Hyundai Canada stuurde me zojuist de volgende reactie:
We hebben uw verzoek ontvangen over hoe u uw vrouw als tweede bestuurder op uw voertuig kunt registreren. Helaas kan dit proces niet worden uitgevoerd omdat slechts één persoon zich voor één voertuig kan registreren. Als u echter wilt dat uw vrouw de Bluelink op hetzelfde voertuig gebruikt, kan ze de Bluelink-applicatie op haar apparaat downloaden en hetzelfde account (login-informatie) gebruiken als u.
Dit is totale BS. De software en app van de auto zijn ontworpen om een tweede bestuurder te hebben. Ik heb dit aan Hyundai uitgelegd en het feit dat deze functie in andere landen werkt. Ik betwijfel echter of ze zullen reageren.
Hoewel dit duidelijk geen bevredigende oplossing is, helpt het wel tot op zekere hoogte.
In de Hyundai BlueLink-app die ik hier in het VK gebruik, is er een sectie die betrekking heeft op het profiel van de bestuurder, bijvoorbeeld het uploaden van een aangepaste afbeelding en andere instellingen. Dit gedeelte werkt dus uiteraard niet voor uw vrouw als ze de BlueLink-app gebruikt met dezelfde inloggegevens als u.
Maar voor de meeste dingen waarvoor ik de BlueLink-app gebruik, doet het profiel van de bestuurder er niet toe. Dit zijn de status van de auto, bijvoorbeeld het batterijniveau, het resterende aantal kilometers, of de deuren op slot zitten, enz., evenals het 'afstandsbedienings'-gedeelte waar u opdrachten naar de auto kunt sturen, bijvoorbeeld om de airco te starten of te beginnen met opladen, enz.
Dus als u de oplossing van Hyundai gebruikt, krijgt uw vrouw nog steeds het grootste deel van de functionaliteit van de app.
Als voorbeeld: ik ging vandaag met mijn vrouw winkelen, we gingen uit elkaar in het winkelcentrum en spraken af bij de auto. Ik kwam eerder dan afgesproken bij de auto aan, dus ontgrendelde ik de auto met de BlueLink-app en wachtte op mijn vrouw terwijl ik in de auto zat. Deze applicatie zou voor ons hebben gewerkt, zelfs als we allebei dezelfde inloggegevens zouden gebruiken.
Wat de Canada-app betreft... als het dezelfde app is voor Noord-Amerika, dus ook voor de VS, dan is de noodzaak om de VIN voor elke BlueLink-gebruikersaccount in te voeren (wat, zoals u aangaf, elders niet vereist is) mogelijk te wijten aan beveiligingsproblemen, aangezien eigenaren in de VS de app als digitale sleutel kunnen gebruiken, iets wat wij hier niet kunnen. In mijn geval kon ik eerder vandaag via de BlueLink-app toegang krijgen tot de auto, maar ik kon de auto niet starten of wegrijden.