Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk met een update zou komen. Iemand meer info?
Zeer kleine kans. Zelfs de nieuwe Ioniq 6 uit 2023 wordt geleverd met vast bedrade AA en carplayIk las ergens dat dit mogelijk met een update zou komen. Iemand meer info?
Ik zie niet hoe ze dit via software kunnen toevoegen - het vereist een wifi-hotspot in de autoIk heb ergens gelezen dat dit mogelijk met een update zou komen. Iemand meer info?
Eens. We hebben geen draadloze CarPlay of Android Auto omdat Hyundai de kosten van deze functie (chips) vanuit zakelijk oogpunt niet de moeite waard vond.Ik zie niet in hoe ze dit via software kunnen toevoegen - het vereist een wifi-hotspot in de auto
Bron?Het heeft niets met hardware te maken. Het zou hun licentieovereenkomst met de leverancier van het navigatiesysteem in deze auto's schenden.
Die afbeelding staat al sinds minstens oktober 2020 op hun website met "binnenkort beschikbaar". Ik hecht geen waarde aan de betekenis van de afbeelding. Het recente verhaal in Chasing Cars uit Australië geeft me echter meer hoop. Ze hebben het optimisme sinds de oorspronkelijke publicatie wat teruggeschroefd, maar ik hoop dat dat meer een geval is van "minder beloven, meer leveren" dan wat dan ook.Hundai heeft daadwerkelijk aangekondigd dat Wireless AA en AC eraan komen (en ze bekijken welke modellen het zullen hebben). De Ioniq 5 heeft daadwerkelijk de benodigde hardware ingebouwd (WiFi), deze wordt momenteel gewoon niet gebruikt.
View attachment 50856
Kwam de carlinkit 5.0 tegen als optie, zou u het aanbevelen? Heb zowel positieve als negatieve feedback gehoord, namelijk de vertragingNee, momenteel niets relevant. Het enige wat we weten is dat de Ioniq5 het zou kunnen, maar tegelijkertijd is het onzeker of ze de moeite zouden nemen om het toe te voegen, of dat alleen nieuwere auto's zoals de recente Kona deel zouden uitmaken van zo'n update. Naast de mogelijkheid via hardware kunnen er ook licentieproblemen zijn die dit belemmeren. Maar om eerlijk te zijn, de recente CarlinKit 5 werkt zo goed dat ik eigenlijk geen reden meer heb om dit onderwerp verder te volgen sinds ik het heb. Als het ooit een native functie wordt, zal ik blij zijn. Tot die tijd doet de adapter zijn werk zo goed dat hij bijna niet te onderscheiden is van het echte werk.