Hyundai IONIQ Forum banner

OttawaIoniq6Owner - 2025 Hyundai Ioniq 6 Preferred Long Range 4DR AWD

154 views 6 replies 4 participants last post by  Arob  
#1 ·
#4 ·
Dat denk ik wel - ik heb net de werkelijke woorden voor het uitrustingsniveau van mijn verkoopformulieren gekopieerd om er zeker van te zijn dat ik het goed had. Jammer dat de uitrustingsniveaus niet dezelfde namen hebben. Ja, het is de hoogste. Met een hond kan ik stof niet schoon houden en dacht dat ik de AWD voor de winter misschien nodig had. Bedankt voor het welkom!

#7 ·
Dat denk ik wel - ik heb gewoon de werkelijke woorden voor het uitrustingsniveau van mijn verkoopformulieren gekopieerd om er zeker van te zijn dat ik het goed had. Jammer dat de uitrustingsniveaus niet dezelfde namen hebben. Ja, het is de hoogste. Met een hond kan ik stof niet schoon houden, en ik dacht dat ik de AWD voor de winter nodig zou hebben. Bedankt voor het welkom!
Ik denk dat Hyundai niet met de namen van de uitrustingsniveaus komt. Elk land wordt gerund door een dochteronderneming... Hyundai USA, Hyundai Canada, Hyundai Europa, enz. Deze dochterondernemingen hebben teams die pakketten met opties definiëren, gebaseerd op de behoeften van een land, koopgedrag, enz. Dus de pakketten krijgen namen, vaak gebaseerd op de normale naamgevingsconventies of maatschappelijke normen van dat land. In de VS wordt 'Limited' al tientallen jaren gebruikt om hogere uitrustingsniveaus aan te duiden, en is normaal gesproken geassocieerd met een beperkte editie (exclusief) product en impliceert een luxe optie. Maar in andere landen kan 'Limited' letterlijk worden geïnterpreteerd, wat betekent dat het beperkte opties heeft.
Brengt een beetje herinneringen naar boven aan eerdere naamgevingsfouten zoals de Chevy Nova, die in Spaanstalige landen 'No Go' betekent. Geen wonder dat de Nova in sommige landen nooit goed verkocht werd!
Een topniveau uitrustingsniveau in Canada kan een zonnedak missen omdat Canadezen het ongewenst vinden vanwege de barre weersomstandigheden, waar het in zuidelijke Amerikaanse staten met gematigde weersomstandigheden een aantrekkelijke optie kan zijn. Veel mensen kiezen in de VS simpelweg voor de lagere SE- of SEL-uitrustingsniveaus omdat ze geen zonnedak willen. Ik vond het bijna onmogelijk om een RWD in Colorado te vinden, maar het is moeilijk om AWD in Arizona te vinden.
Een vriend van mij is momenteel op zoek naar een EV6. Hij heeft de hele staat afgezocht naar AWD omdat hij een tweede huis heeft in Flagstaff en in de wintermaanden vele malen gaat skiën. Ik realiseer me dat velen het niet weten, maar Flagstaff, AZ krijgt veel sneeuw! De eerste storm die ik daar meemaakte, was 4 voet hoog, en het koudste weer dat ik ooit heb doorstaan (inclusief bijna 30 jaar in Colorado) was -30 tot -45 °F gedurende bijna een week in Flagstaff. Hij kon geen goede opties voor AWD vinden, dus hij heeft een aanbetaling gedaan op een licht gebruikte in Denver en zal donderdag die kant op vliegen en hem terugrijden naar Tucson.
Vroeger kon je je eigen opties kiezen, maar dat maakte de voorraad en bestelling uitdagend, het is een nogal inefficiënte manier om auto's te verkopen. Dus de landenteams bepalen welke combinatie van functies en de bijbehorende prijsstelling in hun regio zal werken en dat wordt een standaard stuklijst (BOM) voor bestelling. Merk op hoe het uitrustingsniveau bij veel moderne auto's ontbreekt? Dat komt omdat het uitrustingsniveau vloeibaar is op productieniveau. En de dagen van bestellen met of zonder specifieke opties zijn grotendeels voorbij om de bestelling en voorraad te optimaliseren.