Hyundai IONIQ Forum banner

Ochtend opwarmen....Hoe werkt het?

17K views 20 replies 11 participants last post by  Shaunuk2  
#1 ·
EV-bezitters, laat me weten hoe de ochtendopwarming werkt. Het is een vreemde functie als het werkt zoals ik denk dat het werkt. Ik weet dat de auto aangesloten moet zijn om te werken. Maar moet de auto actief worden opgeladen? Ik nam aan dat het zou werken als het aangesloten was, maar niet aan het opladen was, maar vanmorgen heb ik misschien ontdekt dat dit niet het geval is. Er was een storing in mijn schema-app en dat kan de oorzaak zijn, maar ik ben niet zeker. De handleiding zegt alleen "aangesloten".

#2 ·
Ik heb een geplande voorverwarming ingesteld, bijvoorbeeld elke werkdag om 8 uur. Wanneer de auto is aangesloten, werkt deze verwarming. Ik weet niet wanneer deze daadwerkelijk begint, omdat de ingestelde tijd voor vertrek is. En ja, de voorverwarming werkt onafhankelijk van het opladen - zelfs als de auto niet oplaadt, zal de voorverwarming in werking treden.

Maar ik weet niet hoe ik de voorverwarming handmatig kan starten, bijvoorbeeld net voordat ik ongepland ergens naartoe wil gaan. Ik kan hiervoor geen bluelink gebruiken omdat Hyundai het niet in mijn land verkoopt.

#6 ·
Vanmorgen lekker warm. Ik heb echter een fout gemaakt. Ik had het ingesteld op 7:00 uur en 2:30 uur (had 14:30 uur moeten zijn PM). Dus mijn auto was lekker warm voor niemand. Maar het werkte wel goed. Uiteindelijk heb ik het zo ingesteld dat het gisteravond op lage stroom en langzaam opladen vanaf 45% batterij werd opgeladen.

#7 ·
Lekker warm vanochtend. Ik heb echter een fout gemaakt. Ik had het ingesteld op 7:00 uur en 2:30 uur (had 14:30 uur moeten zijn PM). Dus mijn auto was lekker warm voor niemand. Maar het werkte wel goed. Uiteindelijk heb ik het ingesteld en het toegestaan om gisteravond op lage stroom en langzaam op te laden vanaf 45% batterij.
Het is geweldig als het werkt, nietwaar?

#8 ·
Ik ben in de VS en heb Bluelink. De planningsfunctie op Bluelink werkte NIET, maar het in de auto doen werkt wel. Het plannen van de klimaatregeling zorgt ervoor dat deze ongeveer 20 minuten voor vertrek aangaat (de auto staat in mijn ~40-50* garage) en ongeveer 700 W verbruikt. Als de auto niet is aangesloten, gaat hij niet aan. Het overschrijft ook de laadinstellingen, dus als ik een laadtijd van 2200-0600 uur heb ingesteld, zal de auto de klimaatregeling toch om 7:30 uur voorverwarmen.

Het activeren van een ad-hoc klimaatevent via Bluelink werkt prima, als het werkt, en hij hoeft niet aangesloten te zijn.

Bluelink is waardeloos.

#11 ·
Ik ben in de VS en heb Bluelink. De planningsfunctie op Bluelink werkte NIET, maar het in de auto doen werkt wel. Het plannen van de klimaatregeling zorgt ervoor dat deze ongeveer 20 minuten voor vertrek aangaat (de auto staat in mijn ~40-50* garage) en ongeveer 700 W verbruikt. Als de auto niet is aangesloten, gaat hij niet aan. Het overschrijft ook de laadinstellingen, dus als ik een laadtijd van 2200-0600 uur heb ingesteld, zal de auto de klimaatregeling toch om 7:30 uur voorverwarmen.

Het activeren van een ad-hoc klimaatevent via Bluelink werkt prima, als het werkt, en hij hoeft niet aangesloten te zijn.

Bluelink is waardeloos.
Ik ben het ermee eens, ik moest het via de auto plannen. Blue link is erg onbetrouwbaar en traag en schemawijzigingen gebeuren niet. Ik hoop op een betere app. Vanmorgen verbruikte de mijne 1 KW stroom voor het opwarmen (37 buiten naar 80 binnen). Dat was $0,19 waard! De andere dag was het 40 en warmde ik op tot 73, het verbruikte 790 Watt. Ik probeer warmer te gaan zodat ik geen verwarming hoef te gebruiken op mijn rit van 8 mijl.

#9 ·
Het is hier nog steeds warm en ik heb de voorverwarming niet gebruikt. Maar als het is zoals mijn vorige EV (Leaf), dan zou hij 30 minuten voor de vertrektijd moeten beginnen met verwarmen en hij zou moeten voorverwarmen, ongeacht of de auto is aangesloten of niet, of hij oplaadt of niet. Ik weet niet hoe Bluelink werkt of dat we daadwerkelijk dekking hebben in dit land voor deze service.

#12 ·
Als u een goedkoop nachttarief heeft, kunt u overwegen de vertrektijd zo te plannen dat deze samenvalt met de overgang van uw tarief naar het dagtarief. Vanmorgen was mijn 2018 Ioniq aangesloten en geconditioneerd. Ik controleerde de grafiek in mijn Powervault-app en om 06:15 uur trok hij 4 kW gedurende 30 minuten. Toen ik een uur later naar de auto ging, waren de ramen nog steeds helder en was het interieur comfortabel. Mijn nachttarief eindigt om 07:00 uur, wat best handig is. (Temperatuur ingesteld op 23 °C)

#15 ·
EV-eigenaren, laat me weten hoe de ochtendopwarming werkt. Het is een vreemde functie als het werkt zoals ik denk dat het werkt. Ik weet dat de auto aangesloten moet zijn om te werken. Maar moet de auto actief worden opgeladen? Ik nam aan dat het zou werken als het aangesloten was, maar niet aan het opladen was, maar vanmorgen heb ik misschien ontdekt dat dit niet het geval is. Er was een storing in mijn schema-app en dat kan de oorzaak zijn, maar ik ben niet zeker. De handleiding zegt gewoon "aangesloten".

Ik probeer op te laden van 10%-20% batterij naar vol om hem te conditioneren en ik vind het niet erg om de auto aangesloten te laten en niet op te laden voor deze functie. Ik wil ook het elektrische laadverbruik bijhouden. Ik zou het vreselijk vinden om van een 80% batterij naar vol te moeten opladen en mogelijk de levensduur van de batterij op te offeren voor een ontdooide voorruit. Er is een oplossing waarbij ik het opladen kan plannen om te "starten" op hetzelfde moment als ik de ochtendopwarming wil ......

We hadden vanmorgen onze eerste zware vorst en die elektrische ontdooiing werkte fantastisch! Het ijs was in een minuut of twee na het starten verdwenen, maar ik moest het zonder de schemafunctie doen.

Bedankt!
EV-eigenaren, laat me weten hoe de ochtendopwarming werkt. Het is een vreemde functie als het werkt zoals ik denk dat het werkt. Ik weet dat de auto aangesloten moet zijn om te werken. Maar moet de auto actief worden opgeladen? Ik nam aan dat het zou werken als het aangesloten was, maar niet aan het opladen was, maar vanmorgen heb ik misschien ontdekt dat dit niet het geval is. Er was een storing in mijn schema-app en dat kan de oorzaak zijn, maar ik ben niet zeker. De handleiding zegt gewoon "aangesloten".

Ik probeer op te laden van 10%-20% batterij naar vol om hem te conditioneren en ik vind het niet erg om de auto aangesloten te laten en niet op te laden voor deze functie. Ik wil ook het elektrische laadverbruik bijhouden. Ik zou het vreselijk vinden om van een 80% batterij naar vol te moeten opladen en mogelijk de levensduur van de batterij op te offeren voor een ontdooide voorruit. Er is een oplossing waarbij ik het opladen kan plannen om te "starten" op hetzelfde moment als ik de ochtendopwarming wil ......

We hadden vanmorgen onze eerste zware vorst en die elektrische ontdooiing werkte fantastisch! Het ijs was in een minuut of twee na het starten verdwenen, maar ik moest het zonder de schemafunctie doen.

Bedankt!
Ik ben benieuwd of we meer winterbereik kunnen krijgen door het opladen zo te plannen dat het net voor vertrek eindigt. Zou de 7 kW-lader de batterij aanzienlijk verwarmen en zou deze verwarming de batterij op zomertemperaturen brengen?

#16 ·
Hallo allemaal,

Mijn vraag is meer algemeen en niet beperkt tot de geplande verwarmingsfunctie. Kunnen de stoelverwarming en de achterruitverwarming worden ingeschakeld? In de Bluelink-app zie ik instellingen voor temperatuur en voorruitontwaseming, dat is alles. Hoe zit het met stoelverwarming en achterruitverwarming?

Ik heb gemerkt dat als ik de stoelverwarming aan heb staan en de auto uitzet en dan terugkom en de auto start, de stoelverwarming niet meer aan staat. Is er een manier om dat te veranderen?

#17 ·
Ik heb gemerkt dat als ik de stoelverwarming aanzet en de auto uitzet en dan terugkom en de auto start, de stoelverwarming niet meer aanstaat. Is er een manier om dat te veranderen?
Volgens de informatie in de handleiding moeten de achterruitverwarming en de stoelverwarming handmatig worden ingeschakeld. Beide hebben een timer van 30 minuten (voor zover ik me herinner, ik heb de handleiding niet bij de hand) en worden uitgeschakeld wanneer het voertuig uit de stand 'aan' wordt gezet.

#21 ·
Als ik de klimaatregeling via de app probeer in te stellen en hij niet is aangesloten, verstuurt hij het verzoek en zegt dan dat het verzoek niet kan worden verwerkt. Waarom Ioniq? Waarom?
Hè, ik denk dat Hyundai nog steeds auto's bouwt in de traditionele zin, een Tesla zou het zeker gewoon doen als hij niet is aangesloten. Maar dan hebben we geen vampierdrain. Maar na 72.000 mijl in de Ionic zou ik zeggen dat de meest irritante dingen zijn:
Geen batterijvoorkoeling
Geen bewaking op afstand van het opladen (in het VK)
Tractiecontrole op de Ionic is zo dom, komende van een Tesla met microseconden controle over de motoren en dan de stomme Ionic rijden die het vermogen volledig vermindert, waardoor de balans van de auto wordt verstoord, het is gewoon ouderwets.
Begin er niet over om over een hobbel te gaan die de regeneratie stopt of een heuvel af te gaan en dan op het vlakke te komen waar de gasrespons 2-3 seconden wordt verminderd voordat je kunt gaan... Echt gevaarlijk op kruispunten...
En dan de LCAS die actief probeert de auto van de weg te rijden bij het nemen van een bocht naar rechts, maar niet naar links.
Vervelend genoeg zouden al die dingen in software kunnen worden opgelost, maar alleen Tesla lijkt updates voor functies te willen uitvoeren.
Ik veronderstel dat we gewoon een traditionele auto kopen met een nieuwe aandrijflijn.

#19 ·
Ik heb geprobeerd Climate Turn On Once. Het lijkt erop (voor zover ik me herinner) dat ik ook een vreemde boodschap heb ontvangen dat het niet werkte. Ik heb de status van het voertuig bijgewerkt en merkte dat de Climate en de ontdooiing van de voorruit als aan werden weergegeven. Toen ik in de auto stapte, was het display van de klimaatregeling uit, toen ik de auto startte, toonde het de status en het ingestelde punt dat ik had verzonden. De vorige status bij het afsluiten was uit en de temperatuurinstelling was lager. Het is misschien de moeite waard om op te merken dat de afstandsbedieningsfuncties een goede mobiele ontvangst van het voertuig voor de datamodem vereisen.