Hyundai IONIQ Forum banner

Hallo! - nieuwe AWD SEL Ioniq 5

2K views 13 replies 8 participants last post by  DieselOx  
#1 · (Edited)
Hallo! Ik ben Chris. We hebben gisteren onze 2021 Model Y ingeruild voor een Ioniq 5 AWD SEL.

Ik ben er nu al dol op. Dag en nacht vergeleken met de Y. In 2021 was het de enige EV die paste bij onze roadtrips, en we hebben geleerd om met de eigenaardigheden te leven. Maar we waren er eindelijk helemaal klaar mee, en aangezien de inruilwaarde kelderde, hebben we hem ingeruild voordat we onder water stonden.

Ergens op dit forum zit mijn broer, ik weet zijn gebruikersnaam niet. Ik wist van het rijden in zijn auto dat we er een wilden, we hebben gewoon gewacht tot de NACS in de auto zat.

We reden ermee naar huis, plugden onze Tesla Wall connector in, werkte perfect, geen aanpassingen nodig.

Het is zo fijn om eindelijk normale ruitenwisserbediening te hebben, echte knoppen voor bijna alles, vooral stoelverwarming!

En hij rijdt ZO SOEPEL, de Y was een bonkige auto, zelfs na het plaatsen van nieuwe schokdempers.

Proost,
Chris

Attachments

#2 ·
Wauw. Ik zou die knoppen KUNNEN hebben. Ik haat de touchscreens, maar ik heb geleerd om met de spraakopdrachten te leven. Als er een Discount Tire in de buurt is, kun je certificaten voor de banden kopen. Dan wordt de volledige garantie plus slijtage via hen afgehandeld. Stel dat een band om welke reden dan ook vernietigd wordt, dan geven ze je een nieuwe band, het enige wat je hoeft te doen is een ander certificaat kopen. Ook andere gerelateerde diensten zijn inbegrepen, levenslang balanceren, roteren, reparatie van lekke banden, dat soort dingen. We hebben ook onze 20's gedowngraded naar 18's en Hankook Evos, nu soepeler en stiller, EN, bonus van een bereikvergroting van ongeveer 25 mijl per lading

#4 ·
Welkom op het forum, vriend! Het is echt geweldig om dit soort ervaringen van nieuwe eigenaren te horen. Ik ben het eens over de knoppen, en toegegeven, ik ben een beetje jaloers omdat je er meer hebt dan de meesten van ons, aangezien het een 2025 is LOL

Ik hoop dat de auto je net zo goed behandelt als mij tot nu toe!

Proost, vriend!

#9 ·
Welkom. Deel uw ervaringen met het vergelijken van de I5- en Y-platforms.
Aanpassing aan het E-GMP-platform is vereist om de 800V-architectuur volledig te benutten.
Ik weet niet zeker of je me echt op weg wilt helpen. Ik ben een eigenzinnige ---- en ik heb de neiging om te zwetsen.

2021 Long Range dual motor vs Ioniq 5 SEL dual motor:

TL;DR, neem degene met werkende ruitenwissers. De Y heeft de domste bedieningselementen ooit, zoals een van die slechte UI-grapwedstrijden. De automatische instelling heeft nog nooit gewerkt, al 3,5 jaar.

Hoe dan ook,

Beide hebben eigenaardigheden, maar de Y heeft gewoon een veel te ruwe rit, en niet op een goede manier zoals een sportwagen. Voelt gewoon onverfijnd aan, zelfs na de upgrade van de ophanging in 2022. Het is beter, maar schreeuwt nog steeds onafgewerkt.

De Y wint voor opslag, veel meer. Voor een gezin met honden en kinderen is de Y geweldig.

Kwaliteit: de Y is Amerikaanse rommel. Echt uit elkaar gevallen. Ontwikkelde ongeveer 10 rammelaars, had er een paar gerepareerd, maar voor elke gerepareerde maakten ze er 3 meer. Niets met betrekking tot de veiligheid, alleen vervelende rammelaars in het interieur, meestal afdekkingen van de gordelbevestiging bij je oren en stoelsluitingen in de achterstoelen.

B-stijl paneel viel eraf, nooit meer goed teruggeplaatst.

Afdekkingen bij de achterklep vielen er vaak af.

Zitplaatsen in de Y zijn te smal tussen de zijsteunen, je went eraan, maar niet goed. En ze verschuiven op de rails in scherpe bochten, klapperen heen en weer.

Batterijdegradatie: de auto liegt over de gezondheidstoestand van de batterij. Zei dat het 9% degradatie had, maar kon slechts 72% van de nominale kWh leveren van 100% naar 0%. Ik besloot hem in te ruilen in plaats van met Tesla te vechten. De auto had nog steeds voldoende garantie, de volgende eigenaar krijgt misschien binnenkort een mooie nieuwe batterij.

OTA-updates: wees voorzichtig wat je wenst. Zeker, veel verbeteringen in de 3,5 jaar dat we hem hadden, maar altijd met bugs, bijna elke keer. En de pictogrammen werden steeds kleiner en kleiner en steeds minder contrast. Binnenkort zal de hele gebruikersinterface een smaakvol grijs vierkant zijn dat lichtjes pulseert als een hartslag, en de auto zal gewoon raden wat je op elk moment wilt.

Echte. Stoel. verwarming. Knoppen: Ik ben in de hemel.

#12 ·
Na een week of twee achter het stuur zou het interessant zijn om je mening over MY vs. I5 te horen. De meeste mensen vinden een paar dingen met MY die ze prefereren, en een paar met I5.
Soundsysteem: de Y wint.

Dashboard/meters lay-out: I5, zooooooo veel beter.

Afstandsbediening app: lol, Hyundai is basic, maar heeft alles wat je echt nodig hebt.

Het merk Hyundai past veel beter bij ons. We zouden nooit in een luxemerk betrapt willen worden, dat maakt ons gewoon ongemakkelijk. Dat was altijd al een slechte match, het voelde alsof we in de auto van iemand anders reden.

#13 ·
@SalisburySam Ik zie je hier. Heb je de overstap gemaakt of heb je nog steeds een Tes**?

(Ik ben zo klaar met alle fanboys in Tes**-land, een andere grote reden om voor de Hyundai te kiezen, het schreeuwt niet tech bro d---bag)

(Ik ging daar als OxBrew, heb eindelijk mijn account laten afsluiten)
Ja, ik ben hier en daar (en daar, en daar, en daar). In de vroege dagen van 2018 kreeg mijn vrouw onze Tesla Model 3 voor mij als verjaardagscadeau (geweldige, geweldige vrouw). De auto overtrof de mogelijkheden van onze 2012 LEAF ruimschoots en had destijds een zekere cool factor. Na de aankoop weigerde ze echter, hoewel ze ermee instemde om erin te rijden, om er ooit in te rijden. Een paar jaar later keken we rond, proefritten met verschillende EV's en ze koos onze 2023 Hyundai Ioniq5 uit en we kochten hem om onze Nissan LEAF te vervangen.

Hebben nog steeds de 2018 Model 3, houden van de 2023 Ioniq5, hebben de 2012 Nissan LEAF verkocht en voor cruise-ins hebben we nog steeds onze 1964 Ford Thunderbird Convertible.

Omdat onze Model 3 in juli 7 jaar oud wordt, zijn we weer begonnen met het bekijken van het EV-landschap voor een waarschijnlijke vervanging. De Ioniq5 voldoet redelijk goed aan onze SUV-behoeften, maar we willen een andere sedan om de Model 3 te vervangen. Tot nu toe zijn mijn persoonlijke favorieten de Spectre, Lucid Air en Ioniq6, maar we hopen op goede dingen in de 2025 of 2026 Genesis Electrified G80, en misschien zelfs de elektrische G90 ten opzichte van het model van 2024, en dat zou dat voertuig aan onze lijst toevoegen. Ik verwacht geen uitverkoop van de Spectre in het eerste jaar, dus ik zal die waarschijnlijk alleen al op basis van de kosten uitsluiten. Er zijn af en toe fatsoenlijke deals voor de Airs, dus nog steeds in het spel. We hebben nog geen BMW i5 gezien/gereden, maar zijn van plan dit deze of volgende maand te doen, evenals een elektrische Macan. We hebben de MBE geëlimineerd omdat deze een slechter interieur heeft dan onze Model 3, ondanks andere goede dingen, maar zouden een gebruikte MBS kunnen overwegen. Ik hou niet van het interieur van de Polestar, evenmin als de meeste Audi EV's, wil geen hybride, wil geen waterstof, wil geen ICE.