Ik heb goed nieuws voor jullie!
Ik heb mijn GDS VCI van aliexpress gekregen:
Gds Vci Diagnostic Interface OBD2 Scan Tool voor Hyundai Kia (met Trigger Module Flight Record Function optioneel)
Mijn verwachtingen waren laag, aangezien het een bekend feit is dat GDS niet werkt op modeljaar na 2017. Dit was dus precies het probleem bij de eerste poging. Het goede nieuws - het heeft Ioniq EV en andere Ioniq-modellen voor 2017. Het probleem was echter dat het mijn 2019 auto VIN niet herkende. Het zou je vragen om VIN handmatig in te voeren, maar dan zou het het ook niet herkennen, aangezien het jaar in VIN is gecodeerd. Dus ik vroeg op een ander VCI-forum wat ze doen om toegang te krijgen tot 2018+ modellen. De suggestie was triviaal - voer gewoon de 2017 VIN van het vergelijkbare model in, maar ik kon er geen vinden, dus gebruikte ik het script Tesla' VINcalc.py om 2017 VIN te genereren op basis van mijn 2019 EV VIN. En het werkte! Ik kon nu toegang krijgen tot elke module in mijn Ioniq.
Code:
python VINcalc.py -w "KMH" -m "C" -b "0" -r "5" -f "L" -d "H" -y "2017" -p "U" -n "000001"
vervang "000001" door de laatste 6 cijfers van uw VIN.
Hier is een voorbeeld van 2017 EV VIN: KMHC05LH6HU000001. Trouwens, je kunt niet zomaar de laatste cijfers veranderen, want er is een berekend controlecijfer (6) direct voor het jaar (H - 2017): 6H
Hier is een VIN-controlecijfercalculator:
VIN-controlecijfercalculator. Neem gewoon uw VIN, vervang de 10e letter door H en gebruik de calculator om het controlecijfer op de 9e positie te krijgen.
Ik zou het echter niet durven om mijn firmware met deze software te updaten. Hyundai laat iedereen zijn firmware updaten met de J2534_HMA-app download voor een eenmalige vergoeding van $75 (gebruik op elk Hyundai-voertuig onbeperkt) en je moet een compatibele J2534 pass-through interface hebben. Ik heb vandaag gecontroleerd op updates met J2534_HMA en er zijn geen updates beschikbaar voor mijn Ioniq EV 2019.
View attachment 30851