Basis dakdragersysteem
Ik heb mijn 2018 Hyundai Ioniq Blue uitgerust met een basis Yakima dakdragersysteem.
Besloten om te posten, voor het geval iemand twijfelt of ze een dakdrager moeten aanschaffen.
Ik heb de dakdrager nu een paar weken op mijn voertuig en heb nog geen merkbaar verschil in mijn verbruik gezien.
Natuurlijk rijd ik het meeste op de straten van LA.
En probeer mijn "rijstijl" voornamelijk "economisch" te houden.
Hieronder staan alle onderdelen die ik heb gekocht voor het basis Yakima dakdragersysteem.
Ik koos voor Yakima uit voorkeur; ben opgegroeid met het merk.
1. BaseLine Towers (Set van vier)
2. BaseClip 175 (B85-4)
3. BaseClip 111 (B36-3)
4. JetStream Silver Small 50"
5. 46 inch WindShield
6. SKS Lock 4-pack
Je kunt op de foto's zien dat de dakdrager op de dakrails is geplaatst, niet op het daadwerkelijke dak.
Deze dakrails zijn sterk genoeg om de dakdrager en de gewichtslimiet van 165 pond te dragen.
Ik betwijfel of ik hem ooit zo zwaar zal beladen, meestal vervoer ik maar een paar racefietsen.
Begrijp dat er geen specifieke informatie van Hyundai is over de Ioniq en dakdragers.
Stel je voor dat het komt omdat de Hyundai Ioniq is gemaakt om de meeste mpg's te halen, en een dakdrager
kan die resultaten beĂŻnvloeden. Maar qua veiligheid zie ik geen reden tot bezorgdheid.
Mits je de instructies van de dakdragerfabrikant opvolgt.
Ik hoop dat deze informatie je helpt beslissen of een dakdragersysteem een goede keuze is voor je auto.