Deze truc gevonden van een Sportage-eigenaar. Als je een draadloze AA- of Carplay-adapter hebt die niet vanzelf uitschakelt zoals de mijne, moet je hem ofwel loskoppelen of er een schakelaar op zetten, zodat hij niet urenlang in je huis verbinding blijft maken en verbreken. Maar als je een USB Y-kabel en een USB-stroomblokkering koopt, kun je hem automatisch met de auto aan en uit zetten. Plaats de Power Blocker op de USB-poort van de Ioniq, deze geeft wel data door, maar geen stroom. Sluit dan de andere kant aan op de sigarettenaansteker, deze gaat pas aan als de auto aan staat. De adapter krijgt dus alleen stroom van de geschakelde sigarettenaansteker en niet van de USB-poort, dus hij gaat aan/uit met de auto. Ik heb het vanavond geprobeerd en het werkte geweldig, gaat aan met de auto en maakt verbinding met draadloze AA en gaat dan weer uit met de auto.
De haakse adapters zijn optioneel, ik heb het gedaan om de kabel uit de weg te houden. Of je zou ook een USB Y-kabel uit elkaar kunnen halen en de voedingsdraad doorknippen, de datadraden laten zitten.

Amazon.com: CY USB 3.0 Female to Dual USB Male Extra Power Data Y Extension Cable for 2.5" Mobile Hard Disk Black Color : Electronics
Shop Amazon for CY USB 3.0 Female to Dual USB Male Extra Power Data Y Extension Cable for 2.5" Mobile Hard Disk Black Color and find millions of items, delivered faster than ever.
www.amazon.com
De haakse adapters zijn optioneel, ik heb het gedaan om de kabel uit de weg te houden. Of je zou ook een USB Y-kabel uit elkaar kunnen halen en de voedingsdraad doorknippen, de datadraden laten zitten.