Hyundai IONIQ Forum banner

Infotainment - Bandenspanning

446 views 15 replies 7 participants last post by  Hoppy  
#1 ·
Mijn Ioniq 5 uit 2020 vervangen door een nieuwe Ioniq 5 N line. Ik kan geen uitlezing van de vier bandenspanningen vinden in het infotainmentsysteem. Waar is het gebleven?

#2 ·
Er zit een knop op het stuur die op pagina's lijkt. Tik erop totdat u de bandenspanning ziet. Ik vermoed dat in het VK de zaken omgekeerd zijn vanwege het rechtsgestuurde voertuig. Mogelijk moet u ook het scrollwiel net onder de knop gebruiken, er zijn vaak verschillende schermen onder sommige van deze categorieën.

#3 ·
Ja, ik heb door de pagina's gebladerd. Alles wat ik krijg is een foto van de auto, de volgende pagina is de kilometerhistorie, batterijverbruik enz., de 3e en laatste pagina zijn de routebeschrijvingen. Ik kan geen manier vinden om details op elke pagina in te voeren. Ik heb geprobeerd op alle knoppen op het stuur te drukken (+ en -, OK enz.).

#9 ·
Ja, ik heb door de pagina's gescrold. Alles wat ik krijg is een foto van de auto, de volgende pagina is de kilometerhistorie, batterijverbruik enz., de 3e en laatste pagina zijn de routebeschrijvingen. Ik kan geen manier vinden om details op elke pagina in te voeren. Ik heb geprobeerd op alle knoppen op het stuur te drukken (+ en -, OK enz.).
Wanneer u de pagina met reisinformatie (mijlen, tijd, efficiëntie) ziet, kunt u naar andere delen daarvan scrollen. In mijn Amerikaanse (linksgestuurde) auto is het de gekartelde rol onder mijn linkerduim. Dat wisselt onder andere tussen de huidige rit, sinds het opladen en sinds de reset. Andere weergaven in die cyclus omvatten een die de bandenspanning toont.

#6 ·
Het was gemakkelijk toegankelijk op mijn eerdere Ioniq 5.
Mijn nieuwe auto is N Line, het is geen standaard Ioniq 5, of de sportieve Ioniq N, het heeft slechts enkele van de N-styling.
Ik heb naar handleidingen gezocht, maar ze lijken voor de sportieve N of de standaard i5 te zijn. Kan de N line handleiding niet vinden.

#7 ·
Ik wilde dat je zelf naar ChatGPT ging om hulp te vragen, maar het lijkt erop dat je dat niet wilt doen.

OK. Ik heb het voor je gedaan. Dit is wat het zegt. Nu weet ik dat dergelijke AI-programma's fout kunnen zijn. En het kan hier ook fout zijn. Maar aangezien ik geen toegang heb tot een N infotainmentscherm, maar jij wel, is het misschien de moeite waard om te proberen. Je moet nog steeds een korte afstand rijden om de resultaten te zien.

Citaat -
  • Start de auto[/B] (contact aan of stand-by).
  • Gebruik op het stuurwiel de pijltjestoetsen (links/rechts) om door het hoofdmenu van het digitale instrumentenpaneel te bladeren.
    • Je ziet tabbladen zoals: Rijassistentie, Navigatie, Bandenspanning, Energiestroom, Boordcomputer, enz.
  • Blader totdat je bij het scherm "Bandenspanning" komt.
  • Het display toont de druk voor elk van de vier banden (in psi of bar, afhankelijk van de instellingen).

#10 ·
Grok zegt dat het grotendeels is zoals het altijd is geweest. Ik vroeg het om het model te bevestigen dat het citeerde.

Citaat -
Ja, voor de Hyundai Ioniq 5 N UK-specificatie van 2025 wordt het TPMS-display benaderd via de stuurwielbediening: druk op de LCD-displayknop en gebruik vervolgens de omhoog/omlaag-schakelaar om het bandenspanningsscherm in het instrumentenpaneel te selecteren. Rijd kort voor nauwkeurige metingen.

#11 ·
Ik denk dat we allemaal rond het doel cirkelen, N Line wordt niet verkocht in Noord-Amerika, en iedereen lijkt N aan te nemen (misschien gebaseerd op mijn screenshot van een N-stuur). Weet niet zeker hoeveel N Line-eigenaren hier regelmatig verschijnen?

Misschien kun je een foto van het stuur posten, onder dezelfde hoek/afstand als degene die ik hierboven heb geplaatst, zodat we kunnen zien welke knoppen er wel of niet op het stuur zitten.

#12 ·
Misschien kun je een foto van het stuur posten, onder dezelfde hoek/afstand als degene die ik hierboven heb gepost, zodat we kunnen zien welke knoppen er wel of niet op het stuur zitten.
Dit zou een grote hulp zijn en bespaart minstens 1.000 woorden.

#13 ·
Ja - We hebben twee modellen in het VK 2025 met N. Eén is de high performance en de andere heet N-Line'

De toegang tot de N-Line zou deze moeten zijn.

Zoals vermeld, zou een foto van de stuurknoppen helpen om dit model te bepalen.

• Gebruik de stuurwielknoppen (rechterkant, pijltjestoetsen en OK-knop).
    • Druk op de ◀▶ knoppen om door de hoofdmenu's op het cluster te bladeren.
    • Stop wanneer u bij „Gebruikersinstellingen / Utility / Info“ bent (het exacte label kan op de Britse specificatie slechts als ‘Info’ worden weergegeven).
  • Scroll naar beneden met de ▲▼ knoppen totdat u Banden Druk vindt.
    • Dit scherm toont elke band afzonderlijk (VL, VR, HL, HR).
    • Eenheden zijn meestal in bar in het VK, maar u kunt overschakelen naar psi in het infotainmentsysteem → Setup → Algemeen → Eenheden.