Hyundai IONIQ Forum banner

2018 Ioniq Hybrid Klikgeluid en AC recirculatieknop

5.3K views 11 replies 7 participants last post by  rdb4133  
#1 ·
Hallo,

Ik heb problemen met een luid tikkend geluid dat van onder het dashboard komt en mijn recirculatieknop van de airconditioning schakelt zichzelf na 3 minuten uit. De dealer vertelde me dat het de mengklepactuator was en ik heb die laten vervangen. Dat heeft geen van beide problemen opgelost. Toen ik hem ophaalde en zei dat ik nog steeds problemen had, zeiden ze dat het normaal is dat de recirculatieknop van de airconditioning automatisch uitschakelt. Maar ik heb deze auto al bijna 4 jaar en het heeft altijd eerder gewerkt. Nu zeggen ze dat ik de controller-eenheid moet vervangen... wat meer dan $1000 kost. Ik heb een video van het geluid, maar ik kan niet bedenken hoe ik het moet uploaden. Ideeën?

#4 ·
Hallo,

Ik heb problemen met een luid tikkend geluid dat van onder het dashboard komt en mijn AC recirculatieknop schakelt zichzelf na 3 minuten uit. De dealer vertelde me dat het de Blend Door actuator was en ik heb die laten vervangen. Dat heeft geen van beide problemen opgelost. Toen ik hem weer ophaalde en zei dat ik nog steeds problemen had, zeiden ze dat het normaal is dat de AC recirculatieknop automatisch uitschakelt. Maar ik heb deze auto al bijna 4 jaar en het heeft altijd gewerkt. Nu zeggen ze dat ik de controller assembly moet vervangen... wat meer dan $1000 kost. Ik heb een video van het geluid, maar ik kan niet uitzoeken hoe ik het kan uploaden. Ideeën?
Hallo.

Ik heb hetzelfde probleem.
Hebben ze u een oplossing gegeven? Hebben ze de oorzaak gevonden?

Dank u.

#5 ·
We hebben precies hetzelfde probleem met de 2019 Ioniq Hybrid Blue van mijn vrouw. Onze auto valt nog onder de originele fabrieksgarantie en we hebben hem bij de dealer achtergelaten en ze beweerden dat ze het probleem niet konden achterhalen, hoewel het in hun bezit gebeurde, maar slechts 30 seconden, dus ze konden het probleem niet "diagnostiseren" en gaven ons de auto terug.

We hadden niet geprobeerd de recirculatie van de airconditioning uit te schakelen, maar we gaan dat de komende dagen proberen en als we het geluid niet horen, sturen we hem met deze nieuwe info terug naar de dealer.

Is er iemand in staat geweest om dit probleem met succes op te lossen?

#6 ·
We hebben precies hetzelfde probleem met de 2019 Ioniq Hybrid Blue van mijn vrouw. Onze auto valt nog onder de originele fabrieksgarantie en we hebben hem bij de dealer achtergelaten en ze beweerden dat ze niet konden achterhalen wat het probleem was, hoewel het in hun bezit gebeurde, maar slechts 30 seconden, dus ze konden het probleem niet "diagnostiseren" en gaven ons de auto terug.

We hadden niet geprobeerd de recirculatie van de airconditioning uit te schakelen, maar we gaan dat de komende dagen proberen en als we het geluid niet horen, sturen we hem terug naar de dealer met deze nieuwe info.

Is er iemand in geslaagd dit probleem op te lossen?
Heb je een andere dealer in de buurt? Ik moest mijn auto zelf laten repareren bij een Hyundai buiten de stad.

#12 ·
Ik heb een 2018 phev ioniq met hetzelfde geluid. De mijne duurt 5 tot 20 seconden. De dealer wil 2 tot 3 dagen om te diagnosticeren, maar geen garantie en de vorige keer, zelfs met een video van het geluid, zeiden ze dat ze niets konden vinden.
Hetzelfde bij de dealer waar ik ben geweest. Ze wilden de auto gewoon terugsturen zonder zelfs maar te proberen het probleem te diagnosticeren voor meer dan een paar uur (dit was de tweede keer dat ik de auto bij hen achterliet met betrekking tot dit probleem, de eerste keer beweerden ze dat ze het probleem niet konden dupliceren). Uiteindelijk heb ik de president van de dealer, de verkoopmanager en de servicemanager gemaild. Toen besloten ze eindelijk de auto een paar dagen te houden (ze gaven me een leenauto) en uiteindelijk hebben ze een flink aantal onderdelen vervangen. Ik heb screenshots toegevoegd van de werkorder/bon die ik van de dealer heb ontvangen en die laten zien wat ze hebben gedaan (ze hebben de auto ongeveer een maand gehouden in afwachting van de onderdelen).
Image
Image