Hyundai IONIQ Forum banner

Anti-diefstal tracking

183 views 2 replies 3 participants last post by  Surfside6  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik heb een brief ontvangen met als titel "Anti-diefstal tracking vervalmelding" waarin stond dat ik het gratis nummer moest bellen om mijn "gratis anti-diefstal vooraf geprogrammeerde draadloze tracking" te ontvangen.

Ik dacht er niet veel over na, maar belde vandaag het nummer, en het nummer kwam naar voren als Public Safety Crime Center. Op dat moment hing ik op, denkend dat dit misschien een scam van derden was. De dealer had hier nooit iets over vermeld, en ik dacht dat Bluelink al voertuigherstelldiensten aanbood in geval van diefstal.

Heeft iemand dit ontvangen en het proces doorlopen? Is het legitiem?

Alvast bedankt

#2 ·
Hoi allemaal. Ik ontving een brief met als titel "Anti-diefstal tracking verval notice" waarin stond dat ik het gratis nummer moest bellen om mijn "gratis anti-diefstal voorgeprogrammeerde draadloze tracking" te ontvangen.

Ik dacht er niet veel over na, maar belde vandaag het nummer, en het nummer kwam naar voren als Public Safety Crime Center. Op dat moment hing ik op, denkend dat dit misschien een scam van derden was. De dealer had hier niets over vermeld, en ik dacht dat Bluelink al voertuighersteldiensten aanbood in geval van diefstal.

Heeft iemand dit ontvangen en het proces doorlopen? Is het legitiem?

Alvast bedankt
Uw dealer kan een extra GPS-trackingapparaat ergens verborgen in uw voertuig hebben geĂŻnstalleerd. U heeft er mogelijk voor betaald. Kijk naar de lijst met extra's (die vol zit met waardeloze onzin), die mogelijk aan de Monroney-sticker op het raam was bevestigd, om de prijs van de Ioniq boven de MSRP op te drijven.

Of misschien hebben ze het in het geheim geĂŻnstalleerd om het terugvorderen van het voertuig gemakkelijker te maken.

Of het is gewoon een scam van derden.

Of misschien een combinatie van verschillende dingen.

Ik zou in het voertuig rondkijken naar een mysterieus kastje dat de 12V-accu leegtrekt. Een veelvoorkomende locatie is weggestopt achter de OBDII-poort, meegekoppeld aan de connector, voor stroom.