Hyundai IONIQ Forum banner

Instellingen voor het opladen van EV's

1.6K views 5 replies 5 participants last post by  d.student  
#1 ·
Wat mis ik? Ik wil de laadparameters instellen voor mijn 2025 Ioniq 5. Wanneer ik naar de EV-knop ga onder 'Instellingen', krijg ik een venster met de volgende keuzes: batterijconditionering, utility-modus, slimme regeneratie, opladen gestart, stem, waarschuwing en plug and charge.
Er zijn geen andere keuzes beschikbaar. Ik zweer dat die keuze eerder gerelateerd was aan opladen. De EV-laadparameters verschijnen toch niet alleen wanneer je bent aangesloten om op te laden, of wel?
Ik heb het entertainmentsysteem gereset zonder verandering.
Mis ik iets?
Ik zou graag suggesties ontvangen om deze functie terug te krijgen.

Attachments

#2 ·
Er is een optie om de maximale SoC in te stellen, apart voor AC- en DC-laden, maar ik herinner me niet precies waar die zich in de menu's van de auto bevindt. In de BlueLink-app kun je dit instellen door te beginnen op het hoofdscherm, op 'Opladen' te klikken en vervolgens op 'Oplaadlimieten'.

Opties om het vergrendelingsgedrag van de laadpoort in te stellen, zijn verdwenen op voertuigen met NACS. Eerdere versies lieten je de auto instellen om de laadpoort onder verschillende omstandigheden te vergrendelen of niet te vergrendelen; maar nu vergrendelt hij altijd wanneer er wordt opgeladen en ontgrendelt hij alleen wanneer een autodeur is ontgrendeld en het opladen is gestopt. (Je kunt het opladen met NACS stoppen door op de knop op de laadstekker te drukken.) Deze wijziging is vermoedelijk omdat NACS de laadgreep aan de poort vergrendelt via een gemotoriseerde pin in de auto, in plaats van via een handmatig bediende knop op de laadstekker met een secundaire vergrendelingspin op de auto. Om de veiligheid te garanderen, moet de auto de laadpoort dus altijd vergrendelen tijdens het opladen.

#3 ·
Bedankt SRS5694. Ik kon de laadparameters instellen via de Bluelink-app. Vreemd genoeg keerde het uiterlijk van het EV-paneel terug naar normaal na het opladen. Na een tweede herstart van de auto tonen de info onder de elektronische "EV"-knop echter geen van de gebruikelijke batterij- en elektrische info.

#5 ·
Op mijn 2025 SEL kun je naar de instellingen gaan door naar het startscherm te gaan, EV te selecteren en vervolgens zijwaarts te scrollen naar de pagina met de auto-afbeelding aan de linkerkant met het oplaadpercentage. Raak de auto-afbeelding aan en je komt op het scherm waar je limieten kunt instellen voor AC- en DC-laden.