Hyundai IONIQ Forum banner

Navigatie-update

13K views 37 replies 9 participants last post by  Pedlad  
#1 ·
Ik wil de navigatie op mijn auto updaten. Ik zie dat het nieuwste bestand iets van 40 GB nodig heeft. Ik heb geen USB-stick van die grootte en ook niet zoveel vrije ruimte op de harde schijf van mijn computer. Mijn vraag is: als ik een 64 GB USB-stick koop, kan ik de update dan direct daarop downloaden, of moet het eerst op de computer?

#4 ·
@Silverage als je de 64 GB usb-stick in de computer steekt, denk ik dat je de downloadlocatie naar de usb-stick kunt instellen. Zorg ervoor dat je eerst naar exFat formatteert. En verplaats dan de bestanden in de downloadmap van de usb-stick naar boven... om in de bovenste map te staan.

#6 · (Edited)
@Silverage als je de 64 GB usb-stick in de computer stopt, denk ik dat je de downloadlocatie naar de usb-stick kunt instellen. Zorg ervoor dat je eerst naar exFat formatteert. En verplaats dan de bestanden in de downloadmap van de usb-stick naar boven......om in de hoofdmap te staan.
Ik heb dat geprobeerd, maar als je de USB-stick als opslagmap selecteert, krijg je dit;
Image

Sorry @Silverage, het stoort me ook, maar het goede is dat dit "de laatste USB-update" is.
De volgende wordt OTA (?) ;)

EDIT: Net getest, en na deze info had ik de USB-map daadwerkelijk beschikbaar en selecteerbaar als downloadlocatie !!!
Dus je kunt direct naar de USB-stick downloaden, ongeacht het bovenstaande foutbericht !!!

#13 ·
Ik heb net een oude harde schijfbehuizing opgegraven, een reserve schijf van 100 GB erin gestopt en aangesloten op mijn computer, maar de downloader biedt me alleen C: aan om naar te downloaden (de behuizing is verschenen als K:).

#15 ·
Mijn USB-stick komt later vandaag aan, maar ik dacht dat ik de tijd voor zou zijn door alle bestanden naar mijn harde schijf te downloaden. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar elke keer na een paar gigabytes viel het uit en meldde het een decompressiefout.

Ik had de download ingesteld om naar mijn K:-schijf te gaan, wat de harde schijf is in een cradle die ik via USB heb aangesloten. Ruim 80 GB aan ruimte erop, dus ik weet niet zeker wat er misgaat. Moet ik het ergens ook vertellen om de C:-schijf (die niet genoeg ruimte heeft) niet te gebruiken?

#16 ·
Mijn USB-drive komt later vandaag aan, maar ik dacht dat ik de tijd voor zou zijn door alle bestanden naar mijn harde schijf te downloaden. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar elke keer na een paar gigabytes viel het uit en meldde het een decompressiefout.

Ik had de download ingesteld om naar mijn K:-schijf te gaan, wat de harde schijf is in een cradle die ik via USB heb aangesloten. Ruim 80 GB aan ruimte erop, dus ik weet niet zeker wat er misgaat. Moet ik het ook ergens vertellen om de C:-schijf (die niet genoeg ruimte heeft) niet te gebruiken?
Controleer de locatie van de tijdelijke map in de instellingen

#18 · (Edited)
Dus dit is hoe mijn instellingen eruit zien.
Image

Hoe dan ook, als ik het download, selecteer ik de USB-drive om het op te slaan...
Dus de app downloadt de update naar de tijdelijke map en de USB-stick

Image

Groen is de USB en de bovenkant is de tijdelijke map, wanneer ik de USB-drive selecteer, vraagt de flow of de geselecteerde bestemming een USB-bestemming is en of ik deze wil formatteren naar exFAT zodat deze direct gebruikt kan worden

Wat je zou kunnen doen, is twee mappen maken op je USB-drive van 100 GB totdat je USB-stick arriveert!

Je bent niet van plan om je 100 GB-drive alleen maar te gebruiken om al te downloaden, toch? Je wilt de bestanden van de 100 GB USB-harde schijf naar je USB-stick kopiëren?
Trouwens, kopiëren van de ene USB naar de andere duurt even ;)

Mijn aanbeveling is om wat ruimte te creëren op je interne harde schijf.

Of is deze 100 GB harde schijf intern? Want dan ben ik in de war waarom het niet werkt... (welk formaat heeft het)

#24 ·
Het spijt me dat ik het slechte nieuws moet brengen, maar het lijkt erop dat er zeer binnenkort een nieuwe update komt. Er is een melding over een nieuwe functie voor de versie van 23 februari van de software. De versie van 11 februari die we hebben, kan dan wel worden vervangen.

#26 ·
Sorry dat ik het slechte nieuws moet brengen, maar het lijkt erop dat er zeer binnenkort een nieuwe update komt. Er is een melding van een nieuwe functie voor de versie van 23 februari van de software. De versie van 11 februari die we hebben, kan dan wel worden vervangen.

Ach ja, het is allemaal goede oefening!:-D
Waar is de melding? Kun je het delen? Kan niets vinden

#33 ·
Perfect. Bedankt voor alle hulp - zeer gewaardeerd. Ik heb alleen nog nodig dat de USB-stick nu aankomt.

De Updater biedt me de optie om de bestanden naar de USB-stick te kopiëren - is er een voordeel om het op deze manier te doen in vergelijking met de handmatige methode?

#37 ·
@SatOwner de IONIQ 5 heeft een USB 2.0-poort, dus in de auto zal het sowieso langzamer zijn. Maar ik gebruik een USB 3.0, dus op de pc is het sneller. Een USB 2.0-schijf zal waarschijnlijk dezelfde snelheid hebben als een USB 3.0-schijf in de IONIQ 5, de USB 3.0 zal in de IONIQ 5 nooit langzamer zijn dan een USB 2.0-schijf.