Hyundai IONIQ Forum banner

Autogevoel Review

3 reading
9.6K views 23 replies 12 participants last post by  Dodge1959  
#1 · (Edited)
Thomas Majchrzak uit Polen verhuisde vele jaren geleden naar Duitsland en werd een van de populairste autorecensenten uit Europa. Hier brengt hij ons zijn nieuwste review van de IONIQ 5. Hij is een van de meer kritische recensenten en het is leuk om naar te kijken.

Ik wist niet dat de IONIQ 5 RIMAC-oplaadtechnologie gebruikt. RIMAC is een van de meest geavanceerde fabrikanten van exotische elektrische sportwagens van topklasse.

#4 ·
Dit is een echt goede recensie, zelfs met de vertraging zal ik hier in Canada moeten wachten tot ze aankomen, misschien kan ik zelfs de awd-versie regelen, laten we afwachten, maar de vertraging in Canada is een tegenvaller.
maar halverwege, maar deze man doet het geweldig, goede post.
Ik ben het ermee eens dat dit een van de beste recensies was. Ik ben het met hem eens, waarom heeft Hyundai hetzelfde infotainmentsysteem gebruikt als de rest van hun auto's, over het algemeen is het een beetje gebrekkig, maar het zal werken

#9 ·
Ik wist niet dat de IONIQ 5 RIMAC-oplaadtechnologie gebruikt. RIMAC is een van de meest geavanceerde fabrikanten van exotische high-end elektrische sportwagens.
Ik weet vrij zeker dat je dat verkeerd hebt gehoord. Hij zei zoiets als dat Hyundai hun snelladen in eigen huis heeft ontwikkeld en nu samen met Porsche en Audi, die Rimac-technologie gebruiken, toonaangevend is.

#10 ·
Ik ben er vrij zeker van dat je het verkeerd hebt gehoord. Hij zei zoiets als dat Hyundai hun snelladen in eigen huis heeft ontwikkeld en nu samen met Porsche en Audi, die Rimac-technologie gebruiken, de leiding heeft.
Hyundai is mede-eigenaar van Rimac, dus ik denk dat Hyundai de technologie "in-house" zou kunnen noemen. Hyundai kondigde ook een partnerschap met Rimac aan. Hyundai Motor Group werkt samen met Rimac om de ontwikkeling van high-performance EV's te versnellen

#12 ·
Veel positieve punten in deze review, maar opnieuw een recensent die de handleiding niet heeft gelezen voordat hij ging rijden. Zijn kritiek is dus niet correct.
Bijvoorbeeld:
  • Over de navigatie: hij zegt dat hij alleen de pijl van de head-up display kon zien om de richting aan te geven. Maar hij kon de pijl ook zien in het midden van het hoofdscherm voor zich, als hij ervoor koos, kon hij hem zien op de navigatiekaart, zeker als hij hem in 2/3 - 1/3 splitste. In feite kon je in deze video, terwijl hij reed, zien hoe hij in real view verscheen aan de rechterkant van het navigatiescherm.
  • infotainment te moeilijk: hij wist niet dat je op het middenscherm de plaats van de iconen kunt verwisselen, net als op een telefoon. Bovendien is de knop met de ster om je favorieten te kiezen voor nog snellere toegang. Het middenscherm is het meest responsieve en duidelijke overzicht op de markt.
  • Kleine fout over vermogen: hij zei dat je de sportmodus niet nodig hebt om alle vermogen te krijgen, je hebt hetzelfde vermogen in alle modi, alleen met minder respons. Als de weg droog is en je rijdt in de normale modus, heb je alleen de RWD, dus geen 4WD, niet het vermogen van de FWD. Charly van Asian Petrolhead bewees het door te kijken naar de vermogensverdeling toen hij vol vermogen toepaste in de normale modus (alleen RWD) en in de sportmodus (4WD).

#13 ·
Veel positieve punten in deze review, maar opnieuw een recensent die de handleiding niet heeft gelezen voordat hij ging rijden. Zijn kritiek is dus niet correct.
Bijvoorbeeld:

• Over de navigatie: hij zegt dat hij alleen de pijl van de head-up display kon zien om de richting aan te geven. Maar hij kon de pijl ook zien in het midden van het hoofdscherm voor zich, als hij ervoor koos, kon hij hem zien op de navigatiekaart, zeker als hij hem in 2/3 - 1/3 splitste. In feite kon je in deze video, terwijl hij reed, zien dat hij in real view verscheen aan de rechterkant van het navigatiescherm.

• infotainment te moeilijk: hij wist niet dat je op het middenscherm de plaats van de iconen kunt verwisselen, net als op een telefoon. Bovendien is de knop met de ster om je favorieten te kiezen voor nog snellere toegang. Het middenscherm is het meest responsieve en duidelijke overzicht op de markt.

• Kleine fout over vermogen: hij zei dat je de sportmodus niet nodig hebt om alle vermogen te krijgen, je hebt hetzelfde vermogen in alle modi, alleen met minder respons. Als de weg droog is en je in de normale modus rijdt, heb je alleen de RWD, dus geen 4WD, niet de kracht van de FWD. Charly van Asian Petrolhead bewees het door te kijken naar de vermogensverdeling toen hij vol vermogen gaf in de normale modus (alleen RWD) en in de sportmodus (4WD).
Geweldige observaties.

#17 ·
IONIQ 5 vs TESLA MODEL Y
Commentaar van Park Shawn die de video vertaalt van het Koreaans naar het Engels:
Ionic 5 LR en Model Y LR hebben beide vergelijkbare specificaties, waaronder gewicht en accugroottes. Details zijn te vinden op Google. Hier zijn enkele hoogtepunten uit de conclusie die ze aan het einde van de video naar voren brachten. 1. Beide auto's hadden een gemiddelde snelheid van ongeveer 100 km/u (snelwegrit). 2. De airconditioning en andere comfortfuncties (zoals rijassistentie op de snelweg voor de Ionic 5, Autopilot voor Model Y, enz.) stonden tijdens de test altijd aan. 3. 4 bestuurders reden ongeveer 100 km per persoon en controleerden de resterende batterij op een aangewezen locatie. 4. Beide auto's vertoonden een iets slechtere batterijprestatie dan normaal vanwege de weersomstandigheden (regen). 5. Alleen al door naar de specificaties te kijken, kan Model Y 141 km meer rijden dan Ionic 5. De daadwerkelijke rijtest heeft echter aangetoond dat het verschil slechts ongeveer 60 tot 70 km bedroeg. Dit experiment heeft aangetoond dat de actieradius van de IONIC 5 iets langer is dan Hyundai adverteerde. 6. Ze concludeerden dat zowel de Ionic 5 als de Model Y van Seoul naar Busan kunnen rijden. De afstand tussen die twee steden is ongeveer 350 km. Ik hoop dat dit helpt.
Dit klopt. Tesla staat erom bekend de actieradius met ~10+% te overschatten, Hyundai staat erom bekend vrij conservatief te zijn met hun schattingen. De Amerikaanse versie zou waarschijnlijk nog dichter in de buurt moeten komen van de Model Y, met zijn iets grotere batterij (~77 kWh. We weten niet precies hoe groot die van de Model Y is, maar er wordt gedacht dat deze ~75 kWh is). Dit suggereert dat de Model Y gemiddeld iets efficiënter is, maar niet dramatisch.

Zit er nog meer interessante info in de video?

#20 · (Edited)
Ze hebben de schatting "Niet eens verdomd dichtbij" verwisseld voor de schatting "Zal niet tot de stekker meegaan". Nog steeds een onrealistisch aantal, aangezien iedereen die zich zorgen maakt over het bereik een roadtrip plant op een snelweg, en niet rekening houdt met hun gemengde gebruik van korte snelwegritten en boodschappen doen in de komende dagen. Standaarden zijn goed voor appels-met-appels-vergelijkingen, dus ik kan Tesla niet de schuld geven dat ze er een gebruiken, maar de mensen die ze ontwikkelen, moeten ze toepasbaarder maken op problemen uit de echte wereld in plaats van op gebruiksscenario's uit de echte wereld.

• Like
Reactions: rwerp and woods
#21 ·
Ze hebben de schatting "Niet eens verdomd dichtbij" verwisseld voor de schatting "Gaat niet tot de stekker". Nog steeds een onrealistisch aantal, aangezien iedereen die zich zorgen maakt over het bereik een roadtrip plant op een snelweg, en niet rekening houdt met hun gemengde gebruik van korte snelwegritten en boodschappen doen in de komende dagen. Standaarden zijn goed voor appels-met-appels-vergelijkingen, dus ik kan Tesla niet de schuld geven dat ze er een gebruiken, maar de mensen die ze ontwikkelen, moeten ze toepasbaarder maken op realistische problemen.
Ik ben er zeker van dat het een evenwicht is tussen donaties van autofabrikanten aan deze organisaties of hun presidenten en het enigszins realistisch maken van de resultaten.