Hyundai IONIQ Forum banner

Electrify America Prijsverhoging E-mail

1 reading
5K views 41 replies 17 participants last post by  zamafir  
#1 ·
#2 ·
#3 ·
Ja, heb ook het "goede nieuws" gekregen. Vrij aanzienlijke verhogingen naar mijn mening, allemaal vanaf 6 maart 2023:
  • Bijna 12% verhoging per kWh naar $0,48
  • Bijna 19% verhoging per minuut laden onder 90kW naar $0,19
  • Bijna 16% verhoging per minuut laden onder 350kW naar $0,37
  • Pass+ lidmaatschap ($4/maand) genereert ongeveer 25% korting op de nieuwe prijzen:
    • $0,36/kWh
    • $0,15/kW onder 90kW
    • $0,29/kW onder 350kW
Uiteraard wordt het lidmaatschapsplan gepromoot, en voor mij tenminste, wordt het opladen thuis gemaximaliseerd. Het zijn die vervelende roadtrips die het meest pijn doen.

Maar het is geweldig om te weten dat ik, volgens de e-mail, "...een gewaardeerde klant..." ben.

#6 ·
Ik ben gewoon blij dat ze er nog zullen zijn. Ik kan het wel handelen om een paar dollar meer te betalen voor uitstapjes. Dat is me liever dan dat een heel oplaadnetwerk verdwijnt.
Ja, het is gewoon vervelend dat EV's alleen aanzienlijk goedkoper zijn voor opladen thuis, en in sommige gebieden heb je ook zonne-energie nodig. Tegen deze hogere prijzen wordt een gewone benzine Corolla of iets dergelijks goedkoper.

Het is niet bankroetmakend en hopelijk een tijdelijk probleem.

#7 ·
Het zal verbeteren naarmate er meer grootschalige duurzame opwekking online komt, en er worden schijnbaar elke week projecten voltooid. Ook extra concurrentie van andere netwerken (zoals die die normale netspanning en een back-upbatterij gebruikt) zal helpen. Ik vermoed dat dit grotendeels te wijten is aan onderhoud en zodra ze het onderhoud en de beschikbaarheid goed hebben, zouden ze een punt moeten bereiken waarop de vraag zo groot is dat ze de prijzen kunnen verlagen.

Ook de uniforme prijsstelling die ze noemen, ik ben benieuwd of ze dat de komende jaren zullen blijven doen.

#8 ·
Het zal verbeteren naarmate er meer grootschalige duurzame energieopwekking online komt, en er zijn projecten die schijnbaar elke week worden voltooid, ook zal extra concurrentie van andere netwerken (zoals die die normale netspanning en een back-upbatterij gebruikt) helpen. Ik vermoed dat dit grotendeels te wijten is aan onderhoud en zodra ze het onderhoud en de beschikbaarheid goed hebben, zouden ze een punt moeten bereiken waarop de vraag groot genoeg is om de prijzen te verlagen.

Ook de uniforme prijsstelling die ze noemen, ik ben benieuwd of ze dat de komende jaren zullen voortzetten.
Juist. Naarmate meer mensen EV's krijgen, is er een consistentere vraag naar de meeste dcfc's. En meer productie van de apparatuur betekent dat de aanschaf minder kost. Bovendien is de initiële installatie van een locatie duur (al die bedrading en beton enzovoort), maar het daaropvolgende onderhoud door het repareren of vervangen van laders is goedkoper.

Met concurrentie ook - en ik neem aan dat er een manier is voor bestuurders om de prijs van de dcfc op hun route te kennen, hopelijk allemaal elektronisch via een routeplanner en niet via enorme borden - zou ik aannemen dat de prijzen uiteindelijk zullen uitkomen op de lange termijn prijs van elektriciteit plus apparatuur. Wat theoretisch 12 cent of zo per kWh zou kunnen zijn.

#9 ·
Het andere geweldige is hun focus op zonne-energie en batterijen ter plaatse voor nieuwe en bestaande implementaties zoals deze, die ze hier in San Diego aanprijzen:

Image

Net als andere dingen qua infrastructuur loopt Europa hierin voorop, waarbij batterij-/oplaadspullen vaak op fullycharged etc. worden getoond - en het is geweldig om te zien dat EA het hier uitrolt!

Ook geweldig zijn hun 150 kW-laders, aangezien de Tesla-stands op ongeveer 100 meter afstand allemaal de trage 72 kW of wat dan ook zijn.

#10 ·
Het andere geweldige is hun focus op zonne-energie en batterijen ter plaatse voor nieuwe en bestaande implementaties zoals deze die ze hier in San Diego aanprijzen:

View attachment 48144

Net als andere dingen qua infrastructuur loopt Europa hierin voorop, met batterij-/oplaadspullen die vaak op fullycharged etc. worden getoond - en het is geweldig om te zien dat EA het hier uitrolt!

Ook geweldig zijn de 150 kW-laders, aangezien de Tesla-stands op ongeveer 100 meter afstand allemaal de trage 72 kW of wat dan ook hebben.
Ja. Zonne-energie geeft ook het andere dat deze stations nodig hebben - overkapping tegen regen en vooral sneeuw. Anders kunnen de handvatten in de sleuf bevriezen.

#11 ·
En de mogelijkheid om de batterijen ook tijdens superdaluren op te laden om de kosten te stabiliseren en hen de mogelijkheid te geven deze in de toekomst te verlagen. Sommige van de Britse stations die op Fully Charged te zien zijn, hebben een enorme opslagcapaciteit, het is verbazingwekkend.

#12 ·
En de mogelijkheid om de batterijen ook tijdens super-daluren op te laden om de kosten te stabiliseren en hen de mogelijkheid te geven deze in de toekomst te verlagen. Sommige van de Britse stations die op Fully Charged te zien waren, hadden echt enorme opslag, het is verbazingwekkend.
Het verhoogt de kosten van het station aanzienlijk. Als je een buffer van 250 kWh per dispenser wilde (waardoor je 2-5 keer kunt tanken in de buffer) en Tesla megapacks gebruikte, is dat $125.000 per dispenser.

Natuurlijk zouden de prijzen bij grotere productievolumes tot minder dan de helft kunnen dalen.

#17 ·
EVGo is afzetterij. Meer in het algemeen moeten ze allemaal een manier vinden om de prijzen concurrerend te maken en bij voorkeur beter dan de typische equivalente kosten voor benzine. Veel hiervan kan afhangen van het lobbyen bij de wetgevende macht van de staat om iets te doen aan elektrische nutsbedrijven die in het algemeen uit de hand lopen (Eversource in Connecticut heeft onlangs de tarieven met 50% verhoogd!) en specifiek met betrekking tot capaciteitstarieven. Ze zullen ook bufferbatterijen moeten gaan installeren om de afname tijdens periodes met hoge tarieven te proberen te verminderen.

#18 ·
EVGo is diefstal. Meer in het algemeen moeten ze allemaal een manier vinden om de prijzen concurrerend te maken en bij voorkeur beter dan de typische equivalente kosten voor benzine. Veel hiervan kan afhangen van het lobbyen bij de wetgevende macht van de staat om iets te doen aan elektrische nutsbedrijven die in het algemeen uit de hand lopen (Eversource in Connecticut heeft de tarieven onlangs met 50% verhoogd!) en specifiek met betrekking tot de vraagkosten. Ze zullen ook bufferbatterijen moeten gaan installeren om te proberen de afname tijdens periodes met hoge tarieven te verminderen.
Blijkbaar kosten de laders 75-140.000 dollar om te installeren. Ervan uitgaande dat ze elk jaar 15 procent van die kosten moeten terugverdienen, hebben ze 21.000 dollar aan jaarlijkse inkomsten nodig, of 57 dollar per dag.

Als slechts 2 auto's gemiddeld elke lader gebruiken en ionq 5's de 10-80 oplaadbeurt doen, geeft de lader slechts 108 kWh per dag af. Ze moeten dus een toeslag van 53 cent per kWh opleggen.

Met een verwaarloosbare hoeveelheid, ongeveer 8 cent, die naar het energiebedrijf gaat.

Dit verklaart de hoge tarieven. Hopelijk zullen deze cijfers veel beter worden als meer EV's de laders gebruiken en sneller opladen, zodat ze meer EV's per lader kunnen opladen. 10 of 20 keer zoveel EV's die consistent opladen met 350 kW zouden de wiskunde enorm helpen, het kan 20 sessies per dag betekenen en elke sessie duurt half zo lang. Dus bijvoorbeeld 20 sessies van 10 minuten met 350 kW. 1166 kWh per dag, en dat betekent dat slechts 5 cent naar de betaling van de lader zelf moet gaan. Plus 8 cent voor de elektriciteit, plus overhead en winst.

Ik denk dat 20 cent per kWh haalbaar is in gebieden met goedkope stroom.

In dure gebieden komt het neer op 10-15 cent boven het tarief voor stroom.

#19 ·
Ik vraag me ook af hoe lang EA één vaste prijs per kWh in het hele land zal handhaven.

Naarmate het aantal EV's toeneemt, zal er ook meer behoefte zijn om meer van de kosten voor het onderhoud van de wegen te dragen. Een wegenbelasting op elke kWh die wordt afgegeven door snelladers zou de huidige benzinebelastingstructuur weerspiegelen.

#37 ·
Ik vraag me ook af hoe lang EA één vaste prijs per kWh in het hele land zal handhaven.

Naarmate het aantal EV's toeneemt, zal er ook behoefte zijn om meer van de kosten voor het onderhoud van de wegen te dragen. Een wegenbelasting op elke kWh die door snelladers wordt afgegeven, zou de huidige benzinetaxstructuur weerspiegelen.
De meeste staten voegen de belasting al toe aan de verlengingen van de licentie, het is niet nodig om per kWh te belasten.

#26 ·
Image

Een vergelijking met Tesla, afkomstig van Tesla verlaagt Supercharger-prijzen naarmate de laadbusiness volwassen wordt. 24-11-2022, dus 2 maanden geleden.

Twee dingen om op te merken: deze locatie is zowat de duurste in de VS (hoge elektriciteitstarieven, hoge huurkosten) en merk op hoe het tarief sterk varieert per tijdstip van de dag. EA lijkt
dezelfde prijs te rekenen als Tesla... de hele tijd.

#31 ·
Ik heb geen Ioniq 5 gekregen voor gratis opladen, ik heb mijn Ioniq 5 gekregen omdat het het juiste is om te doen, en Hyundai heeft er een paar jaar gratis opladen van EA bij gedaan - een bedrijf dat VW tegen wil en dank moest oprichten als schikking voor hun diesel emissie geknoei. Ik ben gezegend om in een deel van LA te wonen met een hoge dichtheid aan DC snelladers - dus als ik naar een EVGo moet, ben ik minder dan 1,5 mijl verwijderd van een EVGo-locatie met 6 350 kW laders, die ALTIJD minstens 2-3 beschikbaar heeft, dat is prima. EA heeft ook 11 150 kW en 2 350 kW binnen 5 mijl. In mijn gebouw heeft de benedenverdieping van de parkeergarage 4 gratis Chargepoint level 2's, dus dat is mijn go-to.

#32 ·
Ik kreeg geen Ioniq 5 voor gratis opladen, ik kreeg mijn Ioniq 5 omdat het het juiste is om te doen, en Hyundai gooide er een paar jaar gratis opladen van EA bij - een bedrijf dat VW tegen wil en dank moest oprichten als schikking voor hun diesel emissie geknoei. Ik ben gezegend om in een deel van LA te wonen met een hoge dichtheid aan snelladers - dus als ik naar een EVGo moet, ben ik minder dan 1,5 mijl verwijderd van een EVGo-locatie met 6 350 kW-laders, die ALTIJD minstens 2-3 beschikbaar heeft, dat is prima. EA heeft ook 11 150 kW en 2 350 kW binnen 5 mijl. In mijn gebouw heeft de benedenverdieping van de parkeergarage 4 gratis Chargepoint level 2's, dus dat is mijn go-to.
En het wordt steeds beter en beter! 👏

#42 ·
Goed punt, ik zag laatst een CX-5 en dacht dat ik me afvroeg hoe die cijfers uitpakken. Uiteindelijk kan het me gewoon niet schelen. Ik heb heel veel auto's gehad en dit is de beste die ik heb gehad en het is gewoon zo gemakkelijk om mee te leven en ik rijd veel minder sinds COVID, dus ik omarm het gewoon. Laatst tot 60% opgeladen, gesproken met een paar leuke Bolt EUV-, ID.4- en R1S-eigenaren, het is leuk om een EV-eigenaar te zijn! Ik zou eerlijk gezegd aanzienlijk meer betalen als het zou betekenen dat er overdekte zonne-overkappingen en batterijen en meer opladers zouden komen, zoals ze in hun uitbreidingsplan hebben aangegeven. Als reizen van 1000 mijl probleemloos kunnen worden gemaakt, zijn we een heel eind verder dan mijn vorige EV (eGolf) en superlangzaam opladen en supermiserabel bereik. Ik zou het prima vinden als het nog duurder was dan een benzineauto, want het is sneller dan een benzine-CUV/EV van 55.000 dollar en een stuk mooier. Maar met alle enorme vooruitgang in hernieuwbare energie gok ik dat het aan het einde van het decennium heel goedkoop zal zijn om een EV te gebruiken.