Hyundai IONIQ Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Deze truc gevonden van een Sportage-eigenaar. Als je een draadloze AA- of Carplay-adapter hebt die niet vanzelf uitschakelt zoals de mijne, moet je hem ofwel loskoppelen of er een schakelaar op zetten zodat hij niet urenlang in je huis verbinding blijft maken en verbreken. Maar als je een USB Y-kabel en een USB-stroomblokkering koopt, kun je hem automatisch met de auto aan en uit zetten. Plaats de Power Blocker op de USB-poort van de Ioniq, deze geeft wel data door, maar geen stroom. Sluit dan de andere kant aan op de sigarettenaansteker, deze gaat pas aan als de auto aan staat. De adapter krijgt dus alleen stroom van de geschakelde sigarettenaansteker en niet van de USB-poort, dus hij gaat aan/uit met de auto. Ik heb het vanavond geprobeerd en het werkte geweldig, gaat aan met de auto en maakt verbinding met draadloze AA en gaat dan weer uit met de auto.

De haakse adapters zijn optioneel, ik heb het gedaan om de kabel uit de weg te houden. Of je zou ook een USB Y-kabel uit elkaar kunnen halen en de voedingsdraad doorknippen,
de datadraden laten zitten.

View attachment 52949
Bedankt voor het delen, hoewel het een beetje omslachtig is, het werkt wel! geïnstalleerd in mijn 24 SEL

Ik kan niet uitvogelen welke stekker waar in moet? Mijn powerblock blokkeert Android Auto volledig, zelfs als de auto is uitgeschakeld.
Powerblock gaat op de linker USB-poort, waar je normaal gesproken de AA-adapter in zou steken. Eén kant van de Y-kabel gaat dan in de powerblocker, de andere kant gaat in de 12v sigarettenaanstekeradapter. De output van die twee gaat dan naar de AA-adapter.

Zoek naar PortaPow USB Power Blocker - Alleen gegevens, geen stroom. De Canadese Amazon heeft het hier:h ttps://a.co/d/65D6f9o

Anders heb je de USB Y-kabel in OP nodig en een sigaret --> USB-adapter die je overal kunt vinden.

Ik ben in de war, mijn USB voor AA schakelt na ongeveer 15 minuten uit.
Ja, dat doet het. Maar het gaat weer aan wanneer de 12V-batterij wordt vernieuwd, waarbij de wifi-verbinding van je mobiele telefoon wordt opgehaald en alle telefoongesprekken of gegevensverbindingen die bezig zijn, worden verbroken.

De nieuwe AAWireless 2 heeft een knop die je kunt instellen om te stoppen (stand-by) wanneer je hem indrukt. Hij maakt pas verbinding als je op de knop drukt om te starten. Als ik thuis ben, druk ik gewoon op de knop en als ik wegga, druk ik op de knop en maakt hij binnen ongeveer 30 seconden verbinding.

Bedankt aan alle posters voor het advies, want het heeft me geholpen deze setup te krijgen op een Ioniq 5 met de Carlinkit 5.0. Ik had een vergelijkbaar probleem dat mijn telefoon soms verbinding maakte met CarPlay terwijl ik in huis was. Ik gebruikte alleen de USB-poort voor stroom en data.

Ik heb de Y-kabel gekocht zoals OP suggereerde en een flush adapter voor de 12V-aansteker. Ik heb de power blocker besteld, maar de verzending duurt ongeveer een week. Dus ik heb een klein stukje elektriciteitstape geknipt en de stroompin op de USB 3.0 mannelijke connector op de Y-kabel bedekt. Werkte perfect!

Bedankt aan alle posters voor het advies, want het heeft me geholpen deze setup te krijgen op een Ioniq 5 met de Carlinkit 5.0. Ik had een vergelijkbaar probleem dat mijn telefoon soms verbinding maakte met CarPlay terwijl ik in huis was, wanneer ik alleen de USB-poort voor stroom en data gebruikte.

Ik heb de Y-kabel gekocht zoals OP suggereerde en een flush adapter voor de 12V-sigarettenaansteker. Ik heb de power blocker besteld, maar de verzending duurt ongeveer een week. Dus ik sneed een klein stukje elektriciteitstape en bedekte de voedingspin op de USB 3.0 mannelijke connector op de Y-kabel. Werkte perfect!
Gebruikte apparatuur:
Y-splitter:

Sigarettenaanstekeradapter:

Carlinkit 5.0:

PortaPow Power Blocker (onderweg, nog niet getest):

21 - 34 of 34 Posts