Hyundai IONIQ Forum banner

Hoogspanningsschakelaar - Wanneer en hoe correct te gebruiken?

5.9K views 1 reply 2 participants last post by  Ixlr8  
#1 ·
Sinds maart 2022 is er geen bericht over de HV-uitschakelaar te vinden, en toen kon ik er maar één vinden. Ik ben een eigenaar van januari 2023 en zou graag opheldering willen over:
1. Hoe de gele lip eruit te trekken (omhoog? omlaag?). De handleiding (pagina 1-75) zegt dat je dat moet doen bij een ongeval of andere noodsituatie.
2. Wat zijn andere gevallen waarin deze ook tijdelijk verwijderd moet worden? Ik herinner me een paar berichten over 12V-accuproblemen die over het resetten van de auto gingen en die deze uitschakelaar noemden, naast het wachten van 15 minuten op ontlading voordat een startaccu werd gebruikt (afgezien van de berichten van maart en april 2023 over Bluelink-pinglimieten en TSB's die betrekking hebben op 12V-accu- en laadonderbrekingsproblemen).
3. Hoe zit het met het opnieuw plaatsen? Is er iets te doen of op te letten voordat je dat doet als je alleen maar het voertuig wilt resetten vanwege een 12V-accu of een vergelijkbaar probleem?

Ik en ik weet zeker dat andere nieuwere eigenaren een overzicht zouden waarderen van wanneer de HV-accu's uitgeschakeld moeten worden door de gele lip tijdelijk te verwijderen. Bedankt.

#2 ·
Er is sinds maart 2022 geen bericht over de HV-uitschakelaar geweest dat ik kan vinden, en toen kon ik er maar één vinden. Ik ben een eigenaar van januari 2023 en zou graag duidelijkheid willen over:
1. Hoe de gele lip eruit te trekken (omhoog? omlaag?). De handleiding (pagina 1-75) zegt dat je dat moet doen bij een ongeval of andere noodsituatie.
2. Wat zijn andere gevallen waarin deze ook tijdelijk verwijderd moet worden? Ik herinner me een paar berichten over 12v-accuproblemen die het resetten van de auto bespraken en die deze uitschakelaar noemden, naast het wachten van 15 minuten op ontlading voordat een startaccu werd gebruikt (afgezien van de berichten van maart en april 2023 over Bluelink-pinglimieten en TSB's die betrekking hebben op 12v-accu- en laadonderbrekingsproblemen).
3. Hoe zit het met het opnieuw plaatsen? Is er iets te doen of op te letten voordat je dat doet als je alleen het voertuig wilt resetten vanwege een 12v-accu of een vergelijkbaar probleem?

Ik en ik weet zeker dat andere nieuwere eigenaren een overzicht zouden willen van wanneer de HV-accu's moeten worden uitgeschakeld door de gele lip tijdelijk te verwijderen. Bedankt.
Het bijgevoegde document van Hyundai kan wat inzicht geven en een aantal van uw vragen beantwoorden.

Ik link ook een YouTube-video voor het vervangen van de 12v waarbij de installateur daadwerkelijk aan de HV-zekeringlip trekt en waarom.

12v-accu vervangingsproces

Attachments