnen de komende 2 weken), maar ik moet zeggen... zelfs als voormalig EV-eigenaar (2 Tesla's) met 1-pedaal regeneratief remmen, doet het lezen over het systeem van de Ioniq 5 mijn hersenen pijn.

Ik heb een algemeen begrip opgebouwd, maar weet niet zeker of het klopt:

0-3 "Normale" regeneratieniveaus
  • Deze variëren van ICE-achtig uitrollen tot de "hoogste" regeneratie die mogelijk is. Nou ja, misschien niet de hoogste regeneratie die mogelijk is, want 3 wordt onderscheiden van i-Pedal, dus het mag niet in staat zijn om het voertuig tot stilstand te brengen (waardoor het rempedaal moet worden gebruikt)?

i-Pedal
  • In principe hetzelfde als 3 alleen... nog sterker? Moet dit gewoon worden beschouwd als regeneratieniveau 4? Of combineert i-Pedal regeneratie 3 met de wrijvingsremmen om het voertuig tot stilstand te brengen (wat zou impliceren dat geen enkele regeneratie sterk genoeg is om het voertuig tot stilstand te brengen, in tegenstelling tot Tesla's)?

Auto regeneratieniveaus
  • Voertuig regelt automatisch de regeneratiekracht afhankelijk van de weg en voertuigen voor je; werkt alleen boven 6 mph, dus geen volledige stop
  • Er zijn veel "basis"-niveaus van auto, sommige worden weergegeven in de instellingen, maar er zijn zelfs "verborgen" basislijnen door in te stellen via paddle eenmaal in auto

Ongeacht de regeneratie-instelling (0-3, i-Pedal, Auto)
  • Remmen met het rempedaal past regeneratie of regeneratie + wrijving toe, afhankelijk van de gevraagde remkracht
  • Het vasthouden van de linker paddle doet precies hetzelfde als remmen met het rempedaal (??? of worden er nooit wrijvingsremmen toegepast)

Ja, ik heb geprobeerd de handleiding te lezen en YouTube-video's te bekijken... en forums te lezen. Kan geen beknopte samenvatting zoals hierboven vinden. Zou graag willen weten of ik op de goede weg zit...
Vrij dichtbij. 0 is bijna 0 en (om een of andere stomme reden) gebruikt het 100% wrijvingsremmen totdat je vele (10+??) keren remt. Gebruik dit alleen als je uitrolt en niet verwacht de remmen te gebruiken.

Als je de linker paddle ingedrukt houdt, krijg je maximale regeneratie en komt de auto uiteindelijk tot stilstand. Ik weet niet zeker of de wrijvingsremmen überhaupt worden gebruikt. Dit is in wezen i-Pedal of "stop" op aanvraag. Het is nogal abrupt en sommige bestuurders zullen het gaspedaal "aaien" om het minder schokkerig te maken. Wanneer je de auto stopt door de paddle vast te houden, kun je alles loslaten (paddle, pedalen) en de auto houdt zijn positie vast.

i-Pedal komt tot stilstand. Niet zeker of wrijvingsremmen ooit worden toegepast. Misschien alleen aan het einde als de auto heel langzaam gaat? Het houdt de voorste motor de hele tijd ingeschakeld (om de regeneratie te verhogen, denk ik) en is dus niet bijzonder efficiënt.

Het grote verschil met een Tesla (en zowat alle andere EV's) is dat je twee paddles hebt en tussen de modi kunt wisselen. Bestuurders gebruiken verschillende middelen: sommigen lijken van i-Pedal te houden, anderen van Auto, anderen laten het gewoon op 1,2,3 staan en gekken zoals ik wisselen indien nodig tussen 0-3.
 
#27 ·
Eén ding dat ik nog steeds probeer te begrijpen, is het remmen in de regeneratie. Ipedal is duidelijk, je haalt je voet van het gaspedaal en het stopt. Maar als je de linker paddle ingedrukt houdt, kun je in wezen ook remmen. Is dit een goede manier om te stoppen in vergelijking met het indrukken van het daadwerkelijke voetpedaal?

ik probeer nog steeds de optimale efficiëntie te achterhalen, maar ik heb verbeteringen gevonden sinds ik ben overgestapt van Ipedal naar Auto.
 
#32 ·
Een ding dat ik nog steeds probeer te begrijpen, is het remmen in de regeneratie. Ipedal is duidelijk, je haalt je voet van het gaspedaal en het stopt. Maar als je de linker paddle ingedrukt houdt, kun je in wezen ook remmen. Is dit een goede manier om te stoppen in vergelijking met het indrukken van het voetpedaal?

ik probeer nog steeds de optimale efficiëntie te achterhalen, maar ik heb verbeteringen gevonden sinds ik ben overgestapt van Ipedal naar Auto.
Dit is een eenvoudigere manier om erover na te denken:

Wrijvingsremmen worden slechts in twee situaties gebruikt: in niveau 0 en wanneer je "harder" remt dan de regeneratie alleen aankan.

Soepel accelereren en soepel vertragen geven het beste bereik. i-Pedal in AWD-auto's moet worden vermeden als maximale efficiëntie gewenst is.
 
#30 ·
Omdat ik mijn Model 3 nu al meer dan vier jaar heb, ben ik gewend aan behoorlijk agressieve regeneratie en ik vind het prettig. Het enige equivalent van de Ioniq5 is i-Pedal, dus dat gebruik ik; de andere niveaus zijn in vergelijking vrij slap. Ik wou alleen dat het zichzelf niet bij elke gril veranderde, en dat het in plaats daarvan persistent zou zijn van rit tot rit, zoals veel ADAS-functies.
 
#34 ·
Dus als je op de snelweg rijdt, is het dan efficiënter om af en toe te rollen op Regen-0 of gewoon iPedal te gebruiken voor terugwinning?

Ik geef de voorkeur aan Regen-0 omdat het minder moeite kost om het gaspedaal in te trappen en de vermogens-/laaduitvoer te bekijken... Ik weet niet zeker of iPedal meer of minder vermogen vereist om de snelheid van 65-70 mph te behouden.

Ik gebruik meestal cruise control, maar ik vroeg me af wat "beter" is voor korte snelwegritten (5-10 mijl)?
 
#35 ·
Dus als je op de snelweg rijdt, is het dan efficiënter om af en toe te rollen op Regen-0 of gewoon iPedal te gebruiken voor terugwinning?

Ik geef de voorkeur aan Regen-0 omdat het minder moeite kost om het gaspedaal in te drukken en de vermogens-/laaduitvoer te bekijken... Ik weet niet zeker of iPedal meer of minder vermogen vereist om de snelheid van 65-70 mph te handhaven.

Ik gebruik meestal cruise control, maar vroeg me af wat "beter" is voor een korte snelwegrit (5-10 mijl)?
Het kost veel moeite om Regen 0 in en uit te schakelen. Je kunt met iPedal uitrollen door het pedaal lichtjes te bedienen in plaats van je voet eraf te halen
 
#37 ·
In Europa en met name in Duitsland staan ​​steden en B-wegen vol met radarsnelheidscamera's.
In steden kun je meerdere camera's langs een enkele route op korte afstand krijgen... I-Pedal is perfect om de snelheid te verminderen als je het verkeer in ACC-modus volgt.
In tegenstelling tot een handheld radar die meestal op één voertuig gericht is, kunnen snelheidscamera's elke auto detecteren die de limiet overschrijdt (meestal een tolerantiedrempel van +5 km/u).
Ik gebruik altijd de native satellietnavigatie van de auto en stel de radar- of snelheidscameradetectie/melding in op de instelling "Snelheidsafhankelijk". In Berlijn heb ik gemerkt dat zelfs de handheld radars die altijd en overal kunnen zijn, in het systeem zijn gelogd (ik vermoed via Apple Maps of de Tom Tom-database die de navigatie van de auto ondersteunt of via de digitale verkeersupdates die de navigatie informeren over ongevallen, wegwerkzaamheden of weersomstandigheden die herroutering veroorzaken (als je dat hebt ingesteld).
Dit is een lange manier om te zeggen dat ik veel rijd met behulp van ACC in ECO-modus met zachte regeneratie, waardoor de auto volledig tot stilstand komt bij het volgen of naderen van een auto voor je die vertraagt ​​of stilstaat (ACC schakelt de voorste motor uit in ECO-modus), maar standaard overschakelt naar I-pedal dual motor regeneratie als ik zachtjes op het rempedaal tik om indien nodig snel de snelheid te verminderen en de auto ook volledig tot stilstand te laten komen!!
Ik druk op de recall van ACC (de rechterknop/schakelaar op het stuur) bij de eerste gelegenheid die ik heb en gebruik meestal dezelfde schakelaar (in plaats van het gaspedaal) om de auto in beweging te zetten na een volledige ACC-stop, omdat ik heb gemerkt dat deze alleen de achterste motor gebruikt, terwijl het gaspedaal beide motoren inschakelt.
Met deze instelling haal ik in de zomer in de stad gemiddeld 7-8 km/kWh en op de snelweg 6-7 km/kWh.

**Dat laatste element is erg belangrijk voor bestuurders die nieuw zijn met het gewicht van EV's.
ACC gebruikt AI en een reeks telemetriesystemen en sensoren van de auto om de reminspanning te berekenen die in het verkeer nodig is. Het brengt de auto volledig tot stilstand (of voert een noodstuurmanoeuvre uit om een ​​botsing met HADAC te voorkomen).
De handmatige regeneratieniveaus 0,1,2,3 kunnen de auto niet volledig tot stilstand brengen omdat er een element van uitrollen in het spel komt... het waarschuwt je alleen dat er noodremmen nodig zijn en hoewel het zal proberen de auto op tijd te stoppen... misschien niet!
In andere forums zijn bestuurders betrapt door de auto nadat ze langdurig in ACC-modus hadden gereden en vervolgens uit ACC kwamen (waarbij de auto volledig tot stilstand komt, onthoud) en terugvielen op de handmatige regeneratie 1-3 die in het spel was (voordat de ACC was ingesteld) en de auto kwam NIET volledig tot stilstand zoals ze gewend waren.
Geloof me, jij en je verzekeringsmaatschappij willen niet dat je achterop een voertuig rijdt in een auto die zo zwaar is als deze!
 
#40 ·
Ik ben de auto nog steeds aan het ontdekken (3e week ;-)), dus voorlopig slechts een tussentijdse observatie: in de stad (50-70 km/u, enkele heuvels) krijg ik vergelijkbare efficiëntiecijfers van 13-16 kWh/100 km (6,2-7,7 km/kW) in ECO met Lv3 regen EN in ECO met Auto regen (ingesteld op harde vertraging); mijn vrouw merkt dat de ervaring voor de passagier haar meer bevalt met Auto regen.

iPedal voelt minder efficiënt aan - maar ik heb er maar ~15 km in gereden (beviel me niet bijzonder), dus er zijn meer tests nodig... draai mijn arm om, ik ga rijden! 🤣
 
#41 ·
Ik ben de auto nog aan het ontdekken (3e week ;-)) dus voorlopig slechts een tussenobservatie: in de stad rijden (50-70 km/u, enkele heuvels), krijg ik vergelijkbare efficiëntiecijfers van 13-16 kWh/100 km (6,2-7,7 km/kW) in ECO met Lv3 regen EN in ECO met Auto regen (ingesteld op harde vertraging); mijn vrouw merkt dat de ervaring voor de passagier meer naar haar smaak is met Auto regen.

iPedal voelt minder efficiënt aan -- maar ik heb er maar ~15 km in gereden (vond het niet bijzonder leuk), dus er zijn meer tests nodig... draai mijn arm om, ik ga een ritje maken! 🤣
2022 US Limited RWD-eigenaar hier in een behoorlijk heuvelachtig gebied. In het begin zag ik geen verschil tussen de regeneratieniveaus (inclusief I-Pedal) zolang ik in de Eco-modus stond. Maar hoe meer ik eraan gewend raak, hoe meer I-Pedal de efficiëntie lijkt te verhogen. Ik zet de regeneratie echter nog vaak helemaal uit om bergafwaarts te rollen en het momentum te behouden en wacht tot mijn snelheid weer is afgenomen tot mijn gewenste snelheid voordat ik de regeneratie weer activeer. Om die reden houd ik mijn regeneratie in een zeer heuvelachtig gebied soms op niveau 1, alleen om het gemakkelijker te maken om met één pedaaltrek uit en aan te zetten (Niveau 1 naar Niveau 0 en dan weer naar Niveau 1 en dan een paar seconden later weer naar Niveau 0, enz.) dan met meerdere pedaaltrekken. Ik houd het ook soms op Niveau 1 als ik een passagier heb om het aantal keren dat ik mijn passagier rondschud te verminderen, zoals ik vroeger deed toen ik met een handmatige versnellingspook reed. LOL Behalve in die situaties neig ik naar I-Pedal.