Hyundai IONIQ Forum banner

7 Waarschuwingslampjes Ioniq 5

15K views 6 replies 6 participants last post by  toscal353  
#1 ·
Hallo allemaal. We hebben onze Premium 73 kWh Ioniq 5 gekocht op 21/12/21 en hebben tot nu toe 700 mijl afgelegd. Ik ben helemaal weg van de auto, hij voldoet aan de meeste wensen die we... willen. Gisteren heb ik de V2L-dongle voor het eerst gebruikt om mijn andere auto te stofzuigen, wat goed werkte. Vanmorgen kwam ik bij de auto en het dashboard begon 7 waarschuwingen te doorlopen, de batterijstatus gaf 0% aan, de auto wilde niet in de aandrijving en de ruitenwissers werkten niet! Ik probeerde hem aan te sluiten om snel op te laden om hem een beetje te 'resetten'. Toen ik hem weer aanzette, gaf hij de batterijstatus van 78% aan, wat ik had verwacht, maar de rest was hetzelfde. Ik belde Hyundai assistance en de AA kwam langs om een diagnose te stellen. We doorliepen hetzelfde proces met dezelfde resultaten. De AA-man koppelde de 12v-accu los om hem te resetten, maar het maakte geen verschil. De AA gaf het toen op en boekte hem in bij Hyundai. Hij gaat er na de feestdag in. Hopelijk zal Hyundai hem aansluiten en gewoon opnieuw opstarten. Heeft iemand anders zijn auto tot nu toe terug naar Hyundai moeten brengen? Ik heb een Vgate iCar Pro OBD2-lezer besteld in de hoop dat ik problemen kan zien als er een volgende keer is.
Image

#2 ·
Het doorlopen van 7 waarschuwingen gebeurde vroeger vaak bij mij, maar niet als ik de auto startte, alleen als ik al een tijdje aan het rijden was. Anderen hebben het ook gemeld. Het is een bekend probleem dat de dealer kan verhelpen, iets met de configuratie van de camera aan de voorkant. Ik heb het niet meer gehad sinds ik de auto naar de dealer heb gebracht om 3 software-updates te laten uitvoeren.

Als je het krijgt zodra je de auto start, dan is het camerasysteem aan de voorkant misschien helemaal defect. Heb je gecontroleerd of de lens van de camera aan de voorkant niet belemmerd wordt?

Je kunt controleren of er updates voor je auto beschikbaar zijn door het VIN in te voeren op RĂĽckrufe und Serviceaktionen | Hyundai Deutschland.

#3 · (Edited)
Het doorlopen van 7 waarschuwingen gebeurde vroeger vaak bij mij, maar niet als ik de auto startte, alleen als ik al een tijdje aan het rijden was. Anderen hebben het ook gemeld. Het is een bekend probleem dat de dealer kan verhelpen, iets met de configuratie van de camera aan de voorkant. Ik heb het niet meer gehad sinds ik de auto naar de dealer bracht om 3 software-updates te laten uitvoeren.

Als je het krijgt zodra je de auto start, dan is het frontcamerasysteem misschien helemaal defect. Heb je gecontroleerd of de lens van de camera aan de voorkant niet wordt belemmerd?

Je kunt controleren of er updates voor je auto beschikbaar zijn door het VIN in te voeren op RĂĽckrufe und Serviceaktionen | Hyundai Deutschland.
Bedankt daarvoor, goede kennis. Ik dacht aanvankelijk dat de camera geblokkeerd was omdat er overal op de auto waterdauw zat. Ik heb het een beetje afgeveegd, maar alle problemen waren er nog steeds. Ik denk dat de camera-storing een goede gok is. Alle waarschuwingen zijn voor functies die de camera gebruiken, dus het zou logisch zijn.
De website van de service vermeldt serviceacties als "Lane Keeping Assistant (LKA), Driver Assistance System (ADAS) en Electronic Steering". Dus ik zal het Hyundai vertellen als de auto binnenkomt.

#5 ·
Je hebt misschien 2 problemen. Tenzij je in de Utility-modus zat, vermoed ik dat je de 12v-batterij hebt leeggetrokken toen je de stofzuiger gebruikte. Heeft de AA-man de lading van de 12v-batterij gecontroleerd?
De stofzuiger gebruikte V2L of het 120w AC-stopcontact dat werd gevoed door de elektrische batterij.

#6 ·
De 7 waarschuwingen gebeuren me de hele tijd, maar pas na een paar kilometer rijden. Het is een bekende bug, lijkt eigenlijk geen invloed te hebben op het rijden van de auto, aangezien de waarschuwingssystemen nog steeds werken als de auto me heeft gewaarschuwd dat ze niet werken. De auto moet terug naar de dealer voor een software-update, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.

#7 ·
Ja, hier is een terugroepactie voor. De dealer heeft de camera vóór de terugroepactie 'geherkalibreerd', maar deze fouten werden pas geëlimineerd door de software-update. In totaal heb ik minstens drie terugroepacties gehad, dus het is misschien de moeite waard om deze zo snel mogelijk te laten uitvoeren.