Ok dealer zet alle banden op 36 psi nadat ik een discrepantie meldde tussen de bandenspanning en wat de bandenspanningsmeter in de auto aangaf.
Er werd mij verteld dat alles in orde was en dat het tijdens een rit was gecontroleerd. Ik kreeg de auto terug en na ongeveer 5 mijl op de weg controleerde ik de bandenspanning op het scherm en ze gaven allemaal 39 psi aan, behalve één die 40 psi aangaf. Wat moet ik geloven?
Dus de volgende dag opnieuw gecontroleerd en ze gaven allemaal aanvankelijk 36 psi aan, behalve één die 37 psi aangaf. Mij werd door de dealer verteld dat ze zouden kunnen stijgen tot 37 psi of dalen tot 35 psi (als het kouder is), opnieuw stegen de spanningen allemaal tot 39 psi en 40 psi.
Zou u dit veilig noemen?
Proost
Ten eerste toont het TPMS alleen hele getallen PSI, geen fracties, dus 36 2/5 PSI wordt weergegeven als 36, maar 36 3/5 PSI wordt weergegeven als 37, hoewel het werkelijke drukverschil slechts 1/5 PSI is.
Ten tweede, naarmate de band opwarmt, zal de druk toenemen {Wet van Boyle} en afhankelijk van hoe warm de band wordt, is een toename van 2-4 PSI volkomen redelijk. Voordat we TPMS hadden, kon de bandenspanning variëren met 3-5 PSI zonder dat de bestuurder enige verandering in de handling opmerkte. Het voordeel van TPMS is het aantonen van overmatige onder- of overinflatie en significante verschillen tussen de wielen. Kleine variaties in de orde van 1 PSI vallen buiten de nauwkeurigheid van het systeem.
Vriendelijke herinnering....Kunt u uw locatie- en modelgegevens toevoegen aan uw Avatar {3e knop van linksboven rechts}, of beter nog, toevoegen aan uw handtekening, zoals ik en anderen hebben gedaan. Omdat dit een globaal forum is, zijn er veel regionale en modelvariaties, dus deze informatie is nodig om nauwkeurige antwoorden op vragen te krijgen.