Hyundai IONIQ Forum banner

Digitale sleutel 2025 met Apple Watch Workaround

2 reading
3.1K views 5 replies 5 participants last post by  Coastal  
#1 · (Edited)
Ik heb een USA 2025 IONIQ 5 Limited en een iPhone 16 Pro met een gekoppelde Apple Watch 10. Het aanmaken en gebruiken van de nieuwe "Digital Key 2"-functies met mijn iPhone ging prima via de MyHyundai-app procedure (Menu / Digital Key). Dagenlang was ik daarna niet succesvol met het proberen van meerdere variaties, volgens de rest van Hyundai's stappen om de digitale sleutel ook op mijn Apple Watch te krijgen - maar vanochtend heb ik een eenvoudige workaround bedacht. Hier is het:

Symptoom: Na het volgen en ontvangen van de bevestiging dat er een nieuwe digitale sleutel is aangemaakt voor je iPhone, en deze vervolgens optioneel is gekoppeld aan je IONIQ 5-profiel (wat heel logisch is om te doen), wordt er een scherm weergegeven met de tekst "Hyundai-sleutel toevoegen aan Watch" op je iPhone met een "Ga verder"-knop (zie afbeelding hieronder). Wanneer die wordt geselecteerd, verschijnt er een algemene foutmelding die geen zin heeft, of bericht 4203 "Start het voertuig opnieuw op en wacht een paar minuten..." (screenshots bijgevoegd.) Zelfs als je je auto uit/aanzet en bijvoorbeeld 10 minuten wacht voordat je opnieuw probeert je horloge te koppelen, mislukt de app-procedure met een van dezelfde berichten.

Workaround:
  • Volg de MyHyundai-app procedure (Menu / Digital Key) om je iPhone toe te voegen en optioneel verbinding te maken met je IONIQ 5-profiel
  • Als dat voltooid is en je hebt geverifieerd dat je digitale sleutel werkt, op je iPhone
    • Open de Apple Watch-app
      • Scroll naar beneden naar "Wallet & Apple Pay" en selecteer het
        • Je zou je "Hyundai IONIQ 5"-kaart moeten zien als beschikbaar met een "Voeg toe"-knop
        • Selecteer "Voeg toe" om de digitale sleutel toe te voegen aan je Apple Watch Wallet
  • Je zou op dit punt goed moeten zitten met beide Apple-apparaten. Dat ben ik, met volledige functionaliteit. Om ook te bevestigen, wanneer je teruggaat naar de MyHyundai-app en de status van de digitale sleutel bekijkt, zie je dat de Apple Watch een gedeelde sleutel heeft, niet anders dan bijvoorbeeld als je de telefoon van je partner had toegevoegd, en deze verschijnt als een gedeelde sleutel in de IC zoals het hoort.

Succes!

#3 ·
God! Ik heb net een 2025 Limited Ioniq 5 opgehaald en krijg die onzintekst "onbekende fout" elke keer als ik de digitale sleutel op mijn iPhone wil instellen! Dus je zegt dat dat komt door het toevoegen van de sleutel aan mijn Apple Watch en dat ik dat deel moet overslaan? Ik ben ook een beetje in de war of mijn iPhone tijdens de installatie op de NFC-lezer moet staan of niet? Ik heb een welkomstmail ontvangen met een toegangscode. Het lijkt erop dat als ik de telefoon op de NFC-lezer leg, er om die toegangscode wordt gevraagd, maar als ik de telefoon niet op NFC leg, wordt er niet om de toegangscode gevraagd. Ik ben in de war over hoe ik het moet instellen.

#4 ·
God! Ik heb net een 2025 Limited Ioniq 5 opgehaald en krijg die "onbekende fout"-onzintekst elke keer als ik de digitale sleutel op mijn iPhone wil instellen! Dus je zegt dat dat komt door het toevoegen van de sleutel aan mijn Apple Watch en dat ik dat deel moet overslaan? Ik ben ook een beetje in de war of mijn iPhone tijdens de installatie op de NFC-lezer moet staan of niet? Ik heb een welkomstmail ontvangen met een toegangscode, het lijkt erop dat als ik de telefoon op de NFC-lezer leg, er om die toegangscode wordt gevraagd, maar als ik de telefoon niet op NFC leg, wordt er niet om een toegangscode gevraagd. Ik ben in de war over hoe ik het moet instellen
Eerst moet je Bluelink instellen. Ik denk dat je dat hebt gedaan, maar ik wil het zeker weten. Zorg ervoor dat het werkt, zodat je auto communiceert met Bluelink, bijvoorbeeld op internet en via de MyHyundai-app. Die verbinding lijkt eerst nodig te zijn, zodat de autorisatie achter de schermen kan worden ingesteld voor de digitale sleutel.

Ik vermoed ook dat de e-mail die je van Hyundai hebt ontvangen, betrekking heeft op de eerste Bluelink-installatie - dat kan ik niet beoordelen op basis van wat je hebt verstrekt. Ik heb niets van Hyundai ontvangen met een toegangscode met betrekking tot de digitale sleutel, alleen uiteindelijk een algemene e-mail over digitale sleutels die beschikbaar zijn met de juiste slimme apparaten. Ik herinner me dat ik alleen mijn eigen iPhone-wachtwoord hoefde in te voeren toen FaceID me niet goed genoeg kon zien toen ik op de bestuurdersstoel zat nadat ik de telefoon helemaal rechts op de oplaadpad had gelegd.

Als Bluelink werkt, ga dan pas verder met het verbinden van je iPhone als digitale sleutel. Gebruik de MyHyundai-app om het proces te starten en volg de stappen precies. Het zal je vertellen wanneer je de iPhone op de oplaadpad moet leggen. Wees geduldig. Sommige stappen duurden veel langer dan ik had verwacht. Zodra het proces om je telefoon te verbinden is voltooid, ervan uitgaande dat je een nieuwere Apple Watch hebt die eerder met je iPhone is gekoppeld en NFC-compatibel is, zou de app moeten vragen met de eerste afbeelding die ik hierboven heb toegevoegd of je je horloge als digitale sleutel wilt verbinden - daar begon alles voor mij te mislukken. Als de stappen ook voor jou mislukken, wat betekent dat je iPhone volledig in staat is om als digitale sleutel met je auto te functioneren, maar je horloge nog niet werkt, volg dan mijn paar extra stappen hierboven om het horloge handmatig aan de praat te krijgen.

Als geen van die meer algemene informatie helpt, moet ik preciezer begrijpen waar je bent met de installatieprocedure en je apparaten. Laten we hiermee beginnen:
  1. Is Bluelink volledig verbonden en is je MyHyundai-app operationeel (ik denk het.)
  2. Sommige van je opmerkingen geven me het gevoel dat je iPhone mogelijk al is verbonden met je nieuwe IONIQ 5 als digitale sleutel - is dat zo? Zelfs als je het niet weet, reageer dan en ik zal proberen een paar stappen voor je te creëren, zodat we allebei het antwoord weten. Vanaf daar, nadat je telefoon operationeel is als digitale sleutel, kunnen we aan de horloge werken.
In het ergste geval kun je de klantenservice van Hyundai bellen op 800-633-5151 en hopelijk kunnen ze je dan helpen.

#6 ·
niet anders dan bijvoorbeeld als je het telefoonnummer van je partner had toegevoegd, en het verschijnt als een gedeelde sleutel in de IC zoals het hoort.

Succes!
Bedankt!

Ik heb geprobeerd om de iPhone van mijn vrouw in te stellen als digitale sleutel voor onze 2025 Ioniq 6, beginnend met de MyHyundai-app op haar telefoon met haar login, maar het werkte niet omdat we mijn iPhone al als digitale sleutel hadden ingesteld en er geen andere kon toevoegen.

Het is nooit in me opgekomen dat het zo simpel zou zijn als het delen van mijn digitale sleutel vanuit mijn Wallet met haar (ik gebruikte Airdrop) en we hebben nu de Ioniq 6 digitale sleutel in de Wallet op haar iPhone!

Ze heeft een Apple Watch, dus morgen proberen we die ook voor haar toe te voegen (ik heb een Garmin hardloophorloge, dus geen optie).