Hyundai IONIQ Forum banner

Energie-efficiëntie

6.9K views 119 replies 33 participants last post by  RSMellette  
#1 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Ik heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip van het SF-gebied naar het LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airconditioning, was een gemiddelde van 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!

#2 ·
Bij 105 km/u klinkt 5,95 km/kWh redelijk, afhankelijk van de wielmaat. Mijn Ioniq 5 RWD met 19" wielen haalt ongeveer 5,6-5,8 km/kWh bij die snelheid. Bij 129 km/u is het eerder 4,0 km/kWh. Bij normaal rijden in de buurt van huis haal ik gemiddeld 6,6 km/kWh.

U heeft niet vermeld welke uitvoering en welke wielmaat, en wielmaat maakt een enorm verschil. AWD versus RWD heeft ook invloed.

#3 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip SF-gebied naar LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale AC, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
(Overigens, de Tesla-adapter gebruikt, en hij werkte perfect!)
Goed: had Ltd-trim, wielmaat 19 inch moeten zeggen. Ik heb enige moeite om te begrijpen waarom de wielmaat een rol zou spelen. ?

#7 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip SF-gebied naar LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale AC, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
Juist: had Ltd-trim moeten zeggen, wieldmaat 19 inch. Ik heb enige moeite om te begrijpen waarom de wieldmaat een rol zou spelen. ?
Weet je zeker dat je 19-inch wielen hebt? De 2025 Ioniq 6 SEL en Limited hebben 20-inch wielen.

3,7 mijl / kWh lijkt ongeveer goed.

Image

Natuurkunde. Er zijn een paar discussies over die impact. Een lid meldt dat zijn Ioniq 5 met 19-inch wielen een betere efficiëntie heeft dan zijn Ioniq 6 met 20-inch wielen, wat ik verbazingwekkend vind.
Dat ben ik.

Yup, onze 2023 Ioniq 5 SEL AWD met 19-inch wielen haalt 4,1 mijl / kWh, terwijl onze lichtere (één motor minder), meer aerodynamische 2025 Ioniq 6 SEL RWD met 20-inch wielen 2025 3,8 mijl / kWh haalt.

Het is nu al vele maanden erg consistent, waarbij beide op dezelfde wegen en in hetzelfde klimaat worden gereden,

#13 ·
Weet je zeker dat je 19-inch velgen hebt? De 2025 Ioniq 6 SEL en Limited hebben 20-inch velgen.

3,7 mijl / kWh lijkt redelijk.

View attachment 61682

Dat ben ik.

Yup, onze 2023 Ioniq 5 SEL AWD met 19-inch velgen haalt 4,1 mijl / kWh, terwijl onze lichtere (één motor minder), aerodynamischere 2025 Ioniq 6 SEL RWD met 20-inch velgen 2025 3,8 mijl / kWh haalt.

Dit is nu al vele maanden zeer consistent, waarbij beide op dezelfde wegen en in hetzelfde klimaat zijn gereden,
Je hebt gelijk, 20 inch. De discussie over de wieldmaat is intrigerend. Komende van 14 en 15 inch, vind ik deze nieuwe, "gigantische" (bij vergelijking) wielen echt vreemd. Een verklaring die ik heb gehoord is een betere rit, maar de verklaring waarom dit zo zou kunnen zijn, is me ontgaan. Eens, het toegevoegde massaverschil van 19 inch naar 20 inch is waarschijnlijk onbeduidend. Als iemand opmerkingen heeft over waarom fabrikanten naar deze gigantische maten zijn gegaan, hoor ik ze graag.

#10 ·
Datapunten: 2025 Ioniq6 Limited RWD, 20” wielen. 100 mijl trip gisteren, voornamelijk Interstate-reizen in West-North Carolina. De deur-tot-deur-consumptie voor de trip was 3,8 mijl/kWh. Dezelfde trip, ongeveer hetzelfde weer (zonnig, weinig wind, overdag, droge wegen) in onze 2025 Ioniq5 Limited RWD 19” wielen = 4,0 mijl/kWh. Alle reizen met snelheidslimieten, meestal 70 mph, sommige 65 mph.

#14 ·
Datapoints: 2025 Ioniq6 Limited RWD, 20” wielen. 100 mijl trip gisteren, voornamelijk Interstate reizen in Western North Carolina. Deur-tot-deur verbruik voor de trip was 3.8mi/kWh. Zelfde trip, ongeveer hetzelfde weer (zonnig, weinig wind, overdag, droge wegen) in onze 2025 Ioniq5 Limited RWD 19” wielen = 4.0mi/kWh. Alle reizen op snelheidslimieten, meestal 70 mph, sommige 65 mph.
Echt interessant, lijkt de notie dat een grotere diameter gelijk staat aan een beter verbruik de 'wind uit de zeilen te nemen'. Nog steeds op zoek naar de redenatie die fabrikanten gebruiken om van 20 naar 19 te gaan (of, wat dat betreft, van 14/15 naar 19/20!).

#18 ·
Echt interessant, het lijkt de stelling te "verpletteren" dat een grotere diameter een betere kilometerstand betekent. Nog steeds op zoek naar de reden die fabrikanten gebruiken om van 19 naar 20 te gaan (of, wat dat betreft, van 14/15 naar 19/20!)
De stelling, ondersteund door Hyundai-bereikschattingen en gebruikerservaringen, is dat grotere wielen een lagere efficiëntie (mijl / kWh) en daarom een lager bereik hebben.

Hoe interessant. Ik zou denken dat een hogere rolweerstand zou leiden tot een LAGERE kilometerstand. Waarom ze die afweging zouden maken, is mysterieus, tenzij de vorige weerstand gevaarlijk laag was...
Ja, een hogere rolweerstand leidt tot een lagere efficiëntie en een lager bereik.

#20 ·
20-inch banden zijn minder brandstofefficiënt dan 18-inch banden omdat ze zwaarder zijn, waardoor de rolweerstand toeneemt, en minder zijwand hebben, wat leidt tot verhoogde bandvervorming en energieverlies. Grotere banden vereisen meer vermogen om hun rotatie te starten en te behouden, wat meer brandstof verbruikt. Bovendien biedt de verminderde zijwand op 20-inch velgen minder demping voor oneffenheden in de weg, wat kan bijdragen aan een slechtere rijkwaliteit en een verhoogd energieverlies door bandvervorming.

#26 ·
Misschien helpt een van deze: ev wielgrootte efficiëntie - Google Zoeken

Nog een vergelijking (van de EPA) bij de schattingen van Hyundai: Brandstofverbruik van de 2024 Hyundai Ioniq 6
Uitstekend. Bedankt. Het lijkt te bewijzen dat kleinere wielen beter zijn voor bereik/efficiëntie. Ik ben nog steeds verontrust door hun beschamende fout dat bredere banden meer contact met de weg hebben. De hoeveelheid contact wordt bepaald door wat nodig is om de auto van de velg te houden, namelijk voor elk wiel moet het gewicht van de auto gedeeld door 4 gelijk zijn aan het contactoppervlak x de luchtdruk in de band.

#30 ·
Volgens het hoofd van het ontwerpteam voor de Ioniq 6 kozen ze voor 20-inch wielen omdat ze er cooler uitzien.

Geweldig interview op Top Gear als je het nog niet hebt gezien.

Veel dank, had het niet gezien. Ja, bijna alles wijst er nu op dat deze 'gigantische' wielen er zijn geplaatst voor esthetische doeleinden, en niets anders. Interessant is echter dat hij, hoewel hij veel praat over de luchtweerstandscoëfficiënt van 0,21, de EFFICIËNTIEVERLIES door deze grote wielen niet vermeldt – een compromis dat ze hebben gesloten voor het uiterlijk/de verkoop.

#31 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip van het SF-gebied naar het LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airconditioning, was een gemiddelde van 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon! (Overigens, ik heb de Tesla-adapter gebruikt, en hij werkte perfect!)
Op een mooie zomerdag bij 65 mph was ons beste resultaat 4,1 M/KwH. RWD met 19-inch aftermarket velgen. Meestal net onder de 4. Windrichting kan een groot verschil maken.

#33 ·
Ik haal regelmatig tussen de 4-5 M/KwH, maar ik woon in een relatief kleine stad en rijd zelden sneller dan 72 km/u. Daarboven neemt de luchtweerstand echt de grootste efficiëntiefactor over, die toeneemt met het kwadraat van de snelheid. Dus voor elke roadtrip waarbij ik op snelwegsnelheid rijd, varieert mijn verbruik van 3,5 - 4,0 M/KwH. Of minder als ik echt hard ga of als ik tegenwind heb. En ja, bij snelwegsnelheden zijn het de bredere banden op uw 20" velgen die u een efficiëntiehit geven. (ook heb ik de eerste 5 jaar van mijn professionele carrière doorgebracht als Aerodynamica Ingenieur werkzaam in de Windtunnel van GM in Warren, MI)

#34 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Ik heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip van het SF-gebied naar het LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, met 65 mph ingesteld op de SCC met minimale AC, was een gemiddelde van 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon! (Overigens heb ik de Tesla-adapter gebruikt en deze werkte perfect!)
Mijn 2024 I6 SEL AWD in ECO-modus haalt ongeveer 4 bij die snelheid bij gematigde temperaturen. Ik heb gemerkt dat de bandenspanning cruciaal is en de temperatuur natuurlijk een enorme factor is.

#35 · (Edited)
Ik was hier ook verward over. Het blijkt dat de 2026 Limited 20-inch wielen heeft voor de AWD-versie, maar 19-inch wielen voor de RWD. Wat de efficiëntie betreft, is mijn begrip dat de bandendiameter hetzelfde is (de zijkanten zijn groter bij de 19-inch), en de band is breder bij de 20-inch. Blijkbaar geeft dit de AWD een sportiever gevoel, betere bochtenhandling en grotere rolweerstand. Ik denk dat de mensen bij Hyundai vonden dat de AWD aantrekkelijk was voor een meer prestatiegerichte koper, en de RWD-koper meer geïnteresseerd was in bereik en efficiëntie.

#37 ·
Ik ben benieuwd of iemand meer dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip van het SF-gebied naar het LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airco, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
3 weken geleden kocht ik een 2025 long range IONIQ 6 SE RWD en reed van Ocala naar Gainesville FL met een gemiddelde van 4,4 mijl per kWh. Ik heb dit nooit gereset en over de totale 440 mijl die sinds de aankoop zijn gereden, haal ik gemiddeld 4,9 mijl per kWh. Ik heb de motorrem ingesteld op bijna het maximum voor het opladen van de batterij bij het vertragen. Ik reed vorig jaar een Polestar 2 in Italië en de motorrem was net als mijn huidige instelling.

#39 ·
3 weken geleden kocht ik een 2025 long range IONIQ 6 SE RWD en reed van Ocala naar Gainesville FL met een gemiddelde van 4,4 mijl per kWh. Ik heb dit nooit gereset en over de totale 440 mijl die sinds de aankoop zijn gereden, haal ik gemiddeld 4,9 mijl per kWh. Ik heb de motorrem ingesteld op bijna het maximum om de batterij op te laden bij het vertragen. Ik reed vorig jaar een Polestar 2 in Italië en de motorrem was net als mijn huidige instelling.
Best verbazingwekkend, je presteert beter dan bijna iedereen in dit topic. Volgens Google Maps is die afstand van Ocala naar Gainesville behoorlijk kort, minder dan 40 mijl. Wat was je gemiddelde snelheid? Was er zijwind? Heb je 20-inch velgen? Misschien is je motorrem de sleutel - ik persoonlijk kan niets meer dan ongeveer 1,0 verdragen.

#38 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb er onlangs onze eerste roadtrip mee gemaakt van het SF-gebied naar het LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airco, was een gemiddelde van 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
Ik heb de 2024 AWD en ik haal consequent 7,2 km/kWh (4,5 mijl/kWh) met het meeste van mijn rijden in de stad. Dat komt neer op ongeveer 550 km of 350 mijl bereik van 100% tot 0%. Redelijk tevreden daarmee. Ik laad meestal thuis (24A) tot 90% en laat hem tot ongeveer 20% zakken voordat ik hem weer oplaad. Hij daalt misschien met ongeveer 20% tijdens het winterseizoen - november tot februari.

#42 ·
Het is nuttig om uw ervaringen te horen. Ik heb een 5 of 6 overwogen, maar neig er nu naar om bij onze '19 Bolt te blijven, waar we gemiddeld 5,2 mijl/kWh hebben gehaald over de afgelopen 1500 mijl. Ik weet dat het heel verschillende voertuigen zijn, maar ik ben er nog niet klaar voor om deze efficiëntie op te geven.

#44 ·
Ik heb de Ionic SE AWD uit 2024 met de 18-inch wielen. Ik heb 4800 mijl in een jaar gereden en de master kilometerteller nooit gereset en hij toont 3,6 m/kWh aan - dat is waarschijnlijk ongeveer 60% snelweg/40% stad. Op rechte snelwegritten (ik heb een traject van 100 mijl naar de luchthaven met een gemiddelde snelheid van 70-80 mph) heb ik een dieptepunt van 3,3 m/kWh gezien (zomer 110 graden, 10 mph tegenwind) tot 3,9 m/kWh bij gematigde temperaturen (60-80 graden zonder tegen- of meewind). Rijden in de stad in ECO-modus (vergrendelt de voorwielen na 15 mph) haal ik gemakkelijk 5,0 m/kWh. De rit van de auto met de 18-inch wielen is soepel in de stad en rotsvast op de snelweg. De cabine is bijna stil (geen weg- of bandengeluid met de OEM Hankook Ventus S2 AS 225/55R18 banden). Na het einde van de lease (zeer onwaarschijnlijk dat ik de auto na 33 maanden koop met een restwaarde van $29K) zal ik op zoek gaan naar een gebruikte Ionic 6 (2025-26) (geef de voorkeur aan alle upgrades op de 26) voor een lange termijn aankoop en ik zal 18-inch wielen op de auto zetten als ik toevallig 20-inch wielen op een SEL- of Limited-trim krijg. Hoewel we nog niet weten hoe de uitrustingsniveaus op de 2026's zullen overeenkomen. Ik zal geen lange termijn Ionic 6 met 20-inch wielen hebben en dat 15% bereik verliezen.

#45 ·
Ik heb de 2024 Ionic SE AWD met de 18" wielen. Ik heb 4800 mijl in een jaar gereden en de master odometer nooit gereset en hij toont me 3,6 m/kWh - dat is waarschijnlijk ongeveer 60 snelweg/40 stad mix. Op rechte snelwegritten (ik heb een rit van 100 mijl naar de luchthaven met een gemiddelde van 70-80 mph) heb ik een dieptepunt van 3,3 m/kWh (zomer 110 graden, 10 mph tegenwind) tot 3,9 m/kWh bij gematigde temperaturen (60-80 met geen tegen- of rugwind) gezien. Rondom rijden in de stad in ECO-modus (vergrendelt de voorwielen na 15 mph) haal ik gemakkelijk 5,0 m/kWh. De rit van de auto met de 18" wielen is soepel rondom de stad en solide als een rots op de snelweg. De cabine is bijna stil (geen weg- of bandengeluid met de OEM Hankook Ventus S2 AS 225/55R18 banden). Na afloop van de lease (zeer onwaarschijnlijk dat ik de auto na 33 maanden koop met een restwaarde van $29K) zal ik op zoek gaan naar een gebruikte 2025-26 Ionic 6 (voorkeur voor alle upgrades van de 26) voor een lange termijn aankoop en ik zal 18" wielen op de auto zetten als ik toevallig 20" wielen op een SEL of Limited trim krijg. Hoewel we nog niet weten hoe de trimniveaus zullen overeenkomen op de 2026's. Ik zal geen lange termijn Ionic 6 hebben met 20" wielen en dat 15% bereik verliezen.
Ik kan het hier mis hebben, maar ik denk dat de energiemeting automatisch wordt gereset bij het opladen.

#47 ·
Ik ben benieuwd of iemand betere dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip SF-gebied naar LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airco, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
Ik haal regelmatig hoge waarden bij lokale ritten met lage snelheid. 5s 6s tot 8s. Op snelwegritten van ongeveer 60 mijl zou 3,8 de norm zijn (nog steeds zomerlucht temperaturen).

#49 ·
Op mijn I5 is hoog 3 tot laag 4 mijn norm. Maar ik heb het gehaald tot hoog 4, zelfs laag 5 op lokaal rijden, maar niet lang. Nooit op snelweg rijden. Ik vond een sweet spot van ongeveer 68 mph tijdens een recente reis naar Hilton Head Island, wat de GOM in de hoge 3s bracht, daarboven verschenen snel lage 3s. De M/Kwh was een zorg, aangezien het stuk langs de I 20 van de I-75 naar Savannah weinig oplaadmogelijkheden heeft behalve Tesla. Het is september en na talloze telefoontjes kreeg ik een e-mail waarin stond dat ik officieel op de wachtlijst stond voor de NACS-adapter, die tot 16 weken kon duren om aan te komen.

#51 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024 en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip SF-gebied naar LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, bij 65 mph ingesteld op de SCC met minimale AC, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon!
(Overigens, ik heb de Tesla-adapter gebruikt en hij werkte perfect!)
Ik heb een 2025 Limited en het beste wat ik krijg is 3,7 tot 3,8 mijl/kWh.

#52 ·
Nog geen winterrijden - maar mijn totaal, inclusief stadsritten, lange roadtrips (bergen op en af) - over ongeveer 6.000 km sinds mei, is 15,1 kW/100km.

Dit is ongeveer 4 mijl/kW

Rijd met een 2025 AWD met 20" velgen.

(...overweeg 18"... deze zouden naar verluidt mijn energieverbruik tot ongeveer 12,8 kW/100km verlagen.)

Het is misschien de moeite waard.

#54 ·
Het kan de moeite waard zijn.
Gemeten naar wat? Als je voor opscheprechten gaat, misschien. Maar je krijgt geen topprijs voor het verkopen van gebruikte banden en velgen, dus je moet minimaal 50% van de kosten van nieuwe banden en velgen als doelbedrag beschouwen.

Een snelle berekening suggereert dat je minder dan $100 per jaar zou besparen, uitgaande van 20.000 km en een elektriciteitstarief van $0,12/kWh. Je zou misschien 10-15 km extra per lading kunnen krijgen, dus op reizen zou het een kleine hulp kunnen zijn, maar geen gamechanger.

Trouwens, kW is het momentane vermogen en kWh is de hoeveelheid. Ik vermeld dit alleen omdat het gebruik van onjuiste terminologie mensen in verwarring brengt. Je probeert het equivalent van mijlen (of km) per gallon (of liter) te zeggen. Of in dit geval, hoeveel gallons of liters nodig zijn om 100 mijlen of km af te leggen.

Ik heb deze mentale oefening gedaan toen ik de mijne leasde, maar ik realiseerde me dat het niet genoeg bereik zou toevoegen om de korte laad-/rustpauze over te slaan die ik nodig heb op mijn meest voorkomende reisroute. Momenteel zou ik bij de belangrijkste oplaadstop, die ongeveer 260 mijl van huis is, met weinig tot geen resterend bereik (en een krijsende copiloot/vrouw) aankomen als ik de korte oplaadbeurt 60 mijl ervoor zou overslaan. Kleinere velgen/banden zouden dat kunnen verhogen tot 20-30 mijl, wat nog steeds erg krap is, maar ik moet sowieso stoppen om het toilet te gebruiken, dus ik kon de kosten gewoon niet rechtvaardigen.

#55 ·
Bedankt voor de kWh-correctie - mijn fout (snap het nu).

WRT: 18-inch velgen - ik moet binnenkort een set sneeuwbanden halen - dus voor mij zijn de vragen meer in deze trant:

1) Passen zeer goede ijs-radiaal sneeuwbanden op mijn 20-inch velgen?
2) Zijn 20-inch velgen het beste voor sneeuwbanden (of zijn 18-inch beter)?
2) Als 20-inch goed werkt voor sneeuwbanden, moet ik dan in de zomer op 18 inch rijden? (Wanneer ik sowieso het meeste rijd)
3) Of moet ik 20-inch sneeuwbanden monteren en demonteren voor de periode dat ze nodig zijn en 18-inch velgen helemaal overslaan?

(Ik heb nog geen definitieve beslissing genomen)

Financieel voor de bespaarde energie en batterij-efficiëntie - u heeft gelijk - de financiële besparingen zouden marginaal zijn, zo niet.

Proost!

#56 ·
Ik ben benieuwd of iemand beter dan gemiddeld 3,8 mijl/kWh haalt? Heb deze Ioniq 6 sinds januari 2024, en heb hem net meegenomen op onze eerste roadtrip SF-gebied naar LA-gebied. Het beste wat ik kon krijgen, op 65 mph ingesteld op de SCC met minimale airco, was gemiddeld 3,7. De GOM-meter impliceert dat iets meer dan 4 niet alleen mogelijk is, maar ook gewoon! (Overigens, gebruikte de Tesla-adapter, en het werkte perfect!)
--------------
17.951 mijl geleden heb ik mijn trip odo gereset, en in de 503 rijuren die volgden, vertelt mijn I6 AWD me dat ik gemiddeld 4,6 mijl/kWh heb gehaald.
Dat getal midden 4 is consistent met wat ik normaal zie op de After Recharge versie van hetzelfde scherm.
Al meer dan een jaar gebruik ik niveau 0 regeneratie en rem met mijn paddles zoveel mogelijk (ik vergelijk het met het terugschakelen van mijn motor).
Oh, en mijn bandenspanning is 43 psi, alle vier de hoeken.

Attachments

#58 ·
--------------
17.951 mijl geleden heb ik mijn trip odo gereset, en in de 503 rijuren die volgden, vertelt mijn I6 AWD me dat ik gemiddeld 4,6 mijl/kWh heb gereden.
Dat cijfer midden 4 is consistent met wat ik normaal zie op de After Recharge versie van hetzelfde scherm.
Al meer dan een jaar gebruik ik niveau 0 regeneratie en rem met mijn paddles zoveel mogelijk (ik vergelijk het met het terugschakelen van mijn motor).
Oh, en mijn bandenspanning is 43 psi, alle vier de hoeken
Ik neem aan dat u niet veel snelwegkilometers in dat cijfer heeft, aangezien ik op de snelweg (75 mph in NV) en vooral in de zomer slechts 3,3-3,9 m/kWh kan halen. Over mijn eerste 4800 mijl (ongeveer 60 snelweg/40 stad) gemiddeld ik 3,6 m/kWh. Als ik uitsluitend stadsritten doe (vrij zeldzaam), kan ik gemakkelijk 5,0 m/kWh halen. Ik gebruik Auto Level 1 (zoals de auto die naar voren kijkt) en gebruik de paddles om te vertragen bij lichten en stopborden (Auto 1 - Auto 3). Niet echt geïnteresseerd in I-Pedal (ik weet dat er veel fans van zijn, maar het klikt gewoon niet bij mij).

#64 ·
We zijn net terug van een roadtrip van 8.690 mijl. Een groot deel ervan was in het westen en noorden met snelheidslimieten van 80 mph. We hebben nooit problemen gehad met het bereik. De efficiëntie ging van 3,3 of 3,4 in het oosten met snelheidslimieten van 70 mph naar 2,4 tot 2,8 in de 80 mph zones, vooral bij tegenwind. Maar het bereik was nog steeds geen probleem. We hebben gewoon een paar minuten langer opgeladen en iets meer geld uitgegeven. Dat omvat voorkoeling vóór de eerste lading van de dag op koude ochtenden en batterijkoeling na elke lading, elke keer, over hoeveel dozijn keer we ook hebben opgeladen. (Nog steeds bezig met het documenteren van de ladingen.) Maar dat is voor onze '25 Ioniq 5 RWD. Als je AWD, grote wielen meesleept en nog steeds de 77,4 kWh versus 84 kWh batterij hebt, kunnen de dingen iets uitdagender zijn, maar niet moeilijk. Dan weer, met een Ioniq 6 zou het nog gemakkelijker zijn.