Hyundai IONIQ Forum banner

Ioniq 5 V2L naar Tesla 3 mislukt

19K views 52 replies 14 participants last post by  I-GUY  
#1 ·
Mijn vrouw had een briljant idee om te proberen haar Tesla 3 op te laden met de V2L-functie. Ik kocht een OEM V2L-adapter uit Zuid-Korea op eBay en een stopcontactadapter op Amazon, volgens advies in een andere thread. We gebruikten de door Tesla geleverde kabel die we normaal gebruiken om de 3 op te laden. Maar zodra we alles opstartten, verscheen er een rood lampje op de 3 naast de oplaadpoort en het scherm in het interieur zei dat er onvoldoende aarding van het stopcontact was. Het scherm van de 5 zei dat het V2L aan het overdragen was. Iemand een idee welk van de vele componenten er faalt?

#2 ·
Controleer of de aardaansluiting van de adapter is aangesloten op de neutrale aansluiting van de adapter. Gebruik een multimeter met continuĂŻteitstestfunctie/ohmmeter. Ik vermoed dat de aardpen gewoon zweeft en dat de Tesla dat detecteert. De neutrale aansluiting is de langere en de aardaansluiting heeft een ovale vorm. In de VS/Canada zijn de aarde en de nul in de meeste gevallen in uw hoofdpaneel met elkaar verbonden. De Tesla controleert op een goede aardpen.

#3 ·
Controleer of de aardingssleuf van de adapter is aangesloten op de neutrale sleuf van de adapter. Gebruik een multimeter met continuĂŻteitstestfunctie/ohmmeter. Ik vermoed dat de aardingspin gewoon zweeft en dat de Tesla dat detecteert. De neutrale sleuf is de langere en de aardingssleuf heeft een ovale vorm. In de VS/Canada zijn de aarde en de nul in de meeste gevallen verbonden in uw hoofdpaneel. De Tesla controleert op een goede aardingspin.
View attachment 43406
Er is maar één manier om dit aan te sluiten. Zoals u op de foto hierboven ziet, heeft de adapter twee pinnen, gelijke vorm en grootte. Het lijkt erop dat er geen aardingspin is voor de adapter of het stopcontact in de V2L. Misschien moet ik toch voor de Hyundai OEM gaan. Het kost ongeveer $225 meer.

#8 ·
Oké, geverifieerd dat de Nul en Aarde kortgesloten zijn op de Canadese V2L. Ik heb ook mijn Level 1 EVSE aangesloten voor de Ioniq 5 en er werden geen fouten weergegeven. Dus ik neem aan dat het zal werken, maar ik kon het niet testen omdat ik maar één EV-voertuig heb.

Dus controleer eerst met een multimeter of je Nul en Aarde kortgesloten zijn voordat je iets anders doet. Sluit je V2L met de adapter aan en controleer dan met een multimeter of de nul- en aardesleuf kortgesloten zijn (d.w.z. je hoort een pieptoon of ongeveer 0 ohm). Als deze sleuven kortgesloten zijn, zal het kopen van een US V2L niet helpen met je Tesla.

#9 ·
Als ik het goed begrepen heb, heb ik de socket van de V2L getest waar de gele cirkels zijn aangegeven. Er was geen continuĂŻteit op de multimeter. Hetzelfde op de kleine US-adapter. Ik heb de unit getest met de US-stopcontactadapter en met succes een telefoonlader en een bladblazer in de garage van stroom voorzien. Het werkt! Alleen niet met de Tesla. Ik heb de lokale Hyundai-dealer gebeld om te informeren naar een US-spec V2L. Ze hadden er geen, maar konden wel bestellen. Het is zo nieuw dat het nog niet in zijn systeem stond. De kosten zijn $230, ongeveer hetzelfde als het Koreaanse model dat ik heb gekocht. Het is retourneerbaar als het niet werkt, maar aangezien het elektrisch is, zou ik 20% herbevoorradingskosten moeten betalen.

#10 ·
Als ik het goed begrepen heb, heb ik de socket van de V2L getest waar de gele cirkels zijn aangegeven. Er was geen continuĂŻteit op de multimeter. Hetzelfde op de kleine US-adapter. Ik heb de unit getest met de US-stopcontactadapter en met succes een telefoonlader en een bladblazer in de garage van stroom voorzien. Het werkt! Alleen niet met de Tesla.
Ik heb de lokale Hyundai-dealer gebeld om te informeren naar een US-spec V2L. Ze hadden er geen, maar konden wel bestellen. Het is zo nieuw dat het nog niet in zijn systeem stond. De kosten zijn $230, ongeveer hetzelfde als het Koreaanse model dat ik heb gekocht. Het is retourneerbaar als het niet werkt, maar aangezien het elektrisch is, zou ik 20% restocking fee moeten betalen.

View attachment 43413
verward, waarom zou je de continuĂŻteit tussen hot en neutral controleren? Je zou de V2L-adapter moeten aansluiten, hem van stroom voorzien en de AC-spanning tussen de twee ronde pinnen moeten controleren. Controleer dan de spanning aan de rechterkant en aarde (onderste pin - moet 0 zijn), en linkerkant en aarde - moet 120v zijn. Zet ook de V2L-adapter UIT en trek de stekker eruit en controleer de continuĂŻteit aan de rechterkant en de onderste pin om te zien of neutraal en aarde kortgesloten zijn.

#14 ·
OK, ik ben niet de meest bedrevene met de multimeter, en het is niet hoorbaar. Maar ik krijg geen meting tussen aarde en neutraal in vergelijking met geleidende objecten die ik heb geprobeerd. Ik heb ook deze andere handige tools die lijken aan te geven dat ik 120V krijg met het apparaat aan, en de andere stekker geeft open aarde aan, wat voor mij betekent dat neutraal en aarde niet kortgesloten zijn. Klopt dit? Is de adapter dus de achilleshiel?

#36 ·
OK, ik ben niet de meest bedrevene met de multimeter, en het is niet hoorbaar. Maar ik krijg geen meting tussen aarde en neutraal in vergelijking met geleidende objecten die ik heb geprobeerd. Ik heb ook deze andere handige tools die lijken aan te geven dat ik 120V krijg met het apparaat aan, en de andere stekker geeft open aarde aan, wat ik interpreteer als dat neutraal en aarde niet kortgesloten zijn. Klopt dit? Dus de adapter is de achilleshiel?

View attachment 43424
Je moet het controleren wanneer het is aangesloten op de V2L-adapter. Omdat de adapter die je hebt een Schuko is, is hij niet directioneel, dus hij kan op beide manieren in een Schuko-stopcontact worden gestoken. En als de adapter kortsluiting heeft tussen neutraal en aarde, geeft het insteken op de andere manier een kortsluiting naar aarde. Hier, waar we een aardlekschakelaar hebben op alle nieuwe elektrische zekeringen, zou deze zelfs afslaan als neutraal op neutraal is aangesloten.

#31 ·
Hé jongens. Ik ben een paar dagen uit de stad geweest. Ik zie nu de “groene” verwarring! Je verwijst naar het touchscreen in de Tesla. Mijn vrouw heeft de avatar van de auto geüpdatet naar een mooi turkooisgroen, maar die van haar is eigenlijk grijs.

Voor het oplaadprobleem heb ik nog twee adapters gekocht en die hebben allemaal hetzelfde probleem volgens de Tesla: onvoldoende aarding. Ze hebben allemaal metaal aan de boven- en onderkant en maken contact met de pinnen in de V2L-aansluiting. Ik denk er nu over om alles terug te sturen en de US spec V2L van Hyundai te kopen. Ik dacht een prijskaartje van $550 te hebben gezien, maar nu citeren ze me $230. Dan geen adapters. Tesla zou er nog steeds tegen kunnen zijn. Ik heb in ieder geval een V2L voor toekomstig gebruik.
Image

Image

#32 ·
HĂ© jongens. Ik ben een paar dagen niet in de stad geweest. Ik zie nu de "groene" verwarring! Je verwijst naar het touchscreen in de Tesla. Mijn vrouw heeft de avatar van de auto geĂĽpdatet naar een mooi turkooisgroen, maar die van haar is eigenlijk grijs.

Voor het oplaadprobleem heb ik nog twee adapters gekocht en die hebben allemaal hetzelfde probleem volgens de Tesla: onvoldoende aarding. Ze hebben allemaal het metaal aan de boven- en onderkant en maken contact met de pinnen in de V2L-aansluiting. Ik denk nu dat ik alles terugbreng en de US spec V2L van Hyundai koop. Ik dacht een prijskaartje van $550 te hebben gezien, maar nu citeren ze $230. Dan geen adapters. Tesla zou er nog steeds tegen kunnen zijn. Ik heb in ieder geval een V2L voor toekomstig gebruik. View attachment 43543
View attachment 43542
Pat_in_LA heeft al bevestigd dat het probleem de Koreaanse V2L is. De aarde (PE) en de bovenste contacten zijn niet verbonden, en ook de nul en de aarde zijn niet verbonden. Ik ben het met je eens, verkoop alles en koop een US V2L. Ik heb op de mijne (Canadese V2L) bevestigd dat de nul en de aarde wel verbonden zijn.

#39 ·
Bevestigd, ik heb net V2L besteld bij de dealer. $230. Misschien maar een paar dagen, mogelijk tot een week per vertraging. Niet slecht.
Dus dit is het onderdeelnummer - GIH68-AK0A0
Ik heb net $260 betaald bij mijn lokale dealer. Had ik maar geweten dat dit het daadwerkelijke onderdeelnummer was, dan had ik het waarschijnlijk goedkoper online kunnen vinden. Veel goedkoper dan wat ik online heb gezien. Ik heb het over twee dagen.

#37 ·
Ik heb onze Model 3 opgeladen vanaf onze Ioniq 5 met de meegeleverde Hyundai EVSE zonder problemen. Het probleem zit hem in de Tesla Universal Mobile Connector, die ook bij mij niet oplaadt. Als je in de VS bent, zou je de J1772 naar Tesla adapter en de Hyundai EVSE samen moeten kunnen gebruiken en ik denk dat het prima zal werken.

#38 ·
Ik heb onze Model 3 opgeladen vanaf uw Ioniq 5 met de meegeleverde Hyundai EVSE zonder problemen. Het probleem zit hem in de Tesla Universal Mobile Connector, die bij mij ook niet oplaadt. Als je in de VS bent, zou je de J1772 naar Tesla adapter en de Hyundai EVSE samen moeten kunnen gebruiken en ik denk dat het prima zal werken.
Wow, ik had de Tesla reiskabel nog nooit als de boosdoener beschouwd! Ik zal dit testen zodra de nieuwe V2L van Hyundai arriveert. Ik heb een Lectron J1772 naar Tesla adapter gekocht. Als dit werkt, ben ik je een dikke knuffel verschuldigd, LOL!!

#43 ·
Succes! Ik heb vandaag de US V2L bij mijn dealer opgehaald. De Tesla-reiskabel met de level 1-adapter aangesloten en geen fouten. Ik laat hem 's nachts draaien en kijk hoe het allemaal uitpakt. Ik heb de limiet op de Ioniq ingesteld om te stoppen bij 30%. Vervolgens controleer ik of de Ioniq-kabel werkt.

#49 ·
Succes! Ik heb vandaag de US V2L bij mijn dealer opgehaald. De Tesla-reiskabel met de level 1-adapter aangesloten en geen fouten. Ik zal hem 's nachts laten draaien en kijken hoe het allemaal uitpakt. Ik heb de limiet op de Ioniq ingesteld om te stoppen bij 30%. Vervolgens zal ik ervoor zorgen dat de Ioniq-kabel werkt.
Resultaten: met de US spec V2L en Tesla-kabel kon ik ongeveer 40 mijl overzetten naar de Tesla van ongeveer 21:00 uur gisteravond tot 6:00 uur 's ochtends = 4,4 mijl/uur. Dit tarief lijkt overeen te komen met het laadtarief van niveau 1, en daar ben ik helemaal tevreden mee.

#44 ·
Weet iemand of die twee clips aan de boven- en onderkant aan de binnenkant van de Koran V2L 'bedraad' kunnen worden?

Kunnen ze naar Neutraal worden gejumpt zoals in de VS-versie?
Op mijn $7 USA Amazon-adapter maken die boven- en onderkant contact met de aarde op de voorkant van de adapter, zoals op de foto.

Is het mogelijk om de Koran V2L te MODDEN, in plaats van verzendkosten te betalen om hem terug te sturen naar Korea ;-) en nu een VS-versie te krijgen nu de prijs is gedaald?

#45 ·
Weet iemand of die twee clips aan de boven- en onderkant 'bedraad' kunnen worden aan de binnenkant van de Koran V2L?

Ze naar Neutraal springen zoals in de USA-versie?
Op mijn $7 USA amazon adapter maken die boven- en onderkant contact met de aarde op de voorkant van de adapter zoals op de foto.

Mogelijk om de Koran V2L te MODDEN, in plaats van verzendkosten te betalen om hem terug te sturen naar Korea ;-) en nu een USA-versie te krijgen nu de prijs is gedaald.

View attachment 43616
Bekijk de video die hierboven is gelinkt en maak een neutrale-aarde-verbindingsstekker en gebruik die om een geaarde verbinding te creëren? Je zult waarschijnlijk een stekkerverdeler moeten gebruiken zodat je de verbindingsstekker in een van de stopcontacten kunt steken. Je KUNT de adapter zelf aanpassen, maar van het bekijken van de video hiervoor, denk ik dat het gebruik van een stekkerverdeler waarschijnlijk een beter idee is, aangezien je waarschijnlijk toch een stekkerdoos zult gebruiken en je NIET ALTIJD een geaarde verbinding nodig hebt voor dingen die je in het stopcontact steekt.