Hyundai IONIQ Forum banner

Problemen met navigatiesysteem

3.2K views 17 replies 8 participants last post by  ElasticWhwarf804  
#1 ·
Hallo!

Vroeg me af of er nog anderen problemen hebben met het ingebouwde navigatiesysteem in de IONIQ6?

Ik wilde graag het Hyundai-systeem gebruiken, omdat de aanwijzingen op de HUD worden weergegeven en het mijn opladen voor mij plant op de langere reizen. Maar mijn eerste ervaring ermee was verschrikkelijk. Het probeerde me een weg in te sturen die ongeveer 30 jaar geleden is gestopt met een echte weg te zijn. Geen grap. Dit is de betreffende weg waar de navigatie in de auto me naartoe probeerde te leiden.

Image

Meer recentelijk krijg ik dit bericht als ik het probeer te gebruiken:

Image

En als ik probeer handmatig te updaten via de Navigation Updater-app op mijn pc, krijg ik dit!

Image

Ik moet zeggen dat de auto voor het grootste deel geweldig is, maar het entertainmentsysteem en de technologie in de auto zijn absolute rommel!

Ik blijf bij Android Auto en Google Maps!

#2 ·
Wanneer heb je de auto gekregen?

Ik ken het updatescherm heel goed, ik ben het al een paar keer tegengekomen. 😢

Maar vandaag heb ik meer dan 300 mijl gereden in mijn IONIQ6, alleen met behulp van de ingebouwde navigatie en de planning van de oplader. Helemaal geen problemen. Nou, ik ben op een gegeven moment verkeerd gegaan, maar dat was waarschijnlijk mijn schuld en ik heb niet genoeg opgelet.

#7 ·
Wanneer heb je de auto gekregen?

Ik ken het updatescherm heel goed, ik ben het een paar keer tegengekomen. 😢

Maar vandaag heb ik meer dan 300 mijl gereden in mijn IONIQ6, alleen met behulp van de ingebouwde navigatie en de planning van de oplader. Helemaal geen problemen. Nou, ik ben op een gegeven moment verkeerd gegaan, maar dat was waarschijnlijk mijn schuld en ik heb niet goed opgelet.
Hoi,

Ik heb de auto in april van dit jaar gekregen, maar het was een voorraadvoertuig en geen fabrieksbestelling, dus ik weet niet hoe lang hij bij de dealer heeft gestaan voordat ik hem meenam.

#3 ·
Hallo!

Vroeg me af of iemand anders problemen heeft met het ingebouwde navigatiesysteem in de IONIQ6?

Ik wilde het Hyundai-systeem echt gebruiken, omdat de aanwijzingen op de HUD worden weergegeven en het mijn opladen voor mij plant op de langere reizen. Maar mijn eerste ervaring ermee was verschrikkelijk. Het probeerde me over een weg te leiden die ongeveer 30 jaar geleden is gestopt met een echte weg te zijn. Geen grapje. Dit is de betreffende weg waar de navigatie in de auto me naartoe probeerde te brengen.

View attachment 56739

Meer recentelijk krijg ik dit bericht als ik het probeer te gebruiken

View attachment 56740

En als ik het handmatig probeer bij te werken via de Navigation Updater-app op mijn pc, krijg ik dit!

View attachment 56741
Ik moet zeggen dat de auto voor het grootste deel geweldig is, maar het entertainment-systeem en de technologie in de auto zijn absolute rommel!

Ik blijf bij Android Auto en Google Maps!
Mijn ervaring met het gebruik ervan buiten tests in de buurt is zeer vergelijkbaar geweest. Ik heb geen updateproblemen gehad, maar ik heb het niet aangedurfd om het een nieuwe kans te geven op ingewikkelde routes buiten de hoofdwegen, uit angst om op een doodlopende weg te eindigen, op een half uur afstand van enige beschaving.

#5 ·
Mijn navigatiesysteem is om de paar maanden door mijn dealer bijgewerkt in het kader van het MapCare-programma en ik heb vastgesteld dat het 100% nauwkeurig is, en ik reis door het hele land (178.643 kilometer in 4 jaar en 9 maanden). De mogelijkheid om problemen te signaleren en mij om te leiden is onberispelijk en de berekeningen van de reistijd slaan nooit de plank mis. Al met al is het vertrouwenwekkend en zeer gemakkelijk te gebruiken.

#10 ·
Ik heb gemerkt dat het adequaat is, maar niet perfect. De meeste reizen die over kleine landwegen gaan, lijken een punt te hebben waar de getoonde route correct is, maar er een afslaginstructie ontbreekt, dus ik ga gewoon verder op mijn huidige weg langs de kruising.
De meest recente hiervan is enigszins begrijpelijk - de fysieke weg gaat de ene kant op, maar de wegnaam - de "logische" weg - gaat een andere kant op, en de navigatie vertelde me niet dat ik de weg af moest, alleen dat ik op dezelfde logische weg moest blijven. Het omgekeerde is echter ook elders gebeurd, waarbij de weg die ik moet nemen zowel fysiek als logisch anders is, en het werd nog steeds gemist.

#11 ·
Ik gebruik ook liever de ingebouwde navigatie omdat deze zo goed integreert. Helaas heb ik het zo goed als opgegeven omdat de route vaak nergens op slaat. Het stuurt me bijvoorbeeld een heel eind om om op de snelweg te komen om één halte te rijden, terwijl ik via de gewone wegen veel sneller en met veel minder afstand ter plekke zou zijn geweest. Met mijn vorige auto (een Prius) kon ik de instellingen aanpassen om de resultaten te krijgen die ik wilde, maar de opties van deze auto zijn beperkt; meestal alleen "Snelste" en "Economisch", behalve dat ze me allebei dezelfde route geven. Vaak zegt het me dat ik een steeg in moet, en dan zeg ik: "Dat denk ik niet!" Een enquête die ik onlangs van Hyundai ontving, vermeldde dat ze overwegen de ingebouwde navigatie over te schakelen naar Google Maps. Als ze dat kunnen doen en het net zo geïntegreerd kunnen houden, zou dat geweldig zijn.

#12 ·
Ik gebruik ook liever de ingebouwde navigatie omdat deze zo goed integreert. Helaas heb ik het zo goed als opgegeven omdat de route vaak nergens op slaat. Het stuurt me bijvoorbeeld ver om om op een snelweg te komen om één halte te gaan, terwijl ik via de gewone wegen veel sneller en met veel minder afgelegde afstand daar zou zijn geweest. Mijn vorige auto (een Prius) liet me de instellingen aanpassen om de resultaten te krijgen die ik wilde, maar de opties van deze zijn beperkt; meestal alleen "Snelste" en "Economisch", behalve dat ze me allebei dezelfde route geven. Vaak zegt het me dat ik een steeg in moet, en dan zeg ik: "Dat denk ik niet!"

Een enquête die ik onlangs van Hyundai ontving, vermeldde dat ze overwegen de ingebouwde navigatie over te schakelen naar Google Maps. Als ze dat kunnen doen en het net zo geïntegreerd kunnen houden, zou dat geweldig zijn.
Je hebt altijd de optie om de "snelste" route te negeren en "kortste" te kiezen. Je hebt de optie in de instellingen. Als je het niet gebruikt, waarom is de auto dan de schuld? (n)

#18 ·
Zullen die auto's naar uw bestemming kijken op Google Maps en laadstations voorstellen - gefilterd op welke provider u verkiest - onderweg? Zal het uw batterij voorbereiden op het opladen wanneer u naar een oplader gaat?
Dat doen ze, ja. Ik heb het geprobeerd op de Polestar toen ik mijn demo en proefrit had. Electroverse en ZapMap zijn ook beschikbaar in de Google Play Store voor Automotive.

Android Automotive is een apart product van Google en is ontworpen als een besturingssysteem voor auto's, zodat het toegang heeft tot het bereik en de batterijsystemen van het voertuig. Het is ECHT fijn om te gebruiken.

Android Auto op uw telefoon zal dit niet doen, omdat het is ontworpen om uw telefoon naar uw auto te streamen.

Maar. (Een beetje off topic gaan) De Megane is niet zo snel of leuk om te rijden als de Ioniq6. Er is helemaal geen froot en het is krap op de achterbank. Bovendien is hij alleen verkrijgbaar met een zwart interieur. Er is geen glazen dak van welke beschrijving dan ook en de ramen zijn vrij klein, dus het is alsof je daar achterin in een grot zit!

De Polestar 2 is ook niet geweldig qua beenruimte achterin en je moet "Pilot"- en "Plus"-pakketten van £7000 toevoegen om alle apparatuur te krijgen die je standaard krijgt op een IONIQ6 Ultimate met Britse specificaties.

Ik heb geen spijt van mijn keuze. Ik wou alleen dat Hyundai Android Automotive had!