Hyundai IONIQ Forum banner

Problemen met opladen bij openbare laadpunten sinds de installatie van de thuislaadpaal

672 views 15 replies 9 participants last post by  srs5694  
#1 ·
Hallo allemaal - hopelijk kunnen sommigen van jullie helpen, aangezien ChargePoint het niet kon uitzoeken. Ik heb onlangs een thuis-ChargePoint laten vastbedraden door een Hyundai-gecertificeerde installateur. Het werkt prima. Maar ik ben op vakantie op een eiland met een openbare ChargePoint die ik eerder en succesvol heb gebruikt met deze specifieke Ioniq. Dat was echter vóór de thuislader. Nu, wanneer ik de ChargePoint-station probeer aan te sluiten nadat ik op mijn telefoon heb getikt en de betaling heb geïnitieerd, mislukt de handshake van het station naar het voertuig en mijn auto geeft aan 'Opladen mislukt'. Er is geen gepland opladen ingeschakeld in mijn Hyundai-app. Ik kan gewoon niet achterhalen wat er misgaat en zou elk advies hier waarderen - anders kom ik niet snel thuis. Bedankt!

#2 ·
Heeft u overwogen dat de oplader het probleem zou kunnen zijn? Veel hosts van openbare CP-laders betalen de onderhoudscontracten niet, en als ze geld verliezen aan de lader, maken ze zich geen zorgen als deze stopt met werken.

Probeer het ergens anders. Ik kan geen reden bedenken waarom een thuislader het openbaar opladen zou beĂŻnvloeden.

#3 ·
Heeft u overwogen dat de lader het probleem zou kunnen zijn? Veel hosts van openbare CP-laders betalen de onderhoudscontracten niet, en als ze geld verliezen aan de lader, maken ze zich geen zorgen als ze stoppen met werken.

Probeer het ergens anders. Ik kan geen reden bedenken waarom een thuislader het openbaar laden zou beĂŻnvloeden.
Dat is logisch, behalve dat deze lader perfect lijkt te werken en een maand geleden, toen ik hier voor het laatst was, prima werkte. En ik heb verschillende voertuigen zien opladen. De handshake met mijn specifieke voertuig lijkt niet te werken. Ik zal een andere ChargePoint op een naburig eiland proberen, maar ik heb het gevoel dat het weer zal gebeuren?

#4 ·
Hallo allemaal - hopelijk kunnen sommigen van jullie helpen, want ChargePoint kon het niet uitzoeken. Ik heb onlangs een ChargePoint voor thuis laten vastbedraden door een Hyundai-gecertificeerde installateur. Werkt prima. Maar ik ben op vakantie op een eiland met een openbare Chargepoint die ik eerder en met succes met deze specifieke Ioniq heb gebruikt. Dat was echter vóór de thuislader. Nu, wanneer ik me probeer aan te sluiten op het ChargePoint-station nadat ik op mijn telefoon heb getikt en de betaling heb geïnitieerd, mislukt de handshake van het station naar het voertuig en mijn auto geeft aan 'Opladen mislukt'. Er is geen gepland opladen ingeschakeld in mijn Hyundai-app. Ik kan gewoon niet achterhalen wat er misgaat, en zou elk advies hier waarderen - anders kom ik niet snel thuis. Bedankt!
Ik heb een ChargePoint Home Flex en hoewel ik zelden een openbare ChargePoint-lader gebruik, heb ik nog nooit problemen gehad.

Misschien een beschadigde of versleten connector of een ander probleem met die specifieke lader.

#5 ·
Enige info over het laadscherm of de app? Ik denk dat het hoogstwaarschijnlijk een betalingsprobleem is, maar als dat zo was, zou dat een soort bericht op de lader moeten genereren. Misschien heeft de installateur iets met uw account gedaan toen hij het instelde? Ik gok maar wat.

#7 ·
Heeft u informatie over het scherm van de oplader of de app? Ik denk dat het hoogstwaarschijnlijk een betalingsprobleem is, maar als dat zo was, zou dat een bericht op de oplader moeten genereren. Misschien heeft de installateur iets met uw account gedaan toen hij het instelde? Ik gok maar wat.
Hoi Jerry. Dat dacht ik ook, maar ik heb ervoor gezorgd dat zowel mijn ChargePoint- als mijn Hyundai-apps zijn bijgewerkt met de huidige creditcardgegevens. Ik ben er helemaal kapot van.

#6 ·
Hallo allemaal - ik waardeer de gedachten hier. Sinds de oorspronkelijke posting heb ik nu in totaal drie ChargePoint-stations bezocht en hetzelfde gebeurt. Geen problemen met het station, maar de ChargePoint wil niet 'praten' met mijn voertuig. Ik heb mijn app en de ChargePoint-app gecontroleerd en kan er niet achter komen wat er mis is. Ik heb ook urenlang met zowel ChargePoint als Hyundai-ondersteuning gebeld. Nog meer ideeën over wat er aan de hand is?

#9 ·
Ik zou nu ook benieuwd zijn naar het opladen thuis. Maar ik neem aan dat je wel iets had gezegd als dat ook niet meer werkte.

Ik denk dat ik CP zou bellen terwijl ik bij een van hun laders ben om te zien wat zij aan hun kant zien. Ik vermoed dat de installateur je heeft achtergelaten met één account voor thuis en één voor DCFC en dat je niet allebei op je telefoon hebt of zoiets raars.

#14 · (Edited)
We hadden een Tesla S uit 2015...nacs, natuurlijk, zoals jij?...en hij had een probleem met de dataverbindingpennen...op die auto is de datakabel gescheiden van de oplaadleidingen...probeer een nauwkeurige inspectie van de "kleine gaatjes" op corrosie of vuil...toen de verbinding van de Tesla's op hol sloeg, kon ik hem laten functioneren door hem aan te draaien wanneer hij was aangesloten, het kabeluiteinde naar voren te duwen en de kleuren te observeren...de ploegconnector pennen waren gecorrodeerd...heb het gerepareerd met "ploegconnector" gereedschap, waarvan er online veel zijn...ergens op deze site heb ik een foto gepost van de connector/kabel met betrekking tot Hyundai die naar NACS gaat en dit mogelijke probleem...

#16 ·
Gezien uw symptomen zou ik u willen voorstellen om het opladen te starten op een manier die geen gebruik maakt van uw ChargePoint-account, in ieder geval als tijdelijke oplossing. (Vooral als u de ChargePoint-tegoed van $400 van Hyundai heeft ontvangen, wilt u dit op de lange termijn zeker laten repareren.) Er zijn verschillende manieren om dit te doen:
  • U kunt een creditcard gebruiken om het opladen bij de meeste (misschien alle) ChargePoint-stations te starten.
  • ChargePoint werkt samen met een groot aantal andere netwerken, waaronder EVgo, BP Pulse, Shell Recharge, Flo en verschillende andere. U kunt een van hun accounts gebruiken om het opladen te starten. (Ik heb dit slechts één keer gedaan, alleen om te testen, met een EVgo-kaart. Het werkte prima.)
  • Maak een tweede ChargePoint-account aan met een tweede e-mailadres en gebruik dat om het opladen te starten.
U zei dat u dit station in het verleden met dezelfde auto heeft gebruikt, dus u weet waarschijnlijk hoe u met adapters om moet gaan; als ik uw bericht echter verkeerd heb begrepen, of ten behoeve van anderen die dit forum lezen, wees u ervan bewust dat de Ioniq 5 uit 2025 wordt geleverd met twee adapters, en ze zijn niet uitwisselbaar. Ik heb verschillende meldingen gezien van mensen die proberen de grotere CCS1-naar-NACS-adapter te gebruiken bij Level 2 (J1772) stations, maar deze pogingen zijn gedoemd te mislukken. Om bij een J1772-station op te laden, moet u de J1772-naar-NACS-adapter gebruiken. Als u het verschil tussen deze adapters niet weet, bekijk dan deze video: