Ik heb een USA 2025 IONIQ 5 Limited en een iPhone 16 Pro met een gekoppelde Apple Watch 10. Het aanmaken en gebruiken van de nieuwe "Digital Key 2"-functies met mijn iPhone ging prima via de MyHyundai-app procedure (Menu / Digital Key). Dagenlang was ik daarna niet succesvol met het proberen van meerdere variaties, volgens de rest van Hyundai's stappen om de digitale sleutel ook op mijn Apple Watch te krijgen - maar vanochtend heb ik een eenvoudige workaround bedacht. Hier is het:
Symptoom: Na het volgen en ontvangen van de bevestiging dat er een nieuwe digitale sleutel is aangemaakt voor je iPhone, en deze vervolgens optioneel is gekoppeld aan je IONIQ 5-profiel (wat heel logisch is om te doen), wordt er een scherm weergegeven met de tekst "Hyundai-sleutel toevoegen aan Watch" op je iPhone met een "Ga verder"-knop (zie afbeelding hieronder). Wanneer die wordt geselecteerd, verschijnt er een algemene foutmelding die geen zin heeft, of bericht 4203 "Start het voertuig opnieuw op en wacht een paar minuten..." (screenshots bijgevoegd.) Zelfs als je je auto uit/aanzet en bijvoorbeeld 10 minuten wacht voordat je opnieuw probeert je horloge te koppelen, mislukt de app-procedure met een van dezelfde berichten.
Workaround:
Succes!
Symptoom: Na het volgen en ontvangen van de bevestiging dat er een nieuwe digitale sleutel is aangemaakt voor je iPhone, en deze vervolgens optioneel is gekoppeld aan je IONIQ 5-profiel (wat heel logisch is om te doen), wordt er een scherm weergegeven met de tekst "Hyundai-sleutel toevoegen aan Watch" op je iPhone met een "Ga verder"-knop (zie afbeelding hieronder). Wanneer die wordt geselecteerd, verschijnt er een algemene foutmelding die geen zin heeft, of bericht 4203 "Start het voertuig opnieuw op en wacht een paar minuten..." (screenshots bijgevoegd.) Zelfs als je je auto uit/aanzet en bijvoorbeeld 10 minuten wacht voordat je opnieuw probeert je horloge te koppelen, mislukt de app-procedure met een van dezelfde berichten.
Workaround:
- Volg de MyHyundai-app procedure (Menu / Digital Key) om je iPhone toe te voegen en optioneel verbinding te maken met je IONIQ 5-profiel
- Als dat voltooid is en je hebt geverifieerd dat je digitale sleutel werkt, op je iPhone
- Open de Apple Watch-app
- Scroll naar beneden naar "Wallet & Apple Pay" en selecteer het
- Je zou je "Hyundai IONIQ 5"-kaart moeten zien als beschikbaar met een "Voeg toe"-knop
- Selecteer "Voeg toe" om de digitale sleutel toe te voegen aan je Apple Watch Wallet
- Scroll naar beneden naar "Wallet & Apple Pay" en selecteer het
- Open de Apple Watch-app
- Je zou op dit punt goed moeten zitten met beide Apple-apparaten. Dat ben ik, met volledige functionaliteit. Om ook te bevestigen, wanneer je teruggaat naar de MyHyundai-app en de status van de digitale sleutel bekijkt, zie je dat de Apple Watch een gedeelde sleutel heeft, niet anders dan bijvoorbeeld als je de telefoon van je partner had toegevoegd, en deze verschijnt als een gedeelde sleutel in de IC zoals het hoort.
Succes!