Hyundai IONIQ Forum banner

Kan het BlueLink-account niet met de tweede bestuurder worden gedeeld?

2 reading
48K views 39 replies 15 participants last post by  Dolmenwood  
#1 ·
Hallo. Blijkbaar is slechts één BlueLink-account mogelijk.
Dus delen is mogelijk.
Maar hoe?
Moet de 2e bestuurder een Hyundai-account hebben? Een myHyundai-account? De dealer weet het niet. Bedankt bij voorbaat voor elke tip over het delen van BlueLink.
Eenmaal gedeeld, kan elke bestuurder zijn of haar eigen Ioniq 5 profielinstellingen hebben of staat dat los van BlueLink?

#4 ·
Ja, dit is precies de betreffende BlueLink-app-pagina. Werkt niet voor mij. Er lijkt iets te moeten gebeuren vóór die stap, maar wat? Hyundai- of myHyundai-account voor de partner? De foutmelding die ik krijg is ongeldig mobiel nummer EN Geen bestaand account (wat ?!!) gekoppeld aan dit telefoonnummer! Maar blijkbaar is er maar één Bluelink-account per auto ...?

#5 ·
Ja, dit is precies de BlueLink app-pagina in kwestie. Werkt niet voor mij. Er lijkt iets te moeten gebeuren vóór die stap, maar wat?
Hyundai- of myHyundai-account voor de partner?
De foutmelding die ik krijg is ongeldig mobiel nummer EN Geen bestaand account (wat ?!!) gekoppeld aan dit telefoonnummer!
Maar blijkbaar is er maar één Bluelink-account per auto ...?
Er is maar één BlueLink-account per auto, en slechts één BlueLink-account per bestuurder, maar je kunt het BlueLink-account van de auto delen tussen de BlueLink-accounts van verschillende bestuurders.

#6 ·
Uw telefoon: Download de app, installeer deze op uw telefoon en maak uw BlueLink-account voor de bestuurder aan.

Auto: Activeer de BlueLink-verbinding. Voeg uw BlueLink-account voor de bestuurder toe aan uw bestuurdersprofiel in de auto.

Uw telefoon: Voeg de auto toe aan uw app.

Telefoon van de partner: Download de app, installeer deze op de telefoon van de partner en maak het BlueLink-account van de bestuurder van de partner aan.

Auto: Voeg het BlueLink-account van de bestuurder van uw partner toe aan het bestuurdersprofiel van uw partner in de auto.

Uw telefoon: Deel de auto met het BlueLink-account van de bestuurder van uw partner.

Telefoon van de partner: Accepteer het delen en controleer of het werkt.

#12 ·
Telefoon van de echtgenoot: Download de app, installeer deze op de telefoon van de echtgenoot en maak het BlueLink-account van de echtgenoot aan.
Ik worstel hier ook mee. In de Canadese versie moet je het VIN-nummer van de auto invoeren om een account aan te maken. Als ik het VIN-nummer van de auto invoer bij het aanmaken van een account voor mijn vrouw, krijg ik een foutmelding dat de auto op een andere persoon is geregistreerd. Als ik vanuit bluelink probeer een andere gebruiker uit te nodigen, staat er dat er geen bluelink-account is geregistreerd voor dat e-mailadres. Als iemand kan helpen, zou dat geweldig zijn. Ik zal een e-mail sturen naar Hyundai Canada om te zien wat ze zeggen.

#8 ·
TX veel MrMjay. Dus voor de partner, maak je dezelfde BlueLink-account aan met dezelfde login, of een ander e-mailadres op haar telefoon BlueLink-app?
Mevrouw Mjay heeft haar eigen BlueLink-account, met haar eigen persoonlijke e-mailadres en haar eigen mobiele telefoonnummer, volledig gescheiden van de mijne.

Alles ingesteld en geactiveerd in de app op haar mobiele telefoon, voordat er een auto werd geselecteerd, gekoppeld of gedeeld, etc.

De auto werd vervolgens toegevoegd aan mijn BlueLink-app op mijn telefoon, en toen werd de auto (vanuit mijn app) gedeeld met het nieuw aangemaakte BlueLink-account van mevrouw Mjay.

#13 ·
Hallo. Ik heb TX naar Mr Mjay gestuurd. Stel eerst je Bluelink in. Installeer vervolgens met de smartphone van je vrouw Bluelink, open het, MAAK haar eigen account aan, ga dan naar de auto en voer de verificatiecode in.
Daarna in JOUW smartphone delen. Accepteer in HAAR smartphone. Klaar.

#21 ·
Hoi. Ik heb TX naar Mr Mjay beheerd. Stel eerst je Bluelink in. Installeer vervolgens met de smartphone van je vrouw Bluelink, open, CREËER haar eigen account, ga dan naar de auto en voer de verificatiecode in.
Daarna in JOUW smartphone delen. Accepteer in HAAR smartphone. Klaar.
MAAR...
BlueLink Google Agenda-integratie is een puinhoop.
Dus ik ben teruggekeerd naar Android Auto!
Eindelijk de Amazon Basics 3.1 gen2 kabel USB A naar C gevonden die werkt met mijn S21. Zal echter overstappen naar Google pixel 6 Pro...

#14 ·
Het probleem is dat wanneer ik de app op haar telefoon open en probeer een account voor haar aan te maken, het verplicht is om een ​​chassisnummer (VIN) in te voeren. Als ik een VIN invoer, staat er dat deze op iemand anders geregistreerd staat. Ik vermoed dat de Canadese versie van de app anders is dan die in Europa. Ik zal kijken wat Hyundai Canada zegt als ze ooit reageren. Bedankt voor de suggestie.

#15 ·
Hyundai Canada stuurde me zojuist de volgende reactie:

We hebben uw verzoek ontvangen over hoe u uw vrouw als tweede bestuurder op uw voertuig kunt registreren. Helaas kan dit proces niet worden uitgevoerd, omdat slechts één persoon zich voor één voertuig kan registreren. Als u echter wilt dat uw vrouw Bluelink op hetzelfde voertuig gebruikt, kan ze de Bluelink-applicatie gewoon op haar apparaat downloaden en hetzelfde account (login-informatie) gebruiken als u.

Dit is totale BS. De software en app van de auto zijn ontworpen om een tweede bestuurder te hebben. Ik heb Hyundai hierop gewezen en op het feit dat deze functie in andere landen werkt. Ik betwijfel echter of ze zullen reageren.

#16 ·
Hyundai Canada stuurde me zojuist de volgende reactie:

We hebben uw verzoek ontvangen over hoe u uw vrouw als tweede bestuurder op uw voertuig kunt registreren. Helaas kan dit proces niet worden uitgevoerd omdat slechts één persoon zich voor één voertuig kan registreren. Als u echter wilt dat uw vrouw de Bluelink op hetzelfde voertuig gebruikt, kan ze de Bluelink-applicatie op haar apparaat downloaden en hetzelfde account (login-informatie) gebruiken als u.

Dit is totale BS. De software en app van de auto zijn ontworpen om een ​​tweede bestuurder te hebben. Ik heb dit aan Hyundai uitgelegd en het feit dat deze functie in andere landen werkt. Ik betwijfel echter of ze zullen reageren.
Hoewel dit duidelijk geen bevredigende oplossing is, helpt het wel tot op zekere hoogte.

In de Hyundai BlueLink-app die ik hier in het VK gebruik, is er een sectie die betrekking heeft op het profiel van de bestuurder, bijvoorbeeld het uploaden van een aangepaste afbeelding en andere instellingen. Dit gedeelte werkt dus uiteraard niet voor uw vrouw als ze de BlueLink-app gebruikt met dezelfde inloggegevens als u.

Maar voor de meeste dingen waarvoor ik de BlueLink-app gebruik, doet het profiel van de bestuurder er niet toe. Dit zijn de status van de auto, bijvoorbeeld het batterijniveau, het resterende aantal kilometers, of de deuren op slot zitten, enz., evenals het 'afstandsbedienings'-gedeelte waar u opdrachten naar de auto kunt sturen, bijvoorbeeld om de airco te starten of te beginnen met opladen, enz.

Dus als u de oplossing van Hyundai gebruikt, krijgt uw vrouw nog steeds het grootste deel van de functionaliteit van de app.

Als voorbeeld: ik ging vandaag met mijn vrouw winkelen, we gingen uit elkaar in het winkelcentrum en spraken af ​​bij de auto. Ik kwam eerder dan afgesproken bij de auto aan, dus ontgrendelde ik de auto met de BlueLink-app en wachtte op mijn vrouw terwijl ik in de auto zat. Deze applicatie zou voor ons hebben gewerkt, zelfs als we allebei dezelfde inloggegevens zouden gebruiken.

Wat de Canada-app betreft... als het dezelfde app is voor Noord-Amerika, dus ook voor de VS, dan is de noodzaak om de VIN voor elke BlueLink-gebruikersaccount in te voeren (wat, zoals u aangaf, elders niet vereist is) mogelijk te wijten aan beveiligingsproblemen, aangezien eigenaren in de VS de app als digitale sleutel kunnen gebruiken, iets wat wij hier niet kunnen. In mijn geval kon ik eerder vandaag via de BlueLink-app toegang krijgen tot de auto, maar ik kon de auto niet starten of wegrijden.

#17 ·
Ik heb gedaan wat Hyundai Canada voorstelde en het werkt. Ik wist niet zeker of ik op twee verschillende apparaten kon inloggen, maar het was geen probleem. De Canadese versie van de app heeft geen digitale sleutel. We kunnen nu de auto aanzetten, de auto openen, de verwarming aanzetten en het opladen op afstand bedienen. Ik weet niet zeker of ik de digitale sleutel mis, totdat ik mijn sleutels verlies, dan zou het handig zijn geweest.

#18 · (Edited)
Ja, ik ben dezelfde problemen tegengekomen met een tweede account. Ik ben gewoon ingelogd onder het account van mijn vrouw. Maar het zou fijn zijn om mijn eigen account te hebben. Maar het enige dat ik niet kan gebruiken, is de kalenderfunctie, wat niet het einde van de wereld is. Slechte implementatie van de kant van Hyundai.

#19 · (Edited)
Ja, ik ben dezelfde problemen tegengekomen met een 2e account. Ik ben gewoon ingelogd onder het account van mijn vrouw. Maar het zou fijn zijn om mijn eigen account te hebben. Maar het enige wat ik niet kan gebruiken is de kalenderfunctie, wat niet het einde van de wereld is. Slechte implementatie van de kant van Hyundai.
Ik heb nog een antwoord ontvangen van Hyundai Canada. De tweede bestuurder werkt alleen goed als je vrouw/partner een eigen Hyundai-voertuig heeft. Een bluelink-account moet gekoppeld zijn aan een Hyundai-auto en er is maar één account per auto. Het is behoorlijk irritant, vooral omdat deze functie in andere landen werkt zoals je zou verwachten, zonder dat je een andere Hyundai-auto hoeft te kopen.

#25 ·
Ik heb twee afzonderlijke BlueLink-accounts aangemaakt voor mevrouw Mjay en voor mezelf, de BlueLink-app op mijn telefoon en die van haar geïnstalleerd, vervolgens de auto aan mijn app toegevoegd en deze gedeeld met haar BlueLink-account, en het werkte prima.
Mijn man en ik hebben twee Hyundai-auto's. Ik wilde hem toevoegen aan mijn blulink op mijn Tucson, maar hij lijkt mij niet te kunnen toevoegen aan zijn BlueLink op zijn ioniq.

#27 ·
Het simpelweg delen van inloggegevens is onvoldoende. Je moet eerst naar de Bluelink-app gaan en op "Bestuurdersprofielen" klikken. Het geeft de informatie van de primaire bestuurder weer, maar er is ook een link om "Extra bestuurders uit te nodigen". Je kunt ook bewerken om volledige toegang te verlenen of de functies en meldingen te beheren waartoe de bestuurder toegang heeft.

#38 · (Edited)
De Canadese versie heeft minder functies dan de Amerikaanse versie. Ter compensatie is het Bluelink-abonnement levenslang voor de oorspronkelijke eigenaar.
Ik heb hier in de VS een levenslang Bluelink-abonnement voor mijn '25 i5N... Ik geloof dat alle '25s hier in de VS dat doen...

#40 ·
Bevestiging van Hyundai dat meldingen voor 2e Bluelink-gebruiker niet mogelijk zijn:

"Met betrekking tot uw vraag of secundaire bestuurders meldingen van de app ontvangen over uw Ioniq 6 2026, alleen de hoofdaccounthouder ontvangt meldingen op het nummer dat is ingesteld voor de meldingen. De secundaire bestuurder ontvangt deze meldingen niet."

Dus in werkelijkheid/in het echte leven, hoewel het mogelijk is om een 2e bestuurder aan de app toe te voegen, denk ik dat het waarschijnlijk nuttiger is om gewoon in te loggen op beide telefoons met het e-mailadres van de primaire gebruiker INSTEAD van dit "2e bestuurder toevoegen" ding in dit topic te doen. Ik geloof dat het in-auto profiel en de stoelinstellingen (geregeld door de knop op de deur) in ieder geval behouden blijven.