Hyundai IONIQ Forum banner
41 - 60 of 152 Posts
Hallo,
ik heb maar een korte vraag. alsjeblieft
kan ik dakdragers en een dakkoffer krijgen op een Hyundai Ioniq met ongeveer 50 kg in de dakkoffer?

dit is de auto van mijn schoonvader die onlangs is overleden en mijn schoonmoeder wil dat wij zijn auto hebben. maar we moeten een dakkoffer meenemen op vakantie en ook honden in de kofferbak.

bedankt voor alle hulp die iemand kan bieden.

Paul

Dus je kunt dit aanbevelen? Ziet eruit als een Scandinavisch gebruik, d.w.z. in Zweden of Noorwegen? Hoe heeft het het energieverbruik beĂŻnvloed?

/ Jonas
Niet zoveel als ik dacht. Ongeveer 17 kWh/100 km toen ik gemiddeld 70 km/u reed en 20 kWh/100 km toen ik gemiddeld 100 km/u reed, beide bij -5 tot 0 graden Celsius. De langste rit tussen laadstops was 146 km door een intense sneeuwstorm 's nachts met -10 graden. Aangekomen met 20 km over na het rijden van 60-70 km/u, meestal vanwege slecht zicht. Anders reden we meestal 120 km tussen laadstops met goede marges.

Hoop dat dit helpt?Uiteraard heb ik zomaar een positie geraden.Je moet je eigen beslissing nemen en een risicoanalyse maken :)Ik heb de drager alleen snel gemonteerd, niet eens de eindkappen etc.Ik zal dit doen voordat ik hem de volgende keer gebruik.
Hallo,Over de inschatting: men kan naar deze foto van de IONIQ aluminium structuur kijken, de blauwe delen zouden sterker moeten zijn dan de lichtgrijze. (foto is afkomstig van de officiële Hyundai website: https://www.hyundai.news/eu/model-news/ioniq-a-leap-forward-for-hybrid-vehicles/)NOG STEEDS OP EIGEN RISICO, aangezien de officiële dakbelasting nog steeds 0 is... (althans volgens de huidige Franse documentatie)=> Heeft iemand nieuws over de mogelijke officiële 'dakbelastingaccreditatie' door Hyundai? (niet zeker van het exacte Engelse technische woord)Groeten,Tom,uit Parijs :)

Attachments

Basis dakdragersysteem

Ik heb mijn 2018 Hyundai Ioniq Blue uitgerust met een basis Yakima dakdragersysteem.
Besloten om te posten, voor het geval iemand twijfelt of ze een dakdrager moeten aanschaffen.
Ik heb de dakdrager nu een paar weken op mijn voertuig en heb nog geen merkbaar verschil in mijn verbruik gezien.
Natuurlijk rijd ik het meeste op de straten van LA.
En probeer mijn "rijstijl" voornamelijk "economisch" te houden.

Hieronder staan alle onderdelen die ik heb gekocht voor het basis Yakima dakdragersysteem.
Ik koos voor Yakima uit voorkeur; ben opgegroeid met het merk.
1. BaseLine Towers (Set van vier)
2. BaseClip 175 (B85-4)
3. BaseClip 111 (B36-3)
4. JetStream Silver Small 50"
5. 46 inch WindShield
6. SKS Lock 4-pack

Je kunt op de foto's zien dat de dakdrager op de dakrails is geplaatst, niet op het daadwerkelijke dak.
Deze dakrails zijn sterk genoeg om de dakdrager en de gewichtslimiet van 165 pond te dragen.
Ik betwijfel of ik hem ooit zo zwaar zal beladen, meestal vervoer ik maar een paar racefietsen.

Begrijp dat er geen specifieke informatie van Hyundai is over de Ioniq en dakdragers.
Stel je voor dat het komt omdat de Hyundai Ioniq is gemaakt om de meeste mpg's te halen, en een dakdrager
kan die resultaten beĂŻnvloeden. Maar qua veiligheid zie ik geen reden tot bezorgdheid.
Mits je de instructies van de dakdragerfabrikant opvolgt.

Ik hoop dat deze informatie je helpt beslissen of een dakdragersysteem een goede keuze is voor je auto.

Attachments

Welke maat heeft de thule rapid 754?

Is de kit Th1711 de drager of het bevestigingsmechanisme?

Alvast bedankt! Gaat op 8 april naar de bergen...
Hoi,

Zoals voorgesteld door Houseboatman + Saft op dit forum, heb ik met succes het Thule Rapid-systeem geĂŻnstalleerd voor mijn IONIQ Plugin afgelopen februari om naar de Alpen te rijden.
Je hebt 3 dingen nodig:

1) Thule rapid systeem 754
(de staven voet, monteert gemakkelijk op voertuigen zonder bestaande dakdrager bevestigingspunten)
https://www.thule.com/en-gb/gb/roof-rack/accessories/thule-rapid-system-754-_-754000

2) Thule rapid systeem Kit 1711
(de aangepaste adapterkit voor het monteren van een Thule dakdragersysteem, deze is ontworpen voor de Kia K3 + Kia Cerato zoals gespecificeerd op de doos, maar past wel op de ioniq))
Je moet de instellingen in de Kit 1711 handleiding aanpassen, zodat de staven (en je dakkoffer) horizontaal op het gebogen IONIQ dak staan.
En zorg ervoor dat het rubberen deel goed op het ioniq dak past, zie mijn screenshot.
https://www.thule.com/en-gb/gb/roof-rack/fit-kits/kit-1711-rapid-_-141711

3) Thule staven
Bijvoorbeeld de mooie wing bars
https://www.thule.com/en-gb/gb/roof-rack/roof-bars/thule-wingbar-969-_-969100

En zoals al in eerdere berichten gewaarschuwd: dakdragers zijn nog steeds niet officieel voor de IONIQ, dit doen we op eigen risico...

Tom

Attachments

Hallo, nieuw op het forum en hebben onze Hyundai Ioniq Electric nu een paar maanden. Een dakdrager zou geweldig zijn voor het vervoeren van fietsen. Toen we hem kochten, zei de dealer gewoon nee tegen elke optie om een fietsdrager te monteren, de UK-afstelling te veranderen of doen we het gewoon op eigen risico om de garantie te verliezen?

Eigen risico in het VK (hoewel men moet geloven dat het minimaal is, niet totaal). Geen risico in de VS, tenzij kan worden bewezen dat het rek de garantiecomponent direct beschadigt.

Eigen risico in het VK (hoewel je moet geloven dat het minimaal is, niet totaal). Geen risico in de VS, tenzij kan worden bewezen dat de drager rechtstreeks schade toebrengt aan de garantiecomponent.
Ah, oké, bedankt.

Jammer.
Het is een behoorlijk eigen doel om een gezinsauto in het VK geen trek- of dakdragerfunctionaliteit als standaard toe te staan. Anders zijn we erg blij met onze Ioniq.

Dakrail doet de voordelen van een zuinige auto teniet. Toch, als Hyundai er een zou aanbieden, zouden ze in Groot-Brittannië een paar verkopen meer vergaren. Vreemd dat ze dat niet doen, maar ik ben er zeker van dat het geen structurele kwestie is.

Hallo,

Zoals voorgesteld door Houseboatman + Saft op dit forum, heb ik in februari vorig jaar met succes het Thule Rapid-systeem geĂŻnstalleerd voor mijn IONIQ Plugin om naar de Alpen te rijden.
Je hebt 3 dingen nodig: ***
Bedankt voor de info @Toomy75. Hier een set besteld. Eens kijken hoe het allemaal in elkaar past.

Bedankt voor de info @Toomy75. Hier een set besteld. Eens kijken hoe het allemaal past.
Vorige week de set ontvangen. Vandaag in elkaar gezet. Door de variabel verstelbare steunen past dit mooi. Je zult het de eerste keer op de auto moeten afstellen, want de nummers in de handleiding zijn niet voor Ioniq.

Extra beschermtape gebruikt op de montagepunten om ervoor te zorgen dat de lak onder de klemmen niet beschadigd raakt. De klemmen zijn gecoat met rubber, maar voor de zekerheid.

41 - 60 of 152 Posts