Hyundai IONIQ Forum banner
21 - 40 of 82 Posts
Dus, als je een update wilt, moet je het zelf doen of een vriend hebben die bij het steeler-ship werkt om het te laten gebeuren.
Nu ben ik bezorgd over de firmware-update. Je zei dat je officiële software hebt om de update uit te voeren. Welke software is dat?

Ik ben het helemaal eens met de term "Steeler-ship"

Nu maak ik me zorgen over de firmware-update. U zei dat u officiële software heeft om de update uit te voeren. Welke software is dat?

Ik ben het helemaal eens met de term "Steeler-ship"
Hyundai laat iedereen zijn firmware updaten met de J2534_HMA-app (voor derden zoals onafhankelijke garages of professionals) downloaden voor een eenmalige vergoeding van $75 (onbeperkt te gebruiken op elk Hyundai-voertuig) en u moet een compatibele J2534 pass-through interface hebben.
Registreer u gewoon op https://www.hyundaitechinfo.com/ en het zou een van de abonnementsopties zijn, behalve dat dit een eenmalige vergoeding is voor downloaden en vervolgens onbeperkt te gebruiken op elke Hyundai-auto.

Besef dat de J2534-interface niet goedkoop is (ik heb een gebruikte Drew Technologies CarDAQ-Plus programmeur in goede staat gekregen voor een redelijk bedrag van eBay ($450 als je geluk hebt), goed - het werkt met elke OEM-herprogrammeer software), of hetzelfde opnieuw gebrandmerkt als "Snap On Pass Thru Pro II 2".

GDS/VCI is een voordeligere optie versus de J2534_HMA/J2534-route. Ik heb gisteren nog gecontroleerd op updates en er is niets voor mijn 2019 EV.

Zal duiken in de GDS/VCI. Bedankt voor de input.
Als je het hebt, zijn sommige gearchiveerde chunk-bestanden mogelijk niet leesbaar tijdens het kopiëren van de meegeleverde dvd's. Noteer de bestandsnaam, sla deze over en stuur een bericht naar de verkoper om een downloadlink te verstrekken voor onleesbare bestanden (vermeld bestandsnamen die je tijdens het kopiëren hebt genoteerd) en de verkoper zal je links verstrekken, zodat je de software uit het multipart-archief kunt extraheren. Gebruik de meegeleverde dvd-image-daemon-tool niet om software-iso-images te mounten, maar mount iso-images met Virtual CloneDrive of andere gratis cd-image-mounting-tools die je vertrouwt. Ik zou ook niet op Video van de installatie klikken, maar het gewoon op YouTube bekijken. Het gaat even duren, en dan duren alle online updates na de eerste GDS-app-lancering net zo lang. Laat het afmaken en update dan de firmware in je VCI, want die is te nieuw (v.2.27 vs. 2.24) die door de GDS US-versie wordt gebruikt om overeen te komen met de GDS VCI.dll-versie. Er is geen gevaar dat je VCI op de zwarte lijst wordt gezet, aangezien de GDS-app niet meer wordt bijgewerkt.

@IonicEV , nog een vraag, Wat is een triggermodule? Heb je het gekregen?
Triggermodule is optioneel. Voor zover ik weet, is het slechts een kabel met een knop om het opnemen van gegevens te starten/stoppen tijdens het rijden voor analyse. Ik heb er een gekregen, maar ik wed dat ik het nooit zou gebruiken.

Ik heb goed nieuws voor jullie!
Ik heb mijn GDS VCI van aliexpress gekregen: Gds Vci Diagnostic Interface OBD2 Scan Tool voor Hyundai Kia (met Trigger Module Flight Record Function optioneel)
Mijn verwachtingen waren laag, aangezien het een bekend feit is dat GDS niet werkt op modeljaar na 2017. Dit was dus precies het probleem bij de eerste poging. Het goede nieuws - het heeft Ioniq EV en andere Ioniq-modellen voor 2017. Het probleem was echter dat het mijn 2019 auto VIN niet herkende. Het zou je vragen om VIN handmatig in te voeren, maar dan zou het het ook niet herkennen, aangezien het jaar in VIN is gecodeerd. Dus ik vroeg op een ander VCI-forum wat ze doen om toegang te krijgen tot 2018+ modellen. De suggestie was triviaal - voer gewoon de 2017 VIN van het vergelijkbare model in, maar ik kon er geen vinden, dus gebruikte ik het script Tesla' VINcalc.py om 2017 VIN te genereren op basis van mijn 2019 EV VIN. En het werkte! Ik kon nu toegang krijgen tot elke module in mijn Ioniq.
Code:
python VINcalc.py -w "KMH" -m "C" -b "0" -r "5" -f "L" -d "H" -y "2017" -p "U" -n "000001"
vervang "000001" door de laatste 6 cijfers van uw VIN.
Hier is een voorbeeld van 2017 EV VIN: KMHC05LH6HU000001. Trouwens, je kunt niet zomaar de laatste cijfers veranderen, want er is een berekend controlecijfer (6) direct voor het jaar (H - 2017): 6H
Hier is een VIN-controlecijfercalculator: VIN-controlecijfercalculator. Neem gewoon uw VIN, vervang de 10e letter door H en gebruik de calculator om het controlecijfer op de 9e positie te krijgen.
Ik zou het echter niet durven om mijn firmware met deze software te updaten. Hyundai laat iedereen zijn firmware updaten met de J2534_HMA-app download voor een eenmalige vergoeding van $75 (gebruik op elk Hyundai-voertuig onbeperkt) en je moet een compatibele J2534 pass-through interface hebben. Ik heb vandaag gecontroleerd op updates met J2534_HMA en er zijn geen updates beschikbaar voor mijn Ioniq EV 2019.
View attachment 30851
Is het mogelijk om handmatig een voertuig te selecteren om de voertuiglijst te bekijken? Ondersteunt het Ioniq Hybrid?

Is het mogelijk om handmatig een selectie te maken van het voertuig om de voertuiglijst te bekijken? Wordt de Ioniq Hybrid ondersteund?
Ondersteunt absoluut Ioniq Hybrid. Wanneer u een nieuwe sessie start, probeert deze het VIN-nummer te lezen, maar omdat het na 2017 is, zou het zeggen dat het de VIN niet kon lezen. Op dit punt voert u gewoon uw "berekende 2017 VIN" handmatig in en het selecteert automatisch uw auto. Handmatig de selectie van het voertuigmodel maken, helpt niet zonder een geldige 2017 VIN. Ik heb uitgelegd hoe u uw 2017 VIN kunt verkrijgen door de jaarletter te vervangen door H en vervolgens de VIN-controlecijfercalculator te gebruiken om de conversie te voltooien. Dit is de beste route, aangezien VIN al uw eigen voertuigconfiguratie heeft gecodeerd met een ander jaar dat GDS ondersteunt.
30881

Kan deze software de "auto hold"-functie op de Ioniq EV standaard activeren, vraag ik me af? Het is echt frustrerend om elke keer dat ik de auto aanzet op die knop te moeten drukken.
Ik weet dat de Chinese Launch X431 Ioniq EV/Hybrid ondersteunt, maar het is wel wat duur.

Kan deze software de "auto hold"-functie op de Ioniq EV standaard activeren, vraag ik me af? Het is echt frustrerend om elke keer dat ik de auto aanzet op die knop te moeten drukken.
Ik weet dat de Chinese Launch X431 Ioniq EV/Hybrid ondersteunt, maar het is enigszins duur.
Dergelijke dingen zouden worden weergegeven in de UI-instellingen van uw auto. Slechts een algemene observatie van de dealer tool - het biedt niets extra's ten opzichte van wat al in de UI beschikbaar is. Hyundai doet het vrij goed door alle nuttige instellingen aan de gebruiker beschikbaar te stellen.

Ondersteunt absoluut Ioniq Hybrid. Wanneer u een nieuwe sessie start, probeert het VIN te lezen, maar omdat het na 2017 is, zou het zeggen dat het de VIN niet kan lezen. Op dit punt voert u gewoon uw "berekende 2017 VIN" handmatig in en het selecteert automatisch uw auto. Handmatige selectie van het voertuigmodel gaat niet helpen zonder geldige 2017 VIN. Ik heb uitgelegd hoe u uw 2017 VIN kunt verkrijgen door de jaarletter te vervangen door H en vervolgens de VIN-controlecijfercalculator te gebruiken om de conversie te voltooien. Dit is de beste route, aangezien VIN al uw eigen voertuigconfiguratie heeft gecodeerd met een ander jaar dat GDS ondersteunt. View attachment 30881
Trouwens, hoe update je de GDS-software totdat deze de voertuiglijst van 2017 weergeeft? Is het een update via online?

Trouwens, hoe update je de GDS-software totdat deze de voertuiglijst van 2017 weergeeft? Is het een online update?
Op het moment dat u GDS voor de eerste keer start nadat alle geleverde updates zijn toegepast, wordt u gedwongen alle online updates te downloaden en te installeren.

21 - 40 of 82 Posts