Hyundai IONIQ Forum banner

Navigatie-updates

7.7K views 32 replies 17 participants last post by  KevinT  
#1 ·
Hallo,

Ik gebruik de navigatie-updatesite hier:

en merkte dat er al meer dan een jaar geen nieuwe updates meer zijn (vroeger waren er elke zes maanden updates).

Is Hyundai gestopt met het uitbrengen van updates om te downloaden? (Ik vermoed dat de nieuwere auto's hun updates nu OTA krijgen.)

Bedankt.

#2 ·
In Australië beloven ze jaarlijkse navigatie-updates gedurende 5 jaar als je je auto laat onderhouden door een van hun centra. Hoewel dit niet kan werken met de zelf-updater die niet beperkt lijkt te zijn. De 28kW Ioniq die we pas in 2019 kregen en de laatste update hier was in november 2023, dus binnen die periode. Auto's uit 2018 zouden daar buiten vallen. Het zou interessant zijn als de 28 dit jaar wegvalt.

We hebben meer dan 1 update per jaar gehad, maar meestal één keer per jaar.

#4 ·
Wanneer is uw Ioniq geregistreerd, misschien valt hij nu buiten de 5 jaar gratis navigatie-updates? De laatste update die ik heb gedownload was de update van 23 oktober - 2023-11-06 op de navigatie-updater.
Mijn april 2017 28kW laatste Nav-update was hetzelfde als die van u 2023-11-06, wat meer dan 6 jaar na de eerste registratie is. Toegegeven, updates lijken nu minder frequent te zijn, maar ik neem aan dat ze nog steeds plaatsvinden en de volgende zal tegen het einde van dit jaar verschijnen, ongeveer 1 jaar na de laatste.

#9 ·
Bedankt voor de antwoorden. Sorry, ik was in de war, want het is nog geen jaar geleden sinds de update van oktober 2023! Ik was blijkbaar bang dat deze gratis updateservice zou worden afgeschaft... Als de upstream kaartbron om de een of andere reden is verschoven, zou dat het verklaren - Hyundai Mapcare | Klant Login Gratis kaartupdates zijn een van de dingen die ik leuk vind aan deze auto! Anders zou ik moeten overstappen op GMaps via Android Play, wat gewoon rommelig is. Ik vraag me af of er een manier is om de SD-kaart direct bij te werken of de updates te sideloaden, mochten ze dit op een gegeven moment niet meer ondersteunen?

#10 ·
Net opgemerkt - opnieuw, op de MapNSoft-site dat de halfjaarlijkse Nav + systeemupdate voor de Ioniq - oorspronkelijk gepland voor juni 2024 en vervolgens uitgesteld naar juli 2024 - nu is uitgesteld tot AUGUSTUS 2024. Dit betekent dat het 9 maanden geleden is sinds de laatste update in oktober 2023...
MapNSoft FAQ

#11 ·
Net opgemerkt - opnieuw, op de MapNSoft-site dat de halfjaarlijkse Nav + systeemupdate voor de Ioniq - oorspronkelijk gepland voor juni 2024 en vervolgens uitgesteld tot juli 2024 - nu is uitgesteld tot AUGUSTUS 2024.
Ik vraag me af waarom de vertraging...
Omvat dit ook de OTA-updates voor de nieuwere Ioniq-modellen?

#12 ·
Hallo allemaal! Ik heb een Ioniq 2020. Ik probeer hem al een paar dagen te updaten naar de 23-update. Maar ik krijg het niet aan de praat! Hij leest de USB-stick niet! Ik download het bestand op mijn laptop met het programma Navigatie Apdater. Dan formatteer ik de 64 GB USB-stick in exFat 32-formaat. Dan kopieer ik de bestanden erin! Ik heb hem in de USB-poort gestoken, maar de auto wil hem niet lezen (((.

#13 ·
Hallo allemaal! Ik heb een Ioniq 2020
Ik probeer hem al een paar dagen te updaten naar een update van 23 jaar.
Maar ik krijg het niet aan de praat! Hij leest de flashdrive niet!
Ik download het bestand naar mijn laptop met het programma
Navigatie Apdater. dan formatteer ik de 64 GB flashdrive in exFat 32 formaat.
Dan kopieer ik de bestanden er naartoe!
Ik heb hem in de usb-poort gestoken, de auto wil niet lezen (((

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Voor het geval iemand Aleksodesskiy kan helpen, is een ruwe vertaling van zijn vraag als volgt:

Hallo allemaal! Ik heb een Ioniq 2020

Ik probeer hem al een paar dagen te updaten naar een update van 23 jaar.

Maar ik krijg het niet aan de praat! Hij leest de flashdrive niet!

Ik download het bestand naar mijn laptop met het programma

Navigatie Apdater. dan formatteer ik de 64 GB flashdrive in exFat 32 formaat.

Dan kopieer ik de bestanden er naartoe!

Ik heb hem in de usb-poort gestoken, de auto wil niet lezen (((

#14 ·
Hallo iedereen! Ik heb een Ioniq 2020. Ik probeer hem nu een paar dagen te upgraden naar de update van 23 jaar. Maar ik krijg het niet aan de praat! Hij leest de flashdrive niet! Ik download het bestand naar mijn laptop met het programma. Navigatie-adapter. Dan formatteer ik de 64GB flashdrive naar exFat 32 formaat. Dan kopieer ik de bestanden erin! In de USB-poort gestoken, wil de machine niet lezen (((

#30 ·
Ik heb het een paar dagen geleden zonder problemen geĂŻnstalleerd.
Het gedrag van de volume-instellingen voor Bluetooth-media is veranderd, zoals ze zeiden. Gewoon anders, niet beter of slechter.
Ik heb verder niet veel gemerkt.

#33 ·
En het lijkt erop dat we weer een vertraging hebben voor de V18.0 software-update... vanmorgen gespot op de MapNSoft website...
Ugh, mijn head unit is een beetje glitchy geworden, en ik hoopte dat een refresh van de flash ROM met de volgende update het zou verhelpen. Hopelijk houdt hij het lang genoeg vol om daar te komen...

• Wow
Reactions: vanctour
#32 · (Edited)
Ioniq Ev 22 Plate UK: Ik heb de mijne laatst bijgewerkt, Bluelink meldt dat de update is mislukt, maar het ging via de usb-stick, herstartte en de headunit meldde het als een succes. Hetzelfde gebeurde met de update van oktober 23 en dat werkte ook prima, want ik kreeg alle POI-plaatsen etc... Eerlijk gezegd heb ik niets anders gemerkt. Heb de auto ongeveer een maand en ben er nog steeds dol op.